Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla vain kaveri 30 vuotta vanhemmalle miehelle - kuinka toimia?

Vierailija
16.08.2020 |

Olen 24 vuotias yh-nainen. Samassa taloyhtiössä olen tutustunut yli 50 vuotiaaseen mieheen, joka on auttanut meillä taulujen kiinnityksessä ja huonekalujen kanssa sekä muissa askareissa. Hän on todella uskomattoman kiva ihminen ja musta on kiva olla hänen seurassaan, mutta en halua kuitenkaan mitään seurustelua. Miten voisin solmia vain kaveruussuhteen hänen kanssaan ilman että hän saisi väärää käsitystä? Miesmakuni on kuitenkin paljon häntä nuorempi. Haluaisin vaan joskus istua iltaa hänen kanssaan ja jutella, siinä kaikki.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä ketjusta vedettävä se johtopäätös että mies ja nainen eivät voi olla ystäviä?

On

Vierailija
22/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestä niin että mies tulee luoksesti tekemään jonkun "taulunkiinnityksen" tms. ja sen jälkeen tarjoa lasillien viiniä. Juokaa yhdessä 2-3 pulloa viiniä. Jos mies ei ehdota mitään koko illan aikana, on hän ns. turvallinen ja voit huoletta solmia hänen kanssaan vaan kaveri/ystävyyssuhteen.

Eli jos mies ehdottaa vaikka että juotaisko vettä väliin, niin ei ystävyyssuhdetta voi muodostaa.

Ok.

Ite kysyisin ihan suoraan, että kun oon tässä sua nyt jeesiny, niin joko sais persettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Ainakin 3 tällaista vanhenpaa ukkoa on pyrkinyt jossain kohtaa elämässäni kaveriksi, ja aina ne ovat kuvitelleet lopulta saavansa jotain muutakin kuin sitä pelkkää kaveruutta.

Tilanne on se, että hän ei mitenkään pyri elämääni vaan olen kaikki apupalvelut pyytänyt tältä mieheltä ja hän on auttanut. Hän on kätevä käsistään ja auttaa niin rempassa kuin tietokone- ja nettiasioissakin. Lisäksi 3 vuotias lapseni pitää miehestä kovin. Haluaisin vaan itse ystävystyä miehen kanssa ja olla kuin sisko ja veli. En vaan tiedä, miten mies suhtautuu.

ap

Vierailija
24/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Ainakin 3 tällaista vanhenpaa ukkoa on pyrkinyt jossain kohtaa elämässäni kaveriksi, ja aina ne ovat kuvitelleet lopulta saavansa jotain muutakin kuin sitä pelkkää kaveruutta.

Tilanne on se, että hän ei mitenkään pyri elämääni vaan olen kaikki apupalvelut pyytänyt tältä mieheltä ja hän on auttanut. Hän on kätevä käsistään ja auttaa niin rempassa kuin tietokone- ja nettiasioissakin. Lisäksi 3 vuotias lapseni pitää miehestä kovin. Haluaisin vaan itse ystävystyä miehen kanssa ja olla kuin sisko ja veli. En vaan tiedä, miten mies suhtautuu.

ap

No jos mies ei ole LAINKAAN pyrkinyt ystävyyteen tai ei edes lähde pienesti ehdottelemaan, niin mies on selvä homo. Eli voit huoletta ystävystyä.

Vierailija
25/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos mies ei ole LAINKAAN pyrkinyt ystävyyteen tai ei edes lähde pienesti ehdottelemaan, niin mies on selvä homo. Eli voit huoletta ystävystyä.

Just. Ei jos mies ehdottelee, hän on pervo äijä. Jos ei ehdottele, hän on homo. Sillä lailla. Hyvin te mammat vedätte.

Vierailija
26/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet jotain sisko ja veli- suhdetta, tulet taatusti antamaan vääriä signaaleja naapurillesi päästämällä hänet normaalia lähemmäs. Ei sisaruksilla yleensä ole parinkymmenen vuoden ikäeroa.

Miksi edes haluaisit tuollaisen suhteen naapurisi kanssa? Onko kyse aidosta ystävyydestä vai jostain oman psykologisen tarpeesi täyttämisestä, mikäli nyt olet tosissasi?

Vierailija
27/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"alkanut kuvitella kaikenlaista. Yksi näistä oli sukulaiseni."

Mitä v...a.

Vierailija
28/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin (tosin kyllä loppujen lopuksi enemmän kuin kaveri mutta...) mies ei ole kuitenkaan tehnyt mitään yhteyden ylläpitämiseksi joten en viitsi vaivata häntä.

Vierailija
29/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota fwb suhdetta alkuun, käyt vaikka ovella moikkaamassa ja kerrot suoraan...

t.IsoCulli

Vierailija
30/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan sedän kanssa pelkkä ystävyys ellei ole sitten homppeli. Samanikäisten kanssa ystävyys onnistuu paremmin, kuin ikäpolvien iso kuilu. Vai haetko jotain turvaa yms vanhasta miehestä?

Vierailija
31/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä jos kokeilisit vain sanoa noin suoraan?

Vierailija
32/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haet jotain sisko ja veli- suhdetta, tulet taatusti antamaan vääriä signaaleja naapurillesi päästämällä hänet normaalia lähemmäs. Ei sisaruksilla yleensä ole parinkymmenen vuoden ikäeroa.

Miksi edes haluaisit tuollaisen suhteen naapurisi kanssa? Onko kyse aidosta ystävyydestä vai jostain oman psykologisen tarpeesi täyttämisestä, mikäli nyt olet tosissasi?

Eiköhän se ole aapeen oma asia, miksi haluaa ystävystyä. Miksi sulla on ennakkoasenne että mies saa vääriä signaaleja? Onko ennakkoasenteesi että kaikki 50+ miehet ovat pervoja? Jos on, niin terapia auttaa.

Vierailija
33/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tehdä sillai että annat muutamia kertoja peppua, pildee ja suikkaria, mutta ette kuitenkaan seurustelisi? Vähän niin kuin friends with benefits... Kumpikin hyötyisi.

Vierailija
34/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä yhdistäisi, jos muuttaisit eri taloon? Tulisitko kyläilemään hänen luonaan, tai tuntuisiko luontevalta pyytää häntä kylään, vai onko asumisenne naapureina ainoa todennäköinen yhteytenne?

Vierailija
35/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahdotonta ole, että kaveruus voisi onnistua, mutta jos se mies on samanlainen kuin useimmat miehet niin onnistumisen todennäköisyys ei ole valtava, varsinkaan jos olet seksikäs ja hyvännäköinen nainen.

Toisaalta ei kai siinä mitään menetäkään, jos yrittää.

Vierailija
36/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole aapeen oma asia, miksi haluaa ystävystyä. Miksi sulla on ennakkoasenne että mies saa vääriä signaaleja? Onko ennakkoasenteesi että kaikki 50+ miehet ovat pervoja? Jos on, niin terapia auttaa.

Ap kysyi, yritän vastata. Olen se, jolla oli kolme omaa ahdistavaa kokemusta ystävyydestä 50+ miehen kanssa. Viimeisimmästä olen puhunut terapiassa ja toivon, että se tosiaan auttaa.

Nuoren naisen ja vanhemman miehen ystävyys noin suurella ikäerolla ei kokemukseni mukaan ole mahdollinen, elleivät olosuhteet sitten ole tosi poikkeukselliset. On mulla sellainenkin tuttavuus ollut mutta hän ikävä kyllä on menehtynyt jo. Samoin oma eno oli ihan parasta seuraa mutta meillä olikin luonteva syy hengailla yhdessä ikäerosta huolimatta.

Vierailija
37/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan pikkuhiljaa ymmärtämään miksi talon naiset ei tervehdi rapussa tai pihalla. Hirveä miehen pelko vaikka yritän vain olla kaikille tasapuolisesti ystävällinen.

Vierailija
38/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin (tosin kyllä loppujen lopuksi enemmän kuin kaveri mutta...) mies ei ole kuitenkaan tehnyt mitään yhteyden ylläpitämiseksi joten en viitsi vaivata häntä.

Olet siis ihastunut vanhempaan mieheen. Nyt kipuilet ikäeron kanssa ja sen kanssa, että toisaalta haluat pitää hänet elämässäsi. Nyt päätä mitä haluat ja toimit sen mukaan - avoimesti. Kuviteleeko toinen mitään vai ei, joutunet jossain vaiheessa sen eteen, että on puhuttava. Tai sitten katoat tai mies katoaa, vaikka muuttamalla muualle. Tai sitten pistät kaiken yksinäisyyden tunteen piikkiin ja unohdat tuollaiset ajatukset ja keksityt muuhun. Olet miehen naapuri ja pidät ns. käsivarren mitan päässä. Teit mien vain - päätä.

Vierailija
39/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä. Miehenkin tulee haluta sitä.

Vierailija
40/50 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteeni on ollut aina että ainakin yksi talo pitää olla ystävien välillä. Asun lähiössä ja naapurit on muuten kyllä hyvänpäiväntuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän