Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaloreiden "säästely" jotta voisi herkutella

Vierailija
17.08.2020 |

Mietin että onko syömiseni enää terveellä tolalla. Vietän välillä vähäkalorisempia päiviä jotta voisin sitten herkutella toisina päivinä. Laihdutettavaa on enää 3 kg, sitten olen tavoitteessani. Yritin joskus pätkäpaastoilua niin että eläisin todella vähillä kaloreilla päivän tai pari viikossa, mutta se ei ole mitenkään kohdallani mahdollista, en pysty esimerkiksi treenaamaan niinä "paastopäivinä" lainkaan. Sen sijaan syöminen tietyssä aikaikkunassa sopii oikein hyvin ja olen jo pitkään ollut täysin ilman iltapalaa. Noina "vähäkalorisempina" päivinä kuitenkin on nälkä nukkumaanmennessä ja saatan siksi herätä aamulla aiemmin, eli unetkin jää sitten vajaiksi ja kehon palautuminen huonommaksi. En kuitenkaan ole myöskään valmis siihen etten voisi herkutella koskaan, syöminen on ehdottomasti yksi elämän isoimmista nautinnoista kuitenkin.

Miten te muut olette ratkaisseet tämän asian?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö kunnolla ennen sitä paastopäivää / vähäkalorista päivää. Syö iltapainoitteisesti. Itse syön vain joka toinen päivä ja tämä on todella helppoa. Tosin taitaa olla yksilöllistä?

Huhhuh, miten pystyt tuollaiseen ruokarytmiin? Jaksatko treenata kunnolla noina paastopäivinä? Itse en pystyisi ikinä iltapainotteiseen syömiseen, retkahtaisin välittömästi. 

No mutta eihän joka toinen päivä syömiseen iltapainotteisuutta tarvita. Täällä on toinen, joka harrastaa vain joka toinen päivä syömistä ja minä syön aamu/aamupäiväpainotteisesti, koska se sopii minulle paremmin. Paastopäivinä jaksan ihannhybin treenata, käyn salilla tai hölkkälenkillä.

Kuulostaa tosi hurjalta että voi tottua tuollaiseen päivän paastoiluun. Mitä syöt niinä muina päivinä? 

Ihan normaalia ruokaa, pyrin pitämään syömiset 6-8 tunnin aikaikkunassa ja syömään vhh-painotteisesti. Jos tekee mieli herkkuja niin syön, mutta ei yleensä tee. Kyllä tähän tottuu. Ainoa ongelma tulee n. viikkoa ennen kuukautisia, silloin on kova nälkä ja silloin syön 16/8 aikaikkunalla eli en paastoa täysiä päiviä.

Vierailija
62/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen treenipäivinä. Kulutan n.600 kilokaloria ylimääräistä tuolloin ja lihakset tarvii hiilaria palautuakseen, illalla voi siis hyvin syödä vaikka puoli levyä suklaata ja silti on kuluttanut kaiken pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka syötte ajoittain vähän mutta vääränlaista ruokaa on juuri se syy miksi kolestroliarvot on ihan per*siillään! Keho tarvitsee terveellistä ruokaa.

Kolesteroli on niin pitkälti perinnöllistä, että 8 rasvaprosentilla oleva salia harrastava kaverini syö kolesterolilääkkeitä, vaikka elää täydellisten ruokatalulukoiden mukaan...

Perinnölliset tekijät minullakin lääkäri mainitsi todennäköisimmäksi syyksi, mutta täytyy vetää tiukempaa ruokavaliota että saan olla ilman lääkityksiä. En tupakoi, ei ole keskivartalolihavuutta, ei ole koskaan ollut ylipainoa, liikun päivittäin (myös arkiliikuntaa) mutta silti arvot pielessä. No, oli minulla sentään se hyväkin kolesteroli korkea, onneksi. 

Minulla on joitain kavereita jotka elävät todella huolettomasti, alkoa, tupakkaa ja pitsaa kuluu ja se näkyy keskivartalossakin, ei mitään ongelmia kolesterolin kanssa. 

