Olen kyllästynyt kouluun
Osa lapsistani on saanut jo peruskoulun käytyä mutta osa on vasta aloittanut. Onkohan siitä haittaa, että olen jotenkin kyllästynyt koko kouluasiaan, ehkä en jaksa panostaa niin paljon näitten nuorempien koulunkäyntiin. Kun se on jo niin nähty. Siellä myös opetellaan paljon kaikkea turhaa asiaa.
Kommentit (2)
Vanhempien negatiivinen asenne kouluun heijastuu lapsiin. Jos olet fiksu ihminen, et arvostele koulua tai opettajaa lastesi kuullen. Se, opetetaanko koulussa turhia asioita vai ei, on aika hankala asia. Kannattaa muistaa, että koskaan ei tiedä, mitä myöhemmin elämässään tarvitsee. Omalta kohdalta voin kertoa, etten uskonut koskaan tarvitsevani monia matematiikan ja geometrian oppeja. Toisin kävi. Vaikka opiskelin humanistisia aineita, niin jo opiskeluaikana tarvitsin matematiikan taitoja. Käsityöharrastuksissa monista opeista on ollut paljon hyötyä. En osaa sanoa, mikä aine olisi ollut turha. Kaikesta on ollut hyötyä, jos ei muuta niin yleissivistävässä mielessä. Ei ole tarvinnut tuntea itseään tietämättömäksi moukaksi.
Sulla on liikaa lapsia.
Itselläni kolme. Vanhin lukion tokalla, keskimmäinen ysillä ja nuorin seiskalla. Jaksan aina vaan. Olen johtokunnissa, vanhempainyhdistyksissä, luokkatoimikunnissa. Olen yhden luokan rahastonhoitaja.Sitten kun kuopuskin on lukiossa, voi vähän höllätä. Tosin varmaan sittenkin änkeän vielä johonkin...