Imetetty vauva ja hampaiden pesu?
Meidän kohta 8kk vauva on alkanut tehdä hampaita, eli kohta pitää alkaa pestäkin niitä. Mutta miten tuo iltapesu toteutetaan? Vauva on tähän mennessä syönyt illalla puuroa, sitten pesulle, siitä sänkyyn ja imetys, sitten nukkumaan. Yritän yleensä imettää niin pitkään, että lapsi on jo aika unten mailla, sitten omaan sänkyyn ja tutti suuhun. Toisinaan saattaa vielä nukahtaa rinnalle.
Missä välissä ne hampaat pitäisi pestä? Sängyssä imettämisen jälkeenkö, mutta siinä kai vauva virkistyy liikaa jos vielä revitään sängystä pois? Vai voisko ne vain pestä kylvyn jälkeen ja sitten imettää entiseen malliin ja nukkumaan?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 19:48"]
Minä olen pessyt iltapuuron jälkeen. Meillä kaikilla muksuilla on tullut ensimmäiset hampaat 4kk iässä ja tietenkin vielä söivät yölläkin tissiä. Esikoisen jälkeen seuraavat totutettiin jo olemassa oleviin iltarutiineihin eli samaan aikaan kaikki hammaspesulle.
[/quote]
Aivan, meilläkin syödään vielä yöllä eli kai se on ihan se ja sama pestä sitten jo puuron jälkeen...
Joo tärkempää taitaa olla se että hampaidenpesuun tulee rutiini, johon lapsi tottuu ja vauvana.:)
2
oon imettäny illalla vielä pesun jälkeen. Vieroitusvaiheessa oon sitten rukannu iltarutiineja niin että tissin jälkeen tulee hampaanpesu ja laulu ja sitten sänkyyn. Vierotus on mielestäni ollu helpompaa kun vauva ei tartte nukkuakseen sitä rintaa.
Minä olen pessyt iltapuuron jälkeen. Meillä kaikilla muksuilla on tullut ensimmäiset hampaat 4kk iässä ja tietenkin vielä söivät yölläkin tissiä. Esikoisen jälkeen seuraavat totutettiin jo olemassa oleviin iltarutiineihin eli samaan aikaan kaikki hammaspesulle.