Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset, haetko ruokaa leipäjonosta?

Vierailija
22.08.2013 |

Siis vaikka ala-arvoista hiilarimoskaa siellä kuuleman mukaani jaetaan, niin luulis nyt sen jonkinmoinen lisä olevan. Tai ainakin helpotus viikonlopun yli jos kaapit ihan tyhjät.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
22/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saan tiedon noista paikoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 10:10"]

Mistä saan tiedon noista paikoista?

[/quote]

öö, miten olis google?

Vierailija
24/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kerran käyty kesällä 2007. Taisi olla eu-ruokapaketti. Siinä oli näkkäriä, maitojauhetta, makaronia, jauhoja. Meille siitä oli silloin oikeasti iso apu. 

Vaihdettiin paikkakuntaa miehen työn takia. Saatiin sossuta 300e muuttoavustusta, muuten maksettiin uuden asunnon vuokrat, takuut, pakettiautot ym.omasta pussista.

Silloin oli tosi tiukkaa, olin itse kotona, mulla oli muuttoa seuraavana kuuna kotihoidontuki päättymässä, kun lapsi täytti kuun puolivälissä sen 3vuotta. Sain siltä kuukaudelta siis vain puolen kuun hoitotuen. Odotin toista lasta, laskettuun aikaan oli 2kk. Mies sai palkkaa, mutta toki ensimmäistä palkkaa piti odottaa ja oli muuttokustannukset ja rahaa oli mennyt. Tuolloin tuosta ruokapaketista oli meille iso apu.

Sittemmin ollaan molemmat oltu työssä. Mieheni on nyt ollut puolisen vuotta työttömänä ja itse lopetin oman työsuhteeni tässä taannoin. Olen jatkamassa opintojani. Rahasta ei kuitenkaan ole tällä hetkellä tiukkaa kun tietää mihin rahat käyttää. Vuosien varrella olen oppinut käyttämään rahaa ja olen säästeliäämpi.

En nyt menisi ruokajonoon vaikka pienituloisia olemmekin. Pärjäämme näin hyvin.

Vierailija
25/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja käyn vastakin jos tilanne tulee

t.pätkätyöläinen

Vierailija
26/29 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko liian arka aihe, vai miksi kukaan ei vastaa? Täällä moni valittaa tyyliin 10e viikoksi, neuvokaa halpoja ruokia.

Vierailija
27/29 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kai pienituloisia mutta ei käydä leipäjonossa,mikä se on? Onko se kirkon eu kassi vai seurakunnan ruokapankin apu? Hakisin jos annettaisi,mutta eipä meille taidettas antaa.....en tiedä.

Vierailija
28/29 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 21:22"]

Ollaan kai pienituloisia mutta ei käydä leipäjonossa,mikä se on? Onko se kirkon eu kassi vai seurakunnan ruokapankin apu? Hakisin jos annettaisi,mutta eipä meille taidettas antaa.....en tiedä.

[/quote]

Tiedät etukäteen, että ei annettaisi, vaikka et ole ottanut selvää? Onko teillä lapsia?

Vierailija
29/29 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU-ruoka-apu on tarkoitettu vähävaraisille, kuten työttömille, eläkeläisille, lapsiperheille ja opiskelijoille."

Riittää siis, että on lapsiperhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi