Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ilman isää kasvaneesta pojasta tulla hyvä ja kunnollinen mies?

Vierailija
23.08.2013 |

Miestä ei ole arjessa ollut mallina,mutta muuten tapaa pappaa ja paria miespuolista ystävääni.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:21"]

Voi, jos äiti ei ole feministi. Muuten tuloksena on hirviö.

[/quote]

mua niin vituttaa ihmiset jotka ei tiedä mitä tuo sana edes tarkoittaa.

[/quote]

Se tarkoittaa miesvihaa.

[/quote]

Ei tarkoita. Se tarkoittaa tasa-arvon kannattajaa. Minusta on tullut yhä vahvempi feministi nyt, kun minulla on poikia. Ne kaikkia asiat, joilla saa naisen tasa-arvoisemmaksi miehen kanssa, auttaa myös miestä. Tuttavapiirissäni on miehiä, jotka tulevat kehitysmaista. Nämä ovat joskus todella väsyneitä, koska heidän tulee vastata myös naisen tarpeista kokonaan, koska naisia ei ole kasvatettu vastuuseen vaan pelkästään kuuliaisuuteen. Nämä ovat siis hyviä miehiä, jotka yrkivät ajattelemaan perheensä etua ennen omaa etuaan. Puhuvat siitä, että jos heille olisi annettu vaimo, joka osaisi päättää  itse yhtä monista asioista kuin suomalainen nainen osaa, niin heidän elämänsä ei olisi niin uuvuttavaa. Pelkäävät tosissaan, että kuinka vaimolle ja pienille lapsille kävisi, jos itse sairastuisivat  tai kuolisivat.
Toivoisivat myös, että heillä olisi tasa-arvoisempi suhde vaimojensa kanssa.

Kyllähän sama kuvio jossain määrin toimii meilläkin. Perheen sisällä miehillä on vieläkin suurempi vastuu, koska niistä töistä, missä naiset yleensä ovat, ei makseta niin suurta palkkaa. hyvä mies stressaa sitten esim. työpaikan menetyksestä, koska se tarkoittaisi hänen läheisilleen huonompia elinolosuhteita. naisten on vaikeampi päästä lisääntymisiässä töihin kuin miesten. Jos lapsesta johtuvat kulut tasattaisiin työnantajien kesken, niin se helpottaisi perheitten elämää, kun naisetkin saisivat helpommin töitä.

Mikään ei ole niin ihanaa kuin suhde omaan lapseen. Kun miehet saavat osallistua lastenhoitoon, pääsevät myös he nauttimaan syvästä ihmissuhteesta lapsensa kanssa. tästä sitten koituu terveyshyötyjäkin isälle: syvät ihmissuhteethan edistävät terveyttä.

Vierailija
2/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappani oli tällainen ilman isää kasvanut. Vielä lähes 10 vuotta hänen kuolemansa jälkeen, minulle tullaan sanomaan kuinka erikoislaatuisen hyvä mies hän olikaan (ja työskenteli muuten yli 50 vuotta samassa työpaikassa, jossa oli erittäin pidetty työntekijä/ työnjohtaja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Ainakin mieheni on hyvä ja kunnollinen, vaikka kasvoikin ilman isää.

Vierailija
4/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:54"]

Parempi on kasvaa ilman isää kuin huonon isän kanssa.

Luulenpa, että monesta pienestä pojasta tullut paljon parempi ja onnellisempi mies, jos kotona ei olisi asunut päihderiippuvainen, väkivaltainen, narsistinen, vähättelevä, epäempaattinen tai välinpitämätön isä :(

[/quote]

Miksi luojan tähden kukaan nainen tekee lapsia em. kaltaisten miesten kanssa? Siis  valitsee kaikista maailman miehistä isäksi lapselleen kelvottoman yksilön?

Vierailija
5/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi mutta vaatiihan se paljon äidiltäkin. Olisi ainakin välttämätöntä että on läheiset suhteet johonkin kunnolliseen miehee, juuri vaikkapa pappaan tai setään.

Äiti ei voi korvata isää, elämä on hieman erilaista jos perheessä ei ole isää..niitä miesten juttuja. Kyllä se aika moniin poikiin vaikuttaa, isä on kuitenkin isä ja häneltä oppii myös suhtaumisen naisiin, äitiin..siihen kasvaa.

Se on harmi että on niin paljon ns. isättömiä poikia ja yleensä lapsia mutta kyllä heistäkin kasvaa kunnollisia ihmisiä kun äiti hoitaa asiat fiksusti.

Vierailija
6/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barack Obama kasvoi ilman isää ja hänestä tuli vain Yhdysvaltojen presidentti.

Vierailija
7/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kannustuksista.

-ap-

Vierailija
8/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 20:53"]

2 exääni ovat isättömiä, ja kummallakin on enemmän tai vähemmän ongelmia (kummallakin jonkin sortin mielenterveys-, velka-, alkoholi-, ym. ongelmia...). Toinen näistä on myös taparikollinen ja patologinen valehtelija...

[/quote]

Minullakin on hieman huonoja kokemuksia ja olen näin jälkikäteen tullut tulokseen, että ei niistä voi oikein kunnollisia tulla. Valitettavasti niin on. Niiltä jää jotenkin moraali puuttumaan, ja naisia kohtaan ovat todella kauheita.

Kuitenkin niin on moni isällinenkin mies kauhea. Se riippuu niin paljon siitä, millainen se isä sitten on. No, perheensä jättänyt nyt ainakin on kauhea ja aiheuttaa lapselle traumoja.

Mutta haluaisin toivoa, että samaan tapaan kuin lapsena turpaansa saanut voi päättää, etten koskaan ole itse vanhempana samanlainen, haluaisin toivoa, että myös isättömät pojat voivat päättää olla itse isinä aivan toisenlaisia.

Valitettavasti noita käyttäytymismalleja vain ei useinkaan pelkillä päätöksillä muuteta, vaan ne tulevat niin huomaamatta. Terapiaa tarvitaan usein. Siihen taas moni ei katso omaavansa tarvetta eikä edes ymmärrä, mikä on ongelma.

Vierailija
9/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ilman isää kun paskalta isältä imemässä paskoja käyttäytymismalleja.

Vierailija
10/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison isä kuoli, kun avokki oli 8-9 v. Miehenmalleja hänellä tosin riitti (isoveli sekä monet tuttavat/sukulaismiehet ottivat ns. isän roolia ja veivät kalaan ja metsälle yms.) Hänestä kasvoi menestyvä mies :) Ei ole siis mahdottomuus ;)

Vierailija
11/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison isä kuoli, kun avokki oli 8-9 v. Miehenmalleja hänellä tosin riitti (isoveli sekä monet tuttavat/sukulaismiehet ottivat ns. isän roolia ja veivät kalaan ja metsälle yms.) Hänestä kasvoi menestyvä mies :) Ei ole siis mahdottomuus ;)

Vierailija
12/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7:stä eksästä 3:lla on ollu kunnon alkkis-isä. Niistä 2 oli ihan sekasin ja yks oli siinä rajalla... tasapainoisimmat eksät on ollu sellasia, joilla ollu hyvä isäsuhde.

Vierailija
13/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ei isää ollenkaan kuin väkivaltainen alkoholisti- isä.

Vierailija
14/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 02:24"]

[/quote]

Yritän nyt kovasti pohtia, mikä on isän rooli. En näe isää sen erilaisempana kasvattajana kuin äitiäkään. Mitä se isä antaa/opettaa sellaista, mitä äiti ei voisi?

Meillä kun poika ei tykkää esim. kalastuksesta vaikka me vanhemmat ja pikkusisko rakastamme sitä. Ja toisaalta, minulla pysyy vasara/moottorisaha/ tms. kädessä samalla tavalla kuin miehellä. Toisaalta oma mieheni osaa ommella paremmin kuin minä. Jos nyt vedetään näin perinteisten sukupuoliroolien/odotusten mukaan.

Niin ja asia koskee omaa poikaani myös siinä suhteessa, että kolmivuotiaaksi asti lapsella ei ollut isää edes paperilla. Silloin aviomieheni adoptoi lapsen. 

Vierailija
15/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:21"]

[/quote]

mua niin vituttaa ihmiset jotka ei tiedä mitä tuo sana edes tarkoittaa.

[/quote]

Se tarkoittaa miesvihaa.

[/quote]

Ei tarkoita. Se tarkoittaa tasa-arvon kannattajaa. Minusta on tullut yhä vahvempi feministi nyt, kun minulla on poikia.

[/quote]

Monetko ritsikat oot jo polttanu? Teethän sen kuitenkin ulkona, rintsikoiden materiaalieista syntyy palaessa myrkyllisiä kaasuja.

Vierailija
16/39 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huooh, aina noita rintsikanpolttojuttuja...

Vierailija
17/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi!

Vierailija
18/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI voi

Vierailija
19/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Paljon kuitenkin riippuu äidin kasvatuskyvyistä. Jos äiti on hyvä kasvattaja, se korvaa isän puutteen. Sitä paitsi kaikista miehistäkään ei ole vanhemmaksi. Lapsen on parempi kasvaa ilman väkivaltaista, juoppoa ja arvaamatonta vanhempaa, esimerkiksi. 

Vierailija
20/39 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset