Meidän mainostenjakaja on perseestä :( ov
Mainokset tulee silloin, kun jakajaa huvittaa. Esim. kesällä jäi jakamatta 20 kertaa (mainokset ja kaupunkilehti jaetaan siis kaksi kertaa viikossa).
Viime keskiviikkona ei jaettu ollenkaan (taas vaihteeksi), lauantaiset mainokset tuli sunnuntaina ja tadaaaa, eilen ei tullut taas ollenkaan. Ja meille kun nuo Liddlin mainokset tulee nykyisin vaan mainosten mukana, ei postin.
Ei ole ainoastaan meidän talo, joka jää ilman. Vaan koko meidän kadun loppuosa eli jakaja jättää joko koko kierroksen tekemättä/jättää sen puolitiehen.
Moni on valittanut useamman kerran, ei vaikutusta.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:04"]
Mulle ei tule mitään POSTIN mukana jaettavaa ilmaisjakelua, mutta nimellä tulee. Olen ottanut yhteyttä postiin asiasta, siellä ei osattu vastata, eikä ole ilmaisjakelunkieltolappuakaan. Harmittaa, kun siellä jaetaan joskus jotain tiedotteita, joita ei ymmärrä itse netistä etsiä. Toista vuotta jo ollut näin.
[/quote]
Ei välttämättä osaakaan vastata, posti kun ei jaa kaikkia mainoksia. Esim. meillä päin Lidlin mainokset jakaa aivan joku toinen jakelufirma. Mutta eihän noista tokikaan aina tiedä...itsellenikin selvisi se vasta kun joku asiakas tuli kyselemään, että missä heidän Lidlin mainoksensa ovat ja siinä sattui joku postikuski juuri olemaan juttusillani ja hän osasi sitten valaista asiasta.
[/quote]
Nimenomaan tarkoitin juuri POSTIn jakamia mainoksia ja ilmaisjakelua ja esim.kaupungin tiedotteita. Kaupunkilehti jaetaan nimeomaan päiväpostin mukana ja se ei ole tullut mulle koskaan. Nuo firmojen ilmaisjakelupostit tulee, alueella on tällä hetkellä ulkomaalaistaustaijnen jakaja ja hän kyllä tuo mainokset.
Siis mikä joitakin vastaajia vaivaa? Siis ketju, kun ketju, niin jonkun on pakko vittuilla. Pöh.
Asutaan kerrostalossa, ei omakotitalossa. Ja jakelusuora on firmana. Itse olin joskus vuoooooosia sitten kyseisessä firmassa töissä ja kyllä silloin taottiin kaaliin, että keskiviikon jako pitää hoitaa keskiviikon aikana ja lauantain lauantaina. EI torstaina ja sunnuntaina.
Ja moni siis on antanut palautetta, monelle kun ei tule muuta lehteä kuin tuo ilmaislehti. Ja tuo lehti jaetaan siitäkin huolimatta, onko ovessa "Ei mainoksia" vaiko ei. Tuo muuttui keväällä. Oveen pitää laittaa joku erityinen huomautus, niin sitten ei tule tuota lehteäkään.
Mekin jaetaan tiedotelehdet ja kaupunkilehdet "ei mainoksia" -talouksiin. Jos on ilmaisjakelukielto, niin silloin ei jaeta mitään. Meillä on tämä käytäntö ollut jo monta vuotta.
Jakajat saa ensin mainokset ja sitten mainokset ja lehdet. Nämä pitää myös taittaa ja lajitella. Jakajat saavat nämä milloin sattuu. Johtuu usein mainostajista ja painosta sekä kiitolinjasta ja lähetteestä. Joten lajitteluaikaa on aina liian vähän ja niitä lajitellaan usein täysin epäinhimilliseen aikaan siksi. Ja yhteen talouteen menee jopa 16 tai 18 mainosta kerralla. Joten Postilla ei ole mahdollisuutta tuollaista kasaa edes jakaa. Jakeluun menee paljon aikaa, kuten lajitteluun ja taittoon. Jakelu tehdään yleensä ke ja to sekä la ja su aikana, jos ei ole tullut jakoestettä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:05"]
Mielenkiintoista. Missähän päin maailmaa sijaitsee Perse, josta mainostenne jakaja on kotoisin? Onko ihan Suomessa vai jossain kauempana. Meillä mainokset jakaa ihan vaan suomalaiset oman paikkakunnan nuoret eikä ole ollut valittamista. Hankkisit sinäkin elämän, ettei tarvitsisi pitää kirjaa mainosten tulosta. Tässä maailmassa on todella suurempiakin ongelmia.
[/quote]
Englannissa:
Edellisellä asuinalueellamme saatiin mainoksia alle 10 kertaa 12 vuoden aikana. Valitin suullisesti ja kirjallisesti. LÄhetin karttapiirroksen. Kerran talutin jakajan ovellemme. Ei apua.
Mun sisko käski valittamaan Karpolle. Se kuulemma järjestää mulle rekallisen mainoksia.