Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hauskaa on lavatansseissa?

Vierailija
23.08.2013 |

Inhoan paritansseja koska mies vie. Vieminen tarkoittaa sitä, että mies tönii ja tyrkkii minua ympäri parkettia. Inhoan sitä. Jos joku yrittää työntää minua johonkin suuntaan, niin vaistomainen reaktioni on, että en varmaan mene. Kuka tästä nauttii?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se onkin varmaan tosi hienoa kun siellä suomijuntti laittaa jalalla koreasti ja yrittää vääntää jotain jiveä tai salsaa :D

Vierailija
22/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan iskelmää kaikessa muodossaan ja inhoan perinteisiä suomalaisia paritansseja. Siinä vaan kaksi syytä miksi lavat ei ole mun juttu mutta mielelläni suon sen ilon niille jotka tykkäävät ei ole minulta pois.

Minä viihdyn paremmin myös danceklubilla tai diskossa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 05:35"]

Ensinnäkin jos kumpikin osaa tanssia, niin mies ei työnnä ja tuupi naista minnekään. Hän ainoastaan hienovaraisesti ohjaa suunnan. 

[/quote]

Eli siis käytännössä työntelee. Se tanssi menee sellaiseksi, että yritän ennakoida miehen liikkeet  jotta minua ei työnnettäisi mihinkään suuntaan ja sitten kun ennakoin väärin alkaa törmäileminen. 

Vierailija
24/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 08:22"]

Joo se onkin varmaan tosi hienoa kun siellä suomijuntti laittaa jalalla koreasti ja yrittää vääntää jotain jiveä tai salsaa :D

[/quote]

Mitä haittaa siitä on? ehkäpä ne ihmiset eivät välitä siitä mitä joku randomtyyppi heistä ajattelee. Onneksi meillä on vapaus tehdä mistä itse pidämme, olisi aika järkkyä elää niin kuin joku av-mamma käskee :D

Vierailija
25/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hienoa. Musiikki huonoa tanssi huonoa...no ok ehkä se kesäillan tunnelma voi olla hieno jos unohtaa huonon musiikin ja junttimaisen tanssin.

Vierailija
26/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 08:36"]

Ei mitään hienoa. Musiikki huonoa tanssi huonoa...no ok ehkä se kesäillan tunnelma voi olla hieno jos unohtaa huonon musiikin ja junttimaisen tanssin.

[/quote]

Onko sulla kamala pelko siitä että joku pitää sua junttina? Kannattaisi harkita keskusteluapua, ei tää elämä niin vakavaa ole.

Vierailija
27/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla aikaisemmin jo hyvin todettiin, niin toinen tykkä papasta ja toinen pojanpojasta. Mä olen käynyt itse sekä lavatansseissa että diskoissa. Molemmissa on puolensa. Lavoilla saa tanssia selvinpäin olevien fiksujen ihmisten kanssa, se on hyvää liikuntaa ja musiikkikaan ei ole niin paskaa kuin mitä monesti väitetään. Vai kuinka usein olette käyneet livekeikalla katsomassa kahta ammattibändiä, jotka soittavat koko illan 20-1.30 ja lipun hinta on n 12-15e? Ja toi lipun hinta voi olla ainoa kustannus koko illasta, mun mielestä halpa hinta koko illan rilluttelusta. Lavoilla ihmiset käyttäytyvät fiksusti, sillä on yleensä hyvä tunnelma ja siellä on helppo tutustua ihmisiin myös parinhakumielessä. 

Diskoissa sitten taas on omat hyvät puolensa, siellä voi bilettää railakkaammin, juopotella ja hullutella. Se on mulle ihan hyvää vaihtelua muutaman kerran vuodessa. 

Vierailija
28/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa vielä sen verran, että lavoilla käy myös yllättävän paljon nuorta väkeä. Monessa paikassa on paljon jopa alle 18-vuotiaita ja sitten sitten 20-30 -vuotiaat voivat olla esiintyjästä riippuen jopa suurin ikäryhmä. Mummotanssit on sitten erikseen. 

Vierailija
29/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osaa tanssia on lavatanssit nautinto. Monta tuntia kunnon liikuntaa ja hyväää musiikkia. Mies ei tosiaan tyrki naista :)

Vierailija
30/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 08:15"]

Minä olen aina inhonnut sitä musiikkia ja on minusta niin vanhemman sukupolven juttu etten kokisi oloani ollenkaan mukavaksi missään tanssilavalla. Tykkään kyllä tanssia ja harrastankin sitä mutta vähän modernimpaa juttua. Minusta se suomalainen paritanssi on liian vaatimatonta ollakseen hienoa edes katsella. Sellaista humppaa ja letkajenkkatyylistä...siellä mummut ja vaarit heiluu rivissä ees taas. Ei mun juttu.

t.39v

[/quote]

Katso juutuupista esim west cost swing tai bugg -tanssilajeja. Ovatko ne jotain mummojen jenkkaa? Niitä nykyään myös lavoilla mennään. Tanssilajien kirjo siellä on melkomoinen. Tai fusku, sekin toki löytyy netistä.

Vierailija
31/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sjoka osaa tanssia, ei töni, tyrki eikä tuupi ketään mihinkään. Naista, joka osaa seurata, ei tarvitse töniä, tyrkkiä ja tuuppia mihinkään.

Paritanssin ideana on, että nainen myötäilee miehen liikettä. Usein se myös on nimenomaan nainen, joka "koristelee" tanssin, mies antaa suunnan ja nopeuden liikkeelle, nainen vie liikkeen loppuun. mies huomioi naisen liikkeen aina, tukee sitä ja tarvittaessa osaa antaa naiselle myös tilaa koristella tanssia. Kyseessä on yhteistyö, ei johtaja-alainen asetelma.

Parhaimmillaan paritanssissa kokee uskomattoman elämyksen: Kaksi ihmistä liikkuu yhdessä kuin yhtenä, täysin sanattomasti keskenään kommunikoiden ja yhteiseen tanssiin keskittyen. Tunne on äärimmäisen herkkä, nautittava ja rentouttava.

Nykyajan lavatanssi ei ole pelkkää humppaa ja valssia, lavoilla tanssitaan nykyisin erittäin paljon avoimen otteen rock n' swing tansseja ja myös lattareita.

Vierailija
32/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavatansseissa on hauskaa se, että siellä pääsee todella tanssimaan. En laske tanssimiseksi sitä klubeilla harrastettavaa perseenpyöritystä (sori, rumasti sanottu mutta onhan täällä minunkin kulttuurini jo haukuttu).

Eri tanssilajien kirjo on valtava, humppaa ei montaa kertaa illassa välttämättä kuule. Taitavampia tanssijoita on ilo katsella, mutta vähemmilläkin taidoilla kyllä pärjää. Itse en ole käynyt kuin perus lavatanssikurssin ja niillä opeilla on tullut omin päin harjoiteltua muitakin lajeja. Tosiaan, kun tietää suunnilleen askelkuviot, vieraankin viejän liikkeiden seuraaminen on helpompaa eikä tule tyrkkimistä.

Yksi erityisen hyvä puoli lavoilla on känniörveltäjien puuttuminen. Vaikka lavoilla yleensä on A-oikeudet ja varmaan jossain vielä piilopullokulttuurikin elää, en ole nähnyt koskaan tansseissa sellaisia jotka varta vasten tulisivat kännäämään.

Pidän myös siitä, että lavoille voi mennä vain tanssimaan. Siis että voi tanssia vaikka kuinka monen kanssa eikä kukaan pidä minään jakorasiana. Tietysti jotkut ovat liikkeellä parinhakumielessä, mutta suurimmalla osalla lieneen mielessä vain tanssiminen. Ja uskokaa pois, kun on asiallisesti pukeutunut ja tanssitaitoinen, tällaiselle ei-minkään-näköiselle riittää vientiä. :)

Mitäs vielä? Tanssi on hyvää liikuntaa. Inhoan lenkkeilyä mutta jaksan tanssia vaikka koko illan. Ja kuten joku mainitsi, halvalla lipulla saa kuunnella kahta tai jopa kolmea bändiä monta tuntia ilman levymusiikkia.

Vierailija
33/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tanssihan on turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä Jos niin käy että tanssilkattialle eksyy niin, niin nainenhan on sitä varten, että hällä toisia tönitään....

Vierailija
34/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 09:43"]

Siis tanssihan on turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä Jos niin käy että tanssilkattialle eksyy niin, niin nainenhan on sitä varten, että hällä toisia tönitään....

[/quote]

Oletpa sinä hassu hassuttelija. Taidat olla oikea vitsiviikari :)

Vierailija
35/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hassu? Tosiasiassa se tanssi on ihan kiva liikuntamuoto, mutta ei kuitenkaan mitään ryppyotsasiten touhua. Jos joku ei pidä siitä lavakultturista niin olkot pitämättä. Kaikesta huolimatta sillä naisella on mukva töniä toisia kauemmaksi parketilla

Vierailija
36/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkuu... Miten monta iltaa onkaan turhaan pyörinyt sen hyvän tavaran ympärillä pääsemättä eesa saatilla saati muuta

Vierailija
37/40 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:45"]

Ja jatkuu... Miten monta iltaa onkaan turhaan pyörinyt sen hyvän tavaran ympärillä pääsemättä eesa saatilla saati muuta

[/quote]

Kun ensin käyttää naisia tanssilattialla tienraivaamiseen, niin ei pitäisi olla enää mitään ihmettelemistä siinä, ettei saatille pääse. Ei me naiset ihan hölmöjä olla.

Vierailija
38/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:45"]

[/quote]

Tuota... miten monta kertaa olet rohjennut selkeästi asiaa kysymään? Puhelinnumeroa.. samaa matkaa... miten_ois_pieni_matelijanäyttely_tähän_väliin...???

Vierailija
39/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää jo ajatuksena se, että joutuisin koskemaan jotain limaista ukkoa ja painautumaan ihkusti hänen vartaloaan vasten. Lavatansseissahan ei käsittääkseni ees saa kieltäytyä, eli mkä tahansa haiseva eltaantunut äijä on hyväksyttävä jos se vaan tulee tanssiin pyytämään. Eli ei kiitos paritansseille. Ja nykyäänhän nuo ovat lähinnä suorittamista, urheiluvaatteet päällä kilpaillaan toisten kanssa siitä, kuka osaa tanssia näyttävimmin. Siinä jää ne mummot ja paapat jalkoihin kun nuoret tanssiharrastajapariskunnat haluavat esille.

Vierailija
40/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 01:48"]Mua ällöttää jo ajatuksena se, että joutuisin koskemaan jotain limaista ukkoa ja painautumaan ihkusti hänen vartaloaan vasten. Lavatansseissahan ei käsittääkseni ees saa kieltäytyä, eli mkä tahansa haiseva eltaantunut äijä on hyväksyttävä jos se vaan tulee tanssiin pyytämään. Eli ei kiitos paritansseille. Ja nykyäänhän nuo ovat lähinnä suorittamista, urheiluvaatteet päällä kilpaillaan toisten kanssa siitä, kuka osaa tanssia näyttävimmin. Siinä jää ne mummot ja paapat jalkoihin kun nuoret tanssiharrastajapariskunnat haluavat esille.
[/quote]

Veit sanat suustani! Inhottaa olla lähekkäin vieraan äijän kanssa. Yäk. Ja musiikki on ällöttävää, menen ihan paniikkiin, jos kuulen vahingossa telkkarista tangomarkkinauilutusta. Inhoan perinteistä tanssimusiikkia.

T. Nainen 52vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi