Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain yli 30-vuotiaille = Kuinka usein sinulta kysytään paperit kaupassa? Milloin viimeksi?

Vierailija
17.08.2020 |

Yli 30-vuotiaat naiset HEY HO!

Kuinka usein teiltä kysytään papereita kaupassa kun ostatte
- olutta
- siideriä
- ym. alkoholijuomia
- tulentekovälineitä
- ilotulitteita
- tupakkatuotteita
- tupakastavieroitustuotteita
ja niin edelleen... ?

Milloin viimeksi on kysytty?
Oliko mukana vai jäikö ostokset kassalle?
Oletko saanut sittenkin puhumalla kassalle järkeä ilman henkkareita? Parhaat selitykset?

---- Itseltä kysytään harva se päivä. Ostokset on jäänyt kassalle kerran viimeisen kuukauden aikana. Ei järkipuhe tehonnut. Viimeksi kysyttiin eilen. 33-v.

Ps. Jos olet mies ja vastaat niin merkkaa se.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat myyjät kysyvät melko usein. Olen 40 ja mukana on kouluikäiset lapsen.

Vierailija
22/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kysytty papereita, ole ilmeisesti ollut rupsahtaneen näköinen 18 vuotiaasta lähtien :D 

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään löhes joka kerta vaikks ikää on 48v. Kaikista huvittavinta kun suskoltani 55v kysytään myös usein

Vierailija
24/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta alkoholia tai tupakkaa, mut muuten ei oo kysytty ainakaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
25/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa ei ole kysytty 36 ikävuoden jälkeen, mutta tänä kesänä kysyttiin ruokakaupassa, kun ostin kaksi olutta. N44

Vierailija
26/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta multa ei ole koskaan kysytty. Tosin en ole alkoholia tai mitään papereita vaativaa ostanut kuin muutaman kerran eläessäni. En juo itse alkoholia.

Olen pienikokoinen (154cm ja 44kg) ja mulla on blondit pitkät hiukset ja suuret siniset silmät. Kaikki sanoo että näytän tosi nuorelta, mutta SILTI multa ei oo eläissäni koskaan kysytty papereita. Olen nyt siis 32v.

Vierailija
27/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mutta multa ei ole koskaan kysytty. Tosin en ole alkoholia tai mitään papereita vaativaa ostanut kuin muutaman kerran eläessäni. En juo itse alkoholia.

Olen pienikokoinen (154cm ja 44kg) ja mulla on blondit pitkät hiukset ja suuret siniset silmät. Kaikki sanoo että näytän tosi nuorelta, mutta SILTI multa ei oo eläissäni koskaan kysytty papereita. Olen nyt siis 32v.

Lisään vielä että mieheni on ehkä vähän itseään vanhemman näköinen ja häntä on useamman kerran luultu isäkseni vaikka olemme samanikäisiä 😂

Vierailija
28/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kysytä, ostan pullon tai viiniä tai yksittäisen juoman ruokaostosten mukana. Muutama viikko sitten kysyttiin ensimmäisen kerran muutamaan vuoteen, kun tutkiskelin ja keräilin lähikaupasta erilaisia juomia illanviettoon maisteltavaksi. Totta kai, sillä kertaa olin liikkeellä pelkän pankkikortin kanssa ja piti lähteä hakemaan kotoa paperit. 

N42

Eikö herää yhtään protesti-mieliala kun yli nelikymppiseltä kysytään HENKILÖLLISYYSTODISTUS?

Sitä paitsi, missä TIETOSUOJA?

Kaikki myyjät näkee sun henkilöllisyystunneksen kokonaisuudessaan.

MISSÄÄN KOKO MAAILMASSA, paitsi Suomessa, ei ole tällaista.

Mitähän arvelit, että se myyjä tekee niillä satojen asiakkaiden henkilötunnuksilla? Varsinkaan, kun ei niitä loppuosan numeroita yleensä edes huomaa, kun keskittyy katsomaan syntymävuotta ja kuvaa. Kyllä muuallakin papereita kysellään. Kannattaa matkustella niin maailmankuva avartuu. Eikä tarvitse vouhottaa turhasta, kun tietää asioista. 

Vierailija
29/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa kaljaostoksilla ollessa nyt maskin käyttäjänä yllättävän usein. Alkossa ei jostain syystä kysytä, tiedä sitten onko henkilökunnalla jotenkin harjaantuneempi silmä tms.

