Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttävän hyvä muisti. Olen muutoin tavallinen 35v nainen, mutta...

Vierailija
19.06.2023 |

Muistan jopa asioita, kun olin 2-3 vanha. Siis yksittäisiä näkyjä. Esim. Muistan, kun näin kissan ulkona ja olin about 3v.
Saatan myös muistaa jonkun yksittäisen lasin putoamisen lattialle ja esimerkiksi monia tapahtumia päiväkodista, jopa joitakin hetkiä kun joku sanoo jotain.
En tietenkään muista kaikkea tai läheskään kaikkea ja olen joitain juttuja palannut useita kertoja muistelemaan myöhemmin jostain syystä eli se ehkä auttaa asiaan.

Onlo tämä erityislahjakkuus vai normaalia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia niin muistan minakin. 

Vierailija
2/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Kaikki muistaa tuollaisia juttuja. Jostain syystä vain joku mitätön yksittäinen tapahtuma jää mieleen.

Ei sen ihmeempää. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hyvä työmuisti nyt?

Vierailija
4/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa ole mitään epätavallista. Ainoastaan kertoo, että muistisi on kehittynyt normaalisti etkä kärsi muistiongelmista.

Vierailija
5/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisen. :( Aika huono.

Ap

Vierailija
6/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei muista tuollaisia, mutta ei tuossa mitään epätavallista ole.

Vierailija
7/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo moni ei muista ja jotkut jankkaa että eeei voi muistaa. Kyllä voi.

Vierailija
8/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat, mitä muistat, sä luulet vain muistavasi.

Muistikuvilla kun tapana muuttua vuosien aikana. Samasta asiasta/tapahtumasta ihmisillä on hyvin usein varsin erilainen näkemys.

Vierailija
9/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sitten mikään erityinen lahja. Muistelet tavallisia tapahtumia. Hyvä muisti viittaisi erilaisten asioiden mieleen painamiseen. 

Vierailija
10/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 89v äiti ei muista välillä jonkun tuttavan tai vaikka tunnetun poliitikon nimeä, mutta hän muistaa kymmenien vuosien ajalta erittäin tarkkaan vaikka mitä tapahtumia. Varhaisimmat jostain 5-vuotiaasta alkaen ja osaa kuvailla ne tosi yksityiskohtaisesti. Ihan niin kuin hänellä olisi joku "elokuvamuista". Vaikka 70-luvulla ollut jotkut juhlat, niin hän osaa kuvailla tuosta vain niitä tapahtumia ihan yksityiskohtaisesti. Aivan käsittämätöntä. Minä en ikimaailmassa pysty tuollaiseen.

Lisäksi hän muistaa erilaiset sukulaisuussuhteet käsittämättömällä tarkkuudella. Kuka on kenenkin serkku, pikkuserkku tai käly tai mitä lie ja vaikka kuinka monesta eri suvusta muistaa näitä. Ei pelkästään lähisukulaisista vaan paljon laajemmin. Ja että kuka oli mikäkin ammatiltaan tai koulutukseltaan jne.. Ihan niin kuin sillä olisi koko ajan päässään joku sukututkimusnäkymä. Eikä hän ole ikinä edes harrastanut mitään sukututkimusta! Tämähän siinä ihmeellisintä on! Hänellä on selvästi jotain lieviä "savant" piirteitä tai vastaavia tässä suhteessa.

Vierailija
11/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo kysyin siks kun mullakin on toi että muista asioita hyvin pienestä asti, mutta muuten mun muisti on outo. En muista jos joku kysyy mitä teit viikonloppuna, mitä tänään. Usein unohdan jopa että mikä vuodenaika nyt on. Lisäksi asiat on irrallisina muistissa enkä osaa yhdistää niitä toisiin.

Kun tapaan uuden ihmisen, monesti käy niin että hetken päästä en osaa sanoa milloin olen nähnyt hänet ekakertaa, tai siis olenko, sillä kasvot on nyt tutut, mutten osaa sanoa kuinka kauan ne on olleet tutut. Se on hämmentävää, sillä en enää tiedä tunnenko/ tiedänkö henkilön entuudestaan vai en.

Vierailija
12/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat muistikuvani alkavat juuri noin 3-vuotiaasta. Selkeäsi muistan isän 50v. juhlat. Olin juuri täyttänyt kolme vuotta.

Vierailija
13/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia

Vierailija
14/14 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mitään noin kaukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi