Nainen, voisitko hankkia lapsen kolmekymppisen, muuten täysin normaalin, mutta elämäntapatyöttömän miehen kanssa?
Mies ei tosiaan makaisi sohvalla, vaan nauttisi ulkona liikkumisesta ja kesäisin hankkisi lisätuloja tukien päälle keräämällä marjoja, ja muuten ihan vaikka pulloja keräämällä...Tai mitä vain missä olisi oma vapaus tehdä asioita. Hän ei halua olla kenenkään kapitalistin pääomaa tuottava orja.
Ulkoisesti häntä ei erota "tavallisesta" kansalaisesta
Olisiko tällainen mies sopiva isäksi tuleville lapsillesi?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sytyttäisi. Olen itse tosi uraorientoitunut ja minusta on tärkeää että myös miehelläni on kunnianhimoa ja ajatus siitä, että menee ammatillisesti elämässä eteenpäin. Tykkään siitä että mieheni on ns ”samassa maailmassa”.
En itse tykkää marjojen poimimisesta ja eräjormailusta, joten tällaisia asioita fanittava mies ei ole makuuni.
Nainen - Suomi - Nainen sanakirja kertoo että kun nainen sanoo toivovansa miehen olevan "uraorientoitunut" ja "eteenpäin" pyrkivä, tarkoittaa se suomeksi että nainen toivoo miehen tekevän paljon rahaa, tai että hänellä on potentiaalia pian tehdä paljon rahaa.
Jos mies on alansa huippu jossakin asiassa joka ei tuotakaan paljon, tai ei yhtään rahaa, ei tämä huippumies kelpaakaan naiselle.
Sitten taas jos mies on saanut perinnöksi 10 miljoonaa, mutta on koko elämänsä vain nauttinut työtä tekemättä, niin kummasti tämä vaatimus "hyvästä urasta" ja "eteenpäin pyrkimisestä" unohtuu.
Eli raha on ainoa asia joka naiselle merkkaa tässäkin asiassa.
Se ettei kykene työelämään on yleensä merkki mielenterveysongelmista. Miljoonaperijällä on järkevä syy siihen miksi ei mene töihin.
Mikseivät naiset sitten ihan suoraan sano sitä että rahalla on väliä pelkästään?
Kun asioista puhuttaisiin suoraan, niin jo alakoulussakin voisi sitten opettaa pojille että pääasia naisen saannissa on hankkia rahaa ja omaisuutta.
He ovat haavoittuvassa asemassa kun ovat lapsia, ja uskovat nykyiset valheet siitä miten muut, immateriaaliset asiat muka merkkaisivat enemmän
Vierailija kirjoitti:
Ei halua tehdä töitä kapitalistille mutta elää kuitenkin kapitalistin maksamilla verorahoilla? Ei jatkoon.
Sit se ei voisi, jos tulisi jokin konkurssiaalto et kaikki menis konkkaan yhtäaikaa.
Mut kunnon selviytyjiä se ei haittaisi, he haluisivat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katella ulkomailta vaimoa. Itse otin 10 vuotta nuoremman aasialaisen vaimon ja nyt on 2 lasta. Siinä missä suomalaisille ei kelvannut.
Niin kannattaa. Kannattaa ostaa menolippu thaimaseen pullonkeräysrahoilla ja voi sitten vaikka liftata takaisin sen uuden herkkuvaimon kanssa. Se voi matkan varrella kerätä pulloja.
En voi. Jotakin työtä on hyvä tehdä. Edes pienipalkkaista.
Miksipä en jos ois isäksi sopiva tyyppi :) Itsekään en ole mikään työorientoitunut ihminen vaikka duunia teenkin, raha kelpaa mutta elämässä on niin paljon tärkeämpiä asioita.
Pinen lapsen tai pienten lasten kanssa ei sitä luppoaikaa jää niin paljon, että siinä voisi hankkia lisätuloja. Vauva rintarepussa ja toinen jalassa roikkumassa ei tehdä kovin pitkiä marjaretkiä. Hyvällä tuurilla saat piirakkamarjat kerättyä ennen nälkä- tai väsykiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sytyttäisi. Olen itse tosi uraorientoitunut ja minusta on tärkeää että myös miehelläni on kunnianhimoa ja ajatus siitä, että menee ammatillisesti elämässä eteenpäin. Tykkään siitä että mieheni on ns ”samassa maailmassa”.
En itse tykkää marjojen poimimisesta ja eräjormailusta, joten tällaisia asioita fanittava mies ei ole makuuni.
Nainen - Suomi - Nainen sanakirja kertoo että kun nainen sanoo toivovansa miehen olevan "uraorientoitunut" ja "eteenpäin" pyrkivä, tarkoittaa se suomeksi että nainen toivoo miehen tekevän paljon rahaa, tai että hänellä on potentiaalia pian tehdä paljon rahaa.
Jos mies on alansa huippu jossakin asiassa joka ei tuotakaan paljon, tai ei yhtään rahaa, ei tämä huippumies kelpaakaan naiselle.
Sitten taas jos mies on saanut perinnöksi 10 miljoonaa, mutta on koko elämänsä vain nauttinut työtä tekemättä, niin kummasti tämä vaatimus "hyvästä urasta" ja "eteenpäin pyrkimisestä" unohtuu.
Eli raha on ainoa asia joka naiselle merkkaa tässäkin asiassa.
Se ettei kykene työelämään on yleensä merkki mielenterveysongelmista. Miljoonaperijällä on järkevä syy siihen miksi ei mene töihin.
Mikseivät naiset sitten ihan suoraan sano sitä että rahalla on väliä pelkästään?
Kun asioista puhuttaisiin suoraan, niin jo alakoulussakin voisi sitten opettaa pojille että pääasia naisen saannissa on hankkia rahaa ja omaisuutta.
He ovat haavoittuvassa asemassa kun ovat lapsia, ja uskovat nykyiset valheet siitä miten muut, immateriaaliset asiat muka merkkaisivat enemmän
Itse ”otin” mieheni kun hän oli intissä. Tuloja oli sen päivärahan verran. Mutta en minä olisi sitä ottanut, jos siltä ei olisi normaali elämä onnistunut. Kuka sitä nyt ehdoin tahdoin haalii mitään potilaita ympärilleen.
Jos työtä ei kuitenkaan ole kaikille (500 000 työtöntä ja 25 000 avointa paikkaa) niin eikö silloin olisi juuri järkevintä että ne ovat ilman vakinaista työtä, jotka siihen parhaiten sopeutuvat?
Työn, ja työpaikkojen määrä vähenee koko ajan, kuukausi kuukaudelta.
Miksi en voisi? Meillä toisin päin, mies töissä ja minä työtön. Lapsia 2. Minä maksan mm. talolainan.
Eli siis miespuolinen kotirouva. Onko sille jotain virallisempaa titteliä. Kotimies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katella ulkomailta vaimoa. Itse otin 10 vuotta nuoremman aasialaisen vaimon ja nyt on 2 lasta. Siinä missä suomalaisille ei kelvannut.
Niin kannattaa. Kannattaa ostaa menolippu thaimaseen pullonkeräysrahoilla ja voi sitten vaikka liftata takaisin sen uuden herkkuvaimon kanssa. Se voi matkan varrella kerätä pulloja.
Oon nyt pari vuotta ulkomailla asunut uuden perheeni kanssa. Ei oo vielä tarvinnut pulloja kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtä ei kuitenkaan ole kaikille (500 000 työtöntä ja 25 000 avointa paikkaa) niin eikö silloin olisi juuri järkevintä että ne ovat ilman vakinaista työtä, jotka siihen parhaiten sopeutuvat?
Työn, ja työpaikkojen määrä vähenee koko ajan, kuukausi kuukaudelta.
Ei sitä ennenkään ole jääty kiviä potkimaan. Sitten on lähdetty työn perässä maailmalle tai alettu yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt pari vuotta ulkomailla asunut uuden perheeni kanssa. Ei oo vielä tarvinnut pulloja kerätä.
No akkako sut elättää siellä vai miten luulit että tarinasi ap:ta auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen keruu oli vain esimerkki, ja homma josta aloituksessa puhuin on hieman samantyyppistä, mutta 20-kertaisella nopeudella ja 20-kertaaa paremmin tuottavaa.
Kyseessä on hyvin kapea ala, enkä kaipaa sinne kilpailijoita yhtään enempää. Siksi en halua kertoa tarkemmin täällä että mikä se on.
Kuitenkin itse menen ja kerään asioita, joita sitten myyn
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen keruu oli vain esimerkki, ja homma josta aloituksessa puhuin on hieman samantyyppistä, mutta 20-kertaisella nopeudella ja 20-kertaaa paremmin tuottavaa.
Kyseessä on hyvin kapea ala, enkä kaipaa sinne kilpailijoita yhtään enempää. Siksi en halua kertoa tarkemmin täällä että mikä se on.Kuitenkin itse menen ja kerään asioita, joita sitten myyn
AP
Kuukausittain on mahdollista hankkia helpohkosti 1000e lisätulot tukien päälle tällä
AP
Kyllä, jos "elämäntapatyötön" eläisi muilla tuloilla kuin yhteiskunnan tuilla. En minäkään tykkää töitä tehdä, mutta parempi valinta se on olla itsensä herra siinä mielessä, että tienaa itse leipänsä, kuin että käy toisten pöydässä syömässä. Tietysti jos "työtön" elää pääomatuloillansa tai perinnöllä, niin kriteerithän täyttyy.
Jos "elämäntapatyötön" taas on työkkärin tai sossun limbossa, niin ei kiitos. Arvomaailma loisen kanssa ei silloin kohtaa. Työkyvyttömyyseläkeläiset on asia erikseen, se ei ole "elämäntapa" -valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No akkako sut elättää siellä vai miten luulit että tarinasi ap:ta auttaa?
Minä elätän itseni ja perheeni, mutta työtä en tee.
Tuolllanen ihminen joka puhuu "täysin normaalista" eli käsitteeestä jota ei voi edes määritellä joten ei edes tiedä mistä itse puhuu kertoo vain siitä että ihminen tukeutu luotettavaan käsittteeseen. "minun mielestäni täysin normaaalia" on eri asia.
Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa, paitsi kun unohdat tehdä niin?