Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokamenot, kun kaikki ateriat syödään kotona

Vierailija
23.08.2013 |

Perheessämme on 4 henkeä (lapset vajaa 2 v ja 3, 5 v). Kohta syntyy vauva. Mies ottaa töihin lounaan. 

Ruokamenomme ovat reilu 500 e/kk (sis tosin myös päivittäistavaroita). Syömme monipuolisesti ja paljon kasviksia, vähemmän lihaa.

Kuitenkin, jos laskee päivän aterioille hinnat, niin tosi helposti budjetti voisi olla isompikin. Jos aamiainen 1 €, lounas ja päivällinen 2€ ja iltapala 1€ per henkilö niin viikon ruokakulut on 6 € x 4 x 7 eli 168 € eli kuukaudessa 672 euroa. Tähän verraten teen siis edullista ruokaa, 

Kyllä on ruoka hintavaa jos haluaa syödä terveellisesti. Teen kaikki ruoat itse ja leivon, halutessamme voisimme vähentää herkkujen ja vaikka leikkeleiden ostoa. Hyödynnän aina tarjoukset.

Miten muilla menee jotka syövät kaikki ateriat kotona??

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, 2 aikuista. 800€ kuussa menee ruokakauppaan sisältäen pesuaineet, vessapaperit jne. Aina ei tuo rahamäärä riitä. Ruoka on tosi kallista.

Vierailija
42/46 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:07"]

Off topic, mutta millä tavalla kaksivuotiaanne on vajaa?

[/quote]

Vajaa 2-vuotias tarkoittaa vähän alle 2-vuotiasta. (Tuo vitsi ei ole enää hauska, se on niin kulunut.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 jatkaa.. Kaikki lapset harrastavat urheilua, kauhulla odotan minkälaisiksi kauppalaskut kasvavat kun lapset ovat aikuisen kokoisia teinejä ja jokaisella oman lajinsa treenit useampana päivänä viikossa jolloin energiantarve valtava.

Vierailija
44/46 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, teillähän on pieni lasku jos välillä vaan 300 euroa. Minkäikäinen lapsi? Millainen ruokavalio teillä?

Vierailija
45/46 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat vähän samanlaiselta kuin minä. Minäkin saatan välillä seisoa kaupassa joku purkki kädessäni ja sitten kuitenkin laitan sen pois, kun mietin että itse tehden olis halvempaa :D Meillä menee ehkä 500 euroa kuussa ruokaan, en osaa kyllä tarkkaa summaa sanoa, saattaa olla myös 400-600e. Jos vain minä kävisin kaupassa, ei menis varmaan kuin 300e. Mies kun käy kaupassa, hän ostaa surutta kaikkia kalliimpia leikkeleitä ja lihoja, limsoja, siidereitä ym. Meillä perhekoko 2 aikuista ja 2 alle kouluikäistä.

Vierailija
46/46 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu kyllä maksaa. Itse ostan luomuna siis lähinnä maidot ja osan kermoista sun muista, joskus herkuttelen luomutuoremehulla, jos oikein sattuu :) Sitten osa kasviksista luomuna, puurohiutaleet aina luomuna, leikkeleitä luomuna.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä