Vain yli 30-vuotiaille = Kuinka usein sinulta kysytään paperit kaupassa? Milloin viimeksi?
Yli 30-vuotiaat naiset HEY HO!
Kuinka usein teiltä kysytään papereita kaupassa kun ostatte
- olutta
- siideriä
- ym. alkoholijuomia
- tulentekovälineitä
- ilotulitteita
- tupakkatuotteita
- tupakastavieroitustuotteita
ja niin edelleen... ?
Milloin viimeksi on kysytty?
Oliko mukana vai jäikö ostokset kassalle?
Oletko saanut sittenkin puhumalla kassalle järkeä ilman henkkareita? Parhaat selitykset?
---- Itseltä kysytään harva se päivä. Ostokset on jäänyt kassalle kerran viimeisen kuukauden aikana. Ei järkipuhe tehonnut. Viimeksi kysyttiin eilen. 33-v.
Ps. Jos olet mies ja vastaat niin merkkaa se.
Kommentit (84)
Olen 34-vuotias nainen ja viikonloppuna kysyttiin baarissa 🤔 Alkossa on myös kysytty yli 30-vuotiaana.
Viimeksi, kun ostin sytkärin (enkä edes tupakoi). Ikää 35.
Mun mielestä se homma menee juurikin niin että naisilta ei kysytä baarissa jne papereita yhtään niin usein ja todella usein moni 20-25v naispuolinen kaveri on edessäni ostanut ilman papereita alkostakin ja minulta seuraavana kysytään heti paperit ja olen siis parraton 34 v mies. Miehenä jos sulla ei oo partaa niin kannattaa liimata ajokortti otsaan koska papereita kysytään melkein pallomeressäkin. Jotenkin tuntuu että kaikki riippuu siitä parrasta. Lisäksi teiniltä näyttäviä miehiä ei pidetä niin viehättävänä kuin nuorekkaita naisia. Lähes aina jos ei papereita kysytä on miesmyyjä ja naismyyjät kysyy aina mistä se johtuu ? ?
Useamman kerran vuodessa. Alkossa useammin.
M37
On siitä jo varmaan vuosi, taisi olla glögi jossa prosentteja Olen 42v.
Vielä ollessani 30v, oli turha yrittää ostaa mitään alkoholia ilman papereita. Rupsahdin yhdessä yössä.
En osta K18-tuotteita, mutta viime sykysnä joku pappa kadulla tiedusteli, millä luokalla olen...n35.
Viimeksi kysyttiin ostaessani lonkeroa/siideriä R-kioskilta. Olin tuolloin 42, nyt 43. Alkossa kyseltiin myös useampaan otteeseen tuona vuonna.
Alkossa kun pooloneule ja kasvomaski peittivät hamsterinposket ja kalkkunanheltan, päässä oli Henkkamaukan massapipo ja olin laittanut pitkästä aikaa oikein ripsiväriäkin.
N46
Viimeksi kysyttiin vappujuomia ostettaessa Alkossa. Ja baarissa tietty joka kerta. Ja mulata kysytään ihan arpojakin ostettaessa.
N36
Joka kerta. Erityisesti silloin kun olen unohtanut ne kotiin, en tiedä miksi. Viimeksi kysyttiin henkkarit kun ostin 0% olutta kaupasta. Sinne jäivät. Olen 34-vuotias.
Uudessa kaupassa ehkä joka toinen kerta. Jopa silloin kun ostaa nikotiinitabletteja tai kombutsaa.
Mieshenkilö 36, Helsinki.
Viime kuussa sauna kaljaa ostaessa. M47
Käytännössä aina, ellei ole tuttu myyjä. N35
Ehkä noin 60% kerroista ruokakaupasta alkoholia ostaessa kysyvät, Alkossa vielä vähän useammin. Nosturissa (RIP) keikkaa katsomassa parina kertana kysyivät kalja-alueelle mennessä. Normaaleihin baareihin mennessä en edes muista milloin olisi viimeksi ovella kysytty pahveja.
M36
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran vuodessa. Alkossa useammin.
M37
Mulla taas Alkossa harvemmin mutta kaupassa melkein aina. N35
Multa kysytään papereita vain silloin kun olen puolison kanssa kaupassa, myös puolisolta kysytään.
Se ilmeisesti näyttää siltä, että ostan hänelle kaljaa ja röökiä, vaikka ollaan molemmat yli 30v.
Puoliso näyttää nuorelta kyllä, mutta ei missään nimessä alle 20 vuotiaalta.
Viimeksi papereita kysytty minulta yksin kun olin jotain 25v
Maskiaikaan on kysytty kolmesti, mutta tuskinpa ilman maskia olisivat kysyneet. N45
Minulta on kysytty kaksi kertaa 48-vuotiaana. Ihan älytöntä, ehkä on ollut jokin vitsi tai vedonlyönti.
En ole ostanut noita tuotteita pitkiin aikoihin, joten viimeksi kysyttiin yli 10 v sitten.
50 v