Mikä siinä tarhalaisten vaatteiden pesussa on niin hankalaa?!
En ymmärrä, miksi niin monet lapset ovat monta päivää samoissa vaatteissa päiväkodissa. Usein jopa sellaisten äitien lapset, jotka itse pukeutuvat sävy sävyyn nätisti, ja korut kaulassa ym. Lapset saattavat kulkea 4-8 päivää samoissa vaatteissa ja tukka pesemättä..
Kommentit (27)
Ai kauheeta mun tytöllä on laatikossaan neljät samanlaiset Hello Kitty-pikkarit. Ollaankohan nyt kyyläävän tarhatädin mustalla listalla? Aika usein muuten pesen pyykit illalla ja laitan ne kuivuriin josta aamulla otetaan puhtaat alusvaatteet ylle...enpä ole koskaan ajatellut että tarhassa joku kyttäisi tätä ja tekisi johtopäätöksiä :D
Hassua en muista koskaan nähneeni tarhassa lapsia joilla olis kauhean likaiset vaatteet tai tukka...
Meillä vaihdetaan alusvaatteet joka ilta mutta muut vaatteet vain sitten kun ovat tahraiset tai muutaman päivän yllä olleet. Tukka pestään kerran tai kaksi viikossa koska ei ole likainen. Ajatellaan todellakin myös tätä maapalloa eikä lutrata vedellä ja kemikaaleilla ihan vaan huvin vuoksi...
Meidän tarhassa yhden lapsen rikkinäiset alushousut oli korjattu jeesusteipillä. Kävi kyllä mielessä laittaa pojan lokeroon pari euroa ja lappu, että ostakaa nyt ihmeessä lapselle edes ehjät kalsarit.
Lapseni ei ole tällä hetkellä hoidossa, mutta vastauksena kysymykseen, valitsi itse vaatteensa parivuotiaasta lähtien. Aamukiukutteluja helpotti kummasti se, kun ei itse tehnyt ongelmaa asiasta joka ei oikeasti ole ongelma. Jos vaate oli likainen, heitin sen illalla pyykkiin, jos ei, sai pitää useamman päivän. En jaksanut tapella ryysyistä aamuisin, kun oli ihan tarpeeksi stressaavaa ehtiä mihinkään muutenkaan. Sama kai tuo minulle jos on päällä vihreät sukkahousut, prinsessamekko ja pyjamapaita, kunhan jotain oli. Kivittäkää vapaasti.
Jaa, meillä paäiväkodissa on lapsia, joiden turvallisuuden tunteelle ne samat vaatteet ovat tärkeitä. Kaikilla on kyllä puhtaat vaatteet. Ne vaatteet kun voi pestä illalla.
Toisaalta on turha pestä esim. paitaa, jos siinä ei ole näkyvää tai haisevaa likaa. Hieman ekologisuutta olisi hyväksi.
Meillä on tarhassa samat sotkuvaatteet koko viikon, kotona sitten niitä kivoja ja somia. Turha antaa varastettavaksi mitään mieluisia.