Vierailija
64/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jemmaan kyllä kaloreita esim. ravintolaillallista varten. Päivä sujuu silloin paastoten, vedellä ja kahvilla. Syön hedelmän tai leivän, jos on pakko. En ole mielestäni syömishäiriöinen enää nykyään, mutta olin 20 vuotta. Olin ylipainoinen ruualla nautiskelija, söin suhteellisen terveellisesti, mutten tullut koskaan kylläiseksi mahalaukun venymisen takia. Sallin itselleni herkuttelun kun mieli teki, ja kyllä muuten teki. Ihan väärä ohje lihavalle syömishäiriöiselle. Myös lievää mt-ongelmaa oli varmasti.

Aloitin vuosi sitten pätkäpaaston, painoa pudonnut 25 kg. Kyllähän läheisiä kovasti ahdistaa paastoni ja kalorien laskenta, mutta jostain syystä vain lihavia ja ylipainoisia, sanovat "ei saa laihtua liikaa!" Kyse lienee jostain kateudesta tms. etteivät saa itse aikaiseksi, niin pitää patologisoida toisten terveempi elämä. On hassua kuunnella syömishäiriöepäilyjä ja seuraavassa lauseessa kauheaa valitusta, miten omat polvensa eivät kestä, verenpaine katossa, vyötärö metrin mittainen ja työterkkari ei ymmärrä, ettei kaikkien ole mahdollista laihduttaa. Samalla ängetään munkkia suuhun ja tuputetaan mulle, koska mun syöminenhän tässä on sairasta.

Vierailija
65/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka syötte ajoittain vähän mutta vääränlaista ruokaa on juuri se syy miksi kolestroliarvot on ihan per*siillään! Keho tarvitsee terveellistä ruokaa.

Kolesteroli on niin pitkälti perinnöllistä, että 8 rasvaprosentilla oleva salia harrastava kaverini syö kolesterolilääkkeitä, vaikka elää täydellisten ruokatalulukoiden mukaan...

Olisiko kuitenkin niin, että KOSKA syö suositusten mukaan?

Koska mitä? Selitäpä tarkemmin. Kaikki on laskettu makroja myöten, mistä suosituksista sinä puhut?

Vierailija
66/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"syöminen on ehdottomasti yksi elämän isoimmista nautinnoista."

Miksi?

Suosittelen kyseenalaistamaan tämän.

Oletko niitä joille syöminen on pelkkää tankkaamista? Jos olet, älä silti oleta että muille asia olisi samalla tavoin. 

En ole, itseasiassa tykkään kans ns. hyvästa ruuasta, mutta tiedän myös että se alkaa näkymään ja tuntumaan kropassa aika helpostikin huonolla tavalla.

Mulla on periaatteena se etten syö mitään mikä maistuu pahalle MUTTA pyrin myös siihen etten syö mitään mikä maistuu liian hyvälle koska siitä seuraa ongelmia. Poikkeuksena jotkut erityis tilanteet  vaikka ne kerrat kun käyn ulkona syömässä muutamia kertoja vuodessa.

Mulla vähän sama. Pieniä ratkaisuja olen tehnyt, kuten että aamupala on aina keitetty kananmuna ja kaurapuuro.  Kotiin en osta mitään herkkuja kahvin kanssa tai sipsiä illaksi, vaan haen erikseen jos on sellainen tilanne. Muutoin napsisin ihan varmasti. Kahvin kanssa myöskään en syö mitään, koska muuten saattaisi mennä monta keksiä tai pullaa päivässä. Täyän lisäksi kerran viikossa päivä jolloin voi syödä ihan mitä vain, tai jos on joku illanvietto tai juhla sillä viikolla, niin se on sitten siinä.

Ei tarvitse olla isoja juttuja.

Jep, täytyy vain hyväksyä että jotain uhrauksia on tehtävä jos ei halua painon nousevan.

Vierailija
67/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää varaa ihan päivittäin herkutella maltillisesti. Hedonistisiin mässäilypäiviin en usko. Kurinalaisuus menee enemmistöllä vessanpöntöstä siinä vaiheessa, kun elämä potkii vähän päähän ja sorrutaan lohtuahmimiseen.

Vierailija
68/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus. En tunne huonoa omatuntoa salmiakkiaskista, suklaapatukasta tms. Kaupassa ei tarvitse valita sitä isointa karkkipussia / sipsipussia tms. vaan voi ottaa pienen sen ison sijaan.. Muutenkaan herkkuja ei tarvitse syödä joka päivä eikä ns. herkkupäivänäkään kiskoa kaksin käsin. Kun ruokavalio on muuten kunnossa niin satunnainen suklaapatukka ei sitä kaada eikä tarvitse laskea mitään kaloreita

Näin, tähän itse pyrin. Fiksu lähestymistapa. 

Vierailija
69/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnölliset tekijät minullakin lääkäri mainitsi todennäköisimmäksi syyksi, mutta täytyy vetää tiukempaa ruokavaliota että saan olla ilman lääkityksiä. En tupakoi, ei ole keskivartalolihavuutta, ei ole koskaan ollut ylipainoa, liikun päivittäin (myös arkiliikuntaa) mutta silti arvot pielessä. No, oli minulla sentään se hyväkin kolesteroli korkea, onneksi. 

Minulla on joitain kavereita jotka elävät todella huolettomasti, alkoa, tupakkaa ja pitsaa kuluu ja se näkyy keskivartalossakin, ei mitään ongelmia kolesterolin kanssa. 

Kaverillani ei auttanut mikään, vaan kolesteri jatkoi kohoamistaan, n. nelikymppinen mies kyseessä. Mä ehdotin jo että alapa syömään mitä sattuu, mutta hänelle se olisi kauhistus. 

Vierailija
70/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan ei ole nälkä, vaan millä nälkä taltutetaan. Jos syö määrällisesti vähemmän runsaskalorista ruokaa, jossa on vähän kuituja, kyllä vatsa alkaa kohta huutaa jotain pientä.

Ja jos syö liian isoja aterioita vaikka kaksikin, päivässä joissa on sitä höttöhiilaria ja vielä paljon rasvaakin, toki paino ei millään muotoa tipu, (plus jonkinlainen aamupala ja jokin iltapala) , joten ainoa järkevä keino on sen herkuttelun himon taltuttamiseen, on laskea summittaisesti kalorien saanti ja suunnitella ateriat vaikkapa viikoksi eteenpäin.

Koska kun herkuttelee, se on vähän niinkuin rahankin kanssa, sama juttu vähenneen läskin kanssa: mikä laulain tulee, se viheltäin menee.

Normaali ruoka sitten? Esimerkiksi leipä, kinkkusiivu ja kahvi, jälkkärimarjat pakastimesta. Margariinista tai voista tuossa ei puhuttu mitään. Mutta leivästä saa kuituja, ja marjoista saa kuituja, kummastakin saa monia hyviä muita tarpeita päivään. Se kahvi on vaihtoehtoisesti tee, hiukan sokeria tai ei. Jos sokeria, se on herkuttelua!

Lounas. Jotain proteiinipitoista, lihaa, kalaa, kanaa, ja kasvikset. Jälkkärinä vaikka marjakiisseli- joka on herkuttelua.

Myöhäisenä iltapäivänä välipala, jokin hedelmä. Pähkinöitä puoli kourallista. Vesi. Tai jotain vastaavaa, mikä estää syömästä vaikka soijajuttua ja jotain juurespalaa.

Noin 2 h ennen nukkumaan käyntiä iltapala. Tähän onkin vaihtoehtoja. ehkä salaattia, jossa on lounassalaatin piirteitä, mutta ilman majoneesia, siinä voi olla sijasta tilkka hyvää kasviöljyä kastikkeena, koska elimistö tarvitsee rasvahappoja. Salaattiin käy esimerkiksi: kaalia, hienona silppuna, käristettyjä pekonimuruja, tai keveämmin raejuustoa. Joku hedelmä mukaan niin voi kun on herkuttelua.

Pannaan: imellokset! Keksi, kakku, kääretorttu, karkki, sokerilimu, jne. Ne kaikki sisältävät energiaa eli kaloreita mutta suojaravintoaineita niissä ei ole nimeksikään.

Sitten pistät viikkokalenteriin sen päivän, kun voit korvata jonkun aterian sillä epäterveellisellä. Muista syödä joku kuitupitoinen lisä sinä päivänä. Vaikkaleseitä jogurtin kanssa reilusti(maustamaton). Muutenhan se nälkä kohta kurnii kun herkut hutkahtavat vatsastasi liikkeelle.

Vierailija
71/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin harrastin tota. Välillä myös saatoin myös saman päivän aikana kieltää itseltäni esim lounaan kun halusin syödä levyn suklaata. Ainoa mikä itsellä auttoi oli tavalliset ateriat 5 kertaa päivässä ja herkuttelukäsityksen muuttaminen. Aiemmin mulle herkuttelu meinas siis vähintään sitä suklaalevyllistä. Nykyään esim pieni suklaapatukka tai irtojätski. En olis uskonu et musta on tähän kun olin aiemmin se tyyppi joka olis sanonu "NO EIHÄN TOI RIITÄ MIHINKÄÄN!". Pitkän aikaa kyllä vienyt tottua. Kyllä edellee joskus sallin itelleni myös ne ns. kunnon mätöt, mutta se ei oo enää arkista ja teen sitä sen verran harvoin että turha alkaa miettimään siinä ohessa muun ruuan säännöstelyä.

No en kyllä itse jätä ikinä aamupalaa tai lounasta väliin. Aamupala on itselleni täysin välttämätön, muuten ei lähde päivä ollenkaan käyntiin. Syön yleensä 3-4 kertaa päivässä, jos teen kovat treenit niin saattaa tulla se 5 kertaa jos pitää ottaa joku välipala ennen treeniä. Iltapalan voin jättää ihan hyvin syömättä. 

On tässä koronassa se hyvä puoli että esimerkiksi irtokarkkeja en ole syönyt kohta puoleen vuoteen. En olisi joskus voinut ajatella että pystyisin elämään ilman irttareita, mutta kyllä se vaan kummasti on onnistunut. Joten kyllä tämä on varmasti muutenkin mahdollista, lisätä kohtuutta ja vähentää herkuttelua. 

Jos mä söisin yli 3 kertaa päivässä, niin ne olis turhia kaloreita. Syön n. klo 10.30, noin klo 15 ja noin klo 20. Jos söisin useammin kun nämä 3 kertaa, niin joutuisin alkaa pilppuamaan näitä annoksiani pienemmäksi, ja siirtää näistä kolmesta osa neljänteen, tai jopa viidenteen. En näe mitään kivaa syödä lusikallista kastiketta ja pienen porkkanan, ja tunnin päästä omenan. Kun syö kunnolla sen kolme kertaa, tulee normaalisti täyteen, eikä tarvitgse tunnin päästä näissään vetää jotain rahkaa.

Joo sama itsellä, en syö yleensä välipaloja/iltapalaa ellen vedä jotain tosi kovaa treeniä. 

Vierailija
72/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan ei ole nälkä, vaan millä nälkä taltutetaan. Jos syö määrällisesti vähemmän runsaskalorista ruokaa, jossa on vähän kuituja, kyllä vatsa alkaa kohta huutaa jotain pientä.

Ja jos syö liian isoja aterioita vaikka kaksikin, päivässä joissa on sitä höttöhiilaria ja vielä paljon rasvaakin, toki paino ei millään muotoa tipu, (plus jonkinlainen aamupala ja jokin iltapala) , joten ainoa järkevä keino on sen herkuttelun himon taltuttamiseen, on laskea summittaisesti kalorien saanti ja suunnitella ateriat vaikkapa viikoksi eteenpäin.

Koska kun herkuttelee, se on vähän niinkuin rahankin kanssa, sama juttu vähenneen läskin kanssa: mikä laulain tulee, se viheltäin menee.

Normaali ruoka sitten? Esimerkiksi leipä, kinkkusiivu ja kahvi, jälkkärimarjat pakastimesta. Margariinista tai voista tuossa ei puhuttu mitään. Mutta leivästä saa kuituja, ja marjoista saa kuituja, kummastakin saa monia hyviä muita tarpeita päivään. Se kahvi on vaihtoehtoisesti tee, hiukan sokeria tai ei. Jos sokeria, se on herkuttelua!

Lounas. Jotain proteiinipitoista, lihaa, kalaa, kanaa, ja kasvikset. Jälkkärinä vaikka marjakiisseli- joka on herkuttelua.

Myöhäisenä iltapäivänä välipala, jokin hedelmä. Pähkinöitä puoli kourallista. Vesi. Tai jotain vastaavaa, mikä estää syömästä vaikka soijajuttua ja jotain juurespalaa.

Noin 2 h ennen nukkumaan käyntiä iltapala. Tähän onkin vaihtoehtoja. ehkä salaattia, jossa on lounassalaatin piirteitä, mutta ilman majoneesia, siinä voi olla sijasta tilkka hyvää kasviöljyä kastikkeena, koska elimistö tarvitsee rasvahappoja. Salaattiin käy esimerkiksi: kaalia, hienona silppuna, käristettyjä pekonimuruja, tai keveämmin raejuustoa. Joku hedelmä mukaan niin voi kun on herkuttelua.

Pannaan: imellokset! Keksi, kakku, kääretorttu, karkki, sokerilimu, jne. Ne kaikki sisältävät energiaa eli kaloreita mutta suojaravintoaineita niissä ei ole nimeksikään.

Sitten pistät viikkokalenteriin sen päivän, kun voit korvata jonkun aterian sillä epäterveellisellä. Muista syödä joku kuitupitoinen lisä sinä päivänä. Vaikkaleseitä jogurtin kanssa reilusti(maustamaton). Muutenhan se nälkä kohta kurnii kun herkut hutkahtavat vatsastasi liikkeelle.

Ainoa mikä pitää oikeasti nälkää on proteiini. Leseet ja ylimääräiset kuidut tulee ripulina ulos. Mitään hedelmäsokeripaloja ei ihminen tarvitse. Eikä soijaa missään muussa muodossa kuin soijakastikkeena!

Vierailija
73/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkuttelen treenipäivinä. Kulutan n.600 kilokaloria ylimääräistä tuolloin ja lihakset tarvii hiilaria palautuakseen, illalla voi siis hyvin syödä vaikka puoli levyä suklaata ja silti on kuluttanut kaiken pois.

Sama. Tänään 2h pyörälenkki, voin vetää illalla suklaaleivoksen. Ah! 

Vierailija
74/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkuttelu lähtenyt lapasesta tämän kesän aikana ja tullut 2 kg lisää..en ole ylipainoinen mutta haluan pois pömppövatsan. Kokeilen pätkäpaastoa, te jotka olette sitä kokeilleet, laihtuuko nopeastikin? Kaloreita yritän välillä laskea mutta se on niin vaivalloista.

Syön suht terveellisesti mutta rakastan pizzaa, pastaa, viiniä ja suklaata. En kuitenkaan halua olla täysin ilman herkuttelua, mitä elämää se sellainen on?

Liikun aktiivisesti vähintään x3 viikossa ja kävelen väh. 10000 askelta joka päivä, en silti liikunnalla laihdu.

Vierailija
75/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myös itse tuollainen kaloreiden säästäjä ja herkkupäivien suunnittelija. Suunnittelin aina etukäteen herkkupäivät, kunnes jossain kohtaa ymmärsin, että odotin enemmän ns. vapaapäivää laihduttamisesta (jota olin tehnyt vuosikausia) kuin niitä itse herkkuja. Aina ei edes tehnyt erityisesti mieli mässäillä, mutta sillä ei ollut väliä, kun se mässypäivä oli lyöty jo lukkoon ja herkut kaapissa odottamassa. Ja siellä kaapissahan oli aina sitä, mitä teki mieli toissapäiväisellä kauppareissulla, eikä välttämättä sitä, mitä haluaisi juuri sillä hetkellä. Sillä mielihalulla taas ei ollut niin väliä, koska päivän pohjimmainen ajatus oli vain vapaasti mässätä, ei niinkään tyydyttää sen hetkisiä mielihaluja. Näihin päiviin liittyi vahvasti myös ajatus, että nyt pitää mässätä niin paljon kuin ehtii, koska seuraava kerta on ties milloin. Yksi tyhmä ajatus itsellä oli myös se, että ihmisen ravintohyötysuhde ei ole erityisen hyvä eli suuria kalorimääriä syödessä osa jää imeytymättä, joten kerrallahan se on parempi vetää oikein kunnolla.

Tästä viisastuneena mulla ei ole enää ennalta lukkoon lyötyjä herkkupäiviä, vaan jos tekee mieli jotakin, arvioin siinä hetkessä olisiko tänään sopiva päivä antaa vähän löysää ja haen kaupasta mitä haluan. Kaloreita en enää säästä tai tee jälkikäteenkään mitään ryhtiliikkeitä, koska yksi päivä sinne tai tänne ei näy oikeasti missään, vaikka kuinka söisi.

Ikävä uutinen on, että tätä ajatusta ei oikein voi takoa kenenkään päähän, vaan sen ehkä joskus oivaltaa. Itsekin tajusin asian vasta n. 15 vuoden laihtumis- ja lihomiskierteen jälkeen ja sitä ennen uskoin joka solullani, että ennalta suunnitellut mässäilypäivät ovat hyvä idea ja pitävät mut järjissäni. Jos olisin lukenut tämän oman viestini kaltaisen ajatuksen keskustelupalstalta 5 vuotta sitten, olisin todennut, että tämä kirjoittaja ei tiedä herkkuhimoista mitään. Silti kehoitan pohtimaan mikä sen herkkupäivän perimmäinen tarkoitus itselle on.

Tämä oli kuin omalta näppikseltä. Takana juurikin 15 vuotta laihdutusta, lihomista ja pakonomaista mässäilyä. Olen vasta tuossa oivallusvaiheessa, mutta sun kirjoitus antoi toivoa että tästä käytösmallista on mahdollista päästä eroon. Kiitos!

Vierailija
76/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä siltä kannalta että ylipainoisia ei olisi jos kaikki söisi muuta ruokaa vähemmän niinä päivinä kun herkuttelee. Eli ei se hirveän epäterveellistä voi olla kunhan liian usein ei niin käy.

Mulle sopii tuo pätkäpaasto myös. Ei turvota kun syö kunnolla pari, kolme kertaa päivässä, ei koko aikaa.

Olen 163/ 53 ja useamman kerran viikossa herkuttelen esim mustikkapiirakalla tai karkilla. Liikunkin kyllä paljon.

Vierailija
77/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden päivän syömättömyys vain kuluttaa lihaksia energiaksi, rasvanpolttoon se ei auta vaan päinvastoin.

Nope. Ihminen kuluttaa ensin sokerin, sitten rasvan ja lopuksi lihakset, ja viimeisenä tärkeät sisäelimet ja aivot.

No ei nyt ihan näinkään. Laihduttaja menettää AINA myös lihaksia. Ja naisilla ihan jo hormonitkin pitää niistä läskistä kiinni.

Vierailija
78/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä siltä kannalta että ylipainoisia ei olisi jos kaikki söisi muuta ruokaa vähemmän niinä päivinä kun herkuttelee. Eli ei se hirveän epäterveellistä voi olla kunhan liian usein ei niin käy.

Mulle sopii tuo pätkäpaasto myös. Ei turvota kun syö kunnolla pari, kolme kertaa päivässä, ei koko aikaa.

Olen 163/ 53 ja useamman kerran viikossa herkuttelen esim mustikkapiirakalla tai karkilla. Liikunkin kyllä paljon.

Toteutatko aikaikkunassa syömistä vai 5/2?

Vierailija
79/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden päivän syömättömyys vain kuluttaa lihaksia energiaksi, rasvanpolttoon se ei auta vaan päinvastoin.

Nope. Ihminen kuluttaa ensin sokerin, sitten rasvan ja lopuksi lihakset, ja viimeisenä tärkeät sisäelimet ja aivot.

No ei nyt ihan näinkään. Laihduttaja menettää AINA myös lihaksia. Ja naisilla ihan jo hormonitkin pitää niistä läskistä kiinni.

Ei menetä. Läski ei ole lihasta. Laihtuessa voi käydä jopa niin että lihas kasvaa, jos laihtuu esim. lisäämällä samalla liikuntaa, vaoimaharjoittelua jne.

Vierailija
80/107 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei menetä. Läski ei ole lihasta. Laihtuessa voi käydä jopa niin että lihas kasvaa, jos laihtuu esim. lisäämällä samalla liikuntaa, vaoimaharjoittelua jne.

Siis jopa kehonrakentajat ja fitnesskisaajat menettävät lihasmassaa kiristellessään vaikka varmasti treenaavat tarpeeksi.