M35

Vierailija
30/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa en muista, milloin olisi viimeksi kysytty. Viime talvena kysyttiin kyllä pariinkin otteeseen ruokakaupassa, kun ostin tupakka-askin. Todennäköisesti pipo hämäsi. N50.

Vierailija
31/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammin kysytään kuin jätetään kysymättä. Yleensä kiitän aina kauniisti kohteliaisuudesta. Kerrattain myyjältä pääsi syntymävuotta tarkastaessa tahaton huudahdus "no huhhuh, onpa todellakin kohteliaisuus". 😁 N42

"Kerrattain"??? Mikä hemmetin sana tuollainen muka on?? Mistä päin oikein olet? Olen nähnyt vastaavaa vain tän yhden itäsuomalaisen psykoositapauksen teksteissä "vastattain". Jeesus sentään 🤦‍♀️

Vierailija
32/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan sen jälkeen kun täytin 30.

Vierailija
33/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty papereita vuosikymmeniin kun pankissa asioidessa ja kännykkäliittymän sopimusta tehdessä.

Ehkä -80 luvulla vielä joku kerta kun olin alle 30v mies, sen jälkeen ei.

Vierailija
34/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun on parta niin ei kysytä juuri koskaan, ilman partaa taas lähes poikkeuksetta. Pukeutuminenkin tuntuu vähän vaikuttavan, jos on vaikka treeneistä tulossa ja huppari niskassa niin helpommin kysytään kuin siistimmin pukeutuneena.

M40

Vierailija
35/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kysytä, paitsi Alkossa

Vierailija
36/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut tosi nuoren näköinen. Nuorena tämä harmitti, koska halusin näyttää aikuiselta, mutta aina luultiin nuoremmaksi kuin olin. 30-vuotiaanakin vielä menin ihan 20-vuotiaasta. Pikku hiljaa täytettyäni 35v aloin näyttää pikkusen vanhemmalta, mutta silti kysyttiin usein papereita. Nyt 39-vuotiaana jossain Alkossa tai kaupassa missä minua ei tunneta saatetaan vielä kysyä, mutta sekin riippuu myyjästä ja vaatetuksestani. Huh...vihdoin aikuisen naisen näköinen...kauan siinä meni😊

Vierailija
37/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysytty papereita vuosikymmeniin kun pankissa asioidessa ja kännykkäliittymän sopimusta tehdessä.

Ehkä -80 luvulla vielä joku kerta kun olin alle 30v mies, sen jälkeen ei.

Ilotulitteita ja tupakastavieroitustuotteita en ole kyllä koskaan ostanut ja siideriä ehkä kerran elämässäni, muita listasta kyllä.

Alkosta ostin ennen juhannusta pullon giniä ja camparia. Samalla reissulla ostin toisesta kaupasta useamman laatikon hyviä sikareita, half corona kokoa.

Ehkä silläkin on merkitystä miten tilanteessa käyttäytyy ja ,Inka ikäisen vaikutelman kokonaisuudesta antaa.

Ja jos kysyttäisiin, niin ajokortti vähintäänkin löytyy lompakosta yhtä lailla kun kortit ja fyrkat. Joten ei sillä niin väliä olisi jos kysyttäisiin, mutta ehjä myyjät näkevät sen ajan haaksaamisena ja siksi eivät kysy.

Vierailija
38/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa kaupassa ei kysytä enää, mutta jos olen muualla niin joka kerta. Olen kärsinyt tästä koko ikäni.

Nykyään sentään naisseuralaiset eivät kysele ikää.

Yleensa parikymppisenä sain aina näyttää henkkareita että olen varmasti yli 16v.

Olen luonnonlahjakkuus ja tämä on ollut minun kiroukseni koko elämäni ajan.

Toivottavasti pian rupsahdan. On niin ikävä olla koko elämä parikymppisenä.

M40

Vierailija
39/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittain, muttei viikottain. Olettaen että viikottain ostan jotain noista tuotteista. Kai olen nuorekas, en pidä partaa ja löytyy aikuisiän aknekin.

t. 32v, iso mies

Vierailija
40/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään löhes joka kerta vaikks ikää on 48v. Kaikista huvittavinta kun suskoltani 55v kysytään myös usein

Mä olen rupsahtanut, meikkaamaton, ylipainoinenkin 55-v, eikä kysytä koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi