Haluaisin olla vain kaveri 30 vuotta vanhemmalle miehelle - kuinka toimia?
Olen 24 vuotias yh-nainen. Samassa taloyhtiössä olen tutustunut yli 50 vuotiaaseen mieheen, joka on auttanut meillä taulujen kiinnityksessä ja huonekalujen kanssa sekä muissa askareissa. Hän on todella uskomattoman kiva ihminen ja musta on kiva olla hänen seurassaan, mutta en halua kuitenkaan mitään seurustelua. Miten voisin solmia vain kaveruussuhteen hänen kanssaan ilman että hän saisi väärää käsitystä? Miesmakuni on kuitenkin paljon häntä nuorempi. Haluaisin vaan joskus istua iltaa hänen kanssaan ja jutella, siinä kaikki.
Kommentit (50)
Kyllä on teidän muiden ihmisten elämä kauheen vaikeeta, ja surullista siinä on että itse teette siitä sellaista.
Asiahan selviää heti, toteet sille seuraavalla kerralla että kun hän kerta jelppas niin kelpaisko hänelle myös pieni "apu", että vois tuolta suihkun kautta makkariin. Joko toteaa että ei hän sellasta, jollon sulla on siinä kaverimies (houmou) tai ilahtuu ja vietätte kuuman session sängyssä. Jos näin käy, niin toteet asiallisesti ja ystävällisesti tämän jälkeen, että tää oli kyllä sitten tässä, koska etit oman ikäistä kumppania.
Ei ne sun värkit kulu eikä saastu jos niitä käyttää. Eikä sun tartte aina itse saada, joskus voi ihan vaan tuottaa toiselle mielihyvää - näinhän se menee parisuhteessakin. Eikä seksi edes ole niin kauheen vakava asia kun monet teistä näyttää ajattelevan. Seksi on ilonen ja hauska ja voimaannuttava asia. Tietty siis vaan kun molemminpuolinen suostumus eikä rikota kenekään perheitä.
Että relaa ja ajattele ettei se yks (tai viis) kertaa tarkota että on suhteessa. Voitte panna ja olla ystäviä ilman suhdetta.
Jos ei sitten mies tätä ymmärrä vaan alkaavaatia jotain, niin toteet että no tää oli kokonaan tässä.
Ei o vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri tuollainen yli 30 vuotta vanhempi mieskaveri, johon ihastuin melko palavasti, koska mulla ei ole perhettä, eikä läheisiä. Hän käski mun katsella ikäisiäni poikia tai kaikkein mieluimmin keskittyä opintoihini. Hän sanoi mun kaipaavan itselleni vanhempaa, eikä häntä rakastajaksi. No, olemme ystäviä edelleen. Tämä ei varsinaisesti liittynyt Ap:n juttuun, mutta kertoo kuitenkin siitä, etteivät kaikki miehet ole todellakaan tuttavuuden hyväksikäyttäjiä.
Todennäköisesti sanoisin ihan samalla tavalla jos olisin samassa tilanteessa vaikka en ihan 50+ setä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
"alkanut kuvitella kaikenlaista. Yksi näistä oli sukulaiseni."
Mitä v...a.
Tuli tästä mieleen, että olin aikuisikään päästyäni "ystävystynyt" tädin aviomiehen kanssa, juttelimme usein niitä näitä ja vaihdettiin kuulumisia Facen privaviesteillä. Vuodet vierivät, tädille ja hänelle tuli avioero, ja tämä mies avautui mulle siitä, kertoi myös juomisestaan ja muista ongelmistaan. Tästä meni jonkin aikaa, ja hän alkoi lähettelemään lääh-puuh-ootpa-kaunis-känniviestejä keskellä yötä Facessa, meni siis sivuilleni kyttäämään vanhoja kuviani, kun en ollut pitkiin aikoihin päivittänyt sivuilleni mitään... Tosi creepyä, kun mulle hän oli ollut kuin sukulainen, piti estää hänet kaikkialta.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin (tosin kyllä loppujen lopuksi enemmän kuin kaveri mutta...) mies ei ole kuitenkaan tehnyt mitään yhteyden ylläpitämiseksi joten en viitsi vaivata häntä.
Olet siis ihastunut vanhempaan mieheen. Nyt kipuilet ikäeron kanssa ja sen kanssa, että toisaalta haluat pitää hänet elämässäsi. Nyt päätä mitä haluat ja toimit sen mukaan - avoimesti. Kuviteleeko toinen mitään vai ei, joutunet jossain vaiheessa sen eteen, että on puhuttava. Tai sitten katoat tai mies katoaa, vaikka muuttamalla muualle. Tai sitten pistät kaiken yksinäisyyden tunteen piikkiin ja unohdat tuollaiset ajatukset ja keksityt muuhun. Olet miehen naapuri ja pidät ns. käsivarren mitan päässä. Teit mien vain - päätä.
Kipuilen enemmänkin sen kanssa että hänellä on vaimo ja lapsia.... eipä tässä tarvii mitään puhua. Ihastumisen tunteelle en voi mitään ja se ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on teidän muiden ihmisten elämä kauheen vaikeeta, ja surullista siinä on että itse teette siitä sellaista.
Asiahan selviää heti, toteet sille seuraavalla kerralla että kun hän kerta jelppas niin kelpaisko hänelle myös pieni "apu", että vois tuolta suihkun kautta makkariin. Joko toteaa että ei hän sellasta, jollon sulla on siinä kaverimies (houmou) tai ilahtuu ja vietätte kuuman session sängyssä. Jos näin käy, niin toteet asiallisesti ja ystävällisesti tämän jälkeen, että tää oli kyllä sitten tässä, koska etit oman ikäistä kumppania.
Ei ne sun värkit kulu eikä saastu jos niitä käyttää. Eikä sun tartte aina itse saada, joskus voi ihan vaan tuottaa toiselle mielihyvää - näinhän se menee parisuhteessakin. Eikä seksi edes ole niin kauheen vakava asia kun monet teistä näyttää ajattelevan. Seksi on ilonen ja hauska ja voimaannuttava asia. Tietty siis vaan kun molemminpuolinen suostumus eikä rikota kenekään perheitä.
Että relaa ja ajattele ettei se yks (tai viis) kertaa tarkota että on suhteessa. Voitte panna ja olla ystäviä ilman suhdetta.
Jos ei sitten mies tätä ymmärrä vaan alkaavaatia jotain, niin toteet että no tää oli kokonaan tässä.
Ei o vaikeeta.
Ei kai mies tajua sellaista, että pannaan vain yhden kerran. Tietysti haluaa sitä samaa jatkossakin.
Tässä ketjussa taas yleistetään, ei kaikki miehet ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä ketjusta vedettävä se johtopäätös että mies ja nainen eivät voi olla ystäviä?
On
MIKSI sitten aina väitetään että suomalaisessa kulttuurissa nainen ja mies voivat olla ystäviä?
Mulla on juuri tuollainen yli 30 vuotta vanhempi mieskaveri, johon ihastuin melko palavasti, koska mulla ei ole perhettä, eikä läheisiä. Hän käski mun katsella ikäisiäni poikia tai kaikkein mieluimmin keskittyä opintoihini. Hän sanoi mun kaipaavan itselleni vanhempaa, eikä häntä rakastajaksi. No, olemme ystäviä edelleen. Tämä ei varsinaisesti liittynyt Ap:n juttuun, mutta kertoo kuitenkin siitä, etteivät kaikki miehet ole todellakaan tuttavuuden hyväksikäyttäjiä.