Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimot: miksi vartioit miestäsi, kun puhun hänelle?

Vierailija
16.08.2020 |

Kysyn tätä vilpittömin mielin — haluaisin oppia mistä on kyse.

Olen yhden, päiväkotia käyvän tyttären äiti. Sinkku.

Tällä palstalla olen huomannut, että täytyy mainita koulutustaso ja kuvailla ulkonäköä. On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne.

Kun juurikin leikkipuistossa / hampurilaisravintolassa / uimarannalla tms. neutraalissa paikassa juttelen luontevasti lähellä olevan, entuudestaan tuntemattoman lapsen isän kanssa, miksi kestää vain muutama sekunti, kun sinä vaimo/avovaimo/tyttöystävä palaat siihen miehesi aivan viereen ja katsot tuimasti minua?

Eikö nykysuomalaisuuteen kuulukaan kevyt juttelu small talk tuntemattoman naisen ja miehen välillä, vai pitäiskö palata juroon meininkiin?

Ihan kuin sinä nainen tulet vahtimaan tai vartioimaan miestäsi, kun mukavasti juttelemme lapsistamme siinä, en aidosti ymmärrä.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naiset huomaavat kuinka ahdistuneita omat miehet ovat kun juttelet niille, joten rientävät tukemaan miestänsä.

Vierailija
22/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tuollaiset kevytkenkäiset flirtit naiset...mukavaa kun tulevat jutustelemaan!😋

Mika43😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys mutta AP on selkeästi mies. Naisellisimmatkin naiset tietävät ettei leikkipuistoon mennä korkkareissa. On niitä muitakin vaihtoehtoja. :)

Vierailija
24/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tulet juttelemaan neutraalissa paikassa mieheni kanssa? Mitäs hänelle höpöttelet? Ihanko jutustelet keveästi vaikka pikaruokapaikan ateriakokonaisuuksista ja eri hampurilaisten ravintosisällöistä? Ihanaa, sen kuin juttelet, minä en häiritse!

Mieheni saattaa kyllä pitää sinua ihan pöpinä ja munahaukkana pukeutumisesi takia, mutta kyllä hän saattaa muutaman sanasen vaivautuneena kanssasi puhua. Sen jälkeen hän tulee luokseni ja kertoo kuinka joku ihme mamma tuli höpöttämään hänelle. Unohdamme sinut aika nopeasti.

Vierailija
25/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yritys mutta AP on selkeästi mies. Naisellisimmatkin naiset tietävät ettei leikkipuistoon mennä korkkareissa. On niitä muitakin vaihtoehtoja. :)

Yritys oli kyllä hyvä ja aloitus oli selkeästi hieman mietitty. Pisteet siitä.

Kilmen lapsen äitinä olen viettänyt leikkipuistoissa aika monta vuotta, mutta kertaakaan sinne ei ole tullut yksikään äiti lapsensa kanssa korkkareissa ja minihameessa. Tai jos on, niin kyllä hän on siinä marraskuun tuulessa ja räntäsateessa aika nopeasti kadonnut.

Vierailija
26/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen feminiinisen näköinen nainen ja juttelen miehille, kun olen itsekin aika poikamainen ajatusmaailmaltani sen naisellisen kuoreni alla. Ei kiinnosta ne miehet lainkaan tositarkoituksella, mutta ihan puhtaasti kaverina tykkään jutella miesten kanssa joskus.

Joku voisi periaatteessa tulkita käyttäytymiseni siten, että olen kiinnostunut niistä miehistä tai jopa flirttailen. Todellisuudessa todella äärimmäisen harva mies kiinnostaa minua "siinä mielessä". Ja niiden harvojen kiinnostavien kanssa en edes uskalla jutella tai flirttailla. Minulle rento juttelu = ei minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa (ei edes silloin, jos se toinen muuttuisi aloitteelliseksi).

Vierailija
27/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naiset huomaavat kuinka ahdistuneita omat miehet ovat kun juttelet niille, joten rientävät tukemaan miestänsä.

Ok, eli ap:n kuvaama nainen on joku yli-innokas, takertuva suohirviö? Kiinnostaisi tietää, millä logiikalla joku kommentoi noin.

Voihan se olla niinkin, että tuo ap:n fiktiivinen (?) trollihahmo on joku Asperger-nainen, jolta puuttuu sosiaaliset taidot tms.?

Vierailija
28/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Jos olen mieheni kanssa jossain esimerkiksi ravintolassa tai uimarannalla, miksi ihmeessä en olisi hänen vieressään? Minne minun pitäisi mennä? 

Vierailija
29/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari kertaa mennyt paikalle juurikin puistossa koska mieheni, vaikka onkin ulkoisesti sosiaalinen, on oikeasti introvertti. Perus settiä että sinkku äiti lähestyy juttelemaan ja pian saan mieheltä hätä signaali katseita joilla kutsuu paikalle minut ikäänkuin blokkaamaan iskuyritykset. Usein nämä naiset menevät hämilleen ja poistuvat vähin äänin eivätkä juuri jää keskustelemaan minunkin kanssa. Yhden kaverin olen tällä tavalla itse tavannut eli jutteli miehelleni ja kun tulin paikalle jäi sitten myös minun kanssani keskustelemaan. Kaveri itse kertoo lähestyvänsä miehiä puistossa koska sinkku isä olisi hyvä deittikumppani. Eihän hän voi tietää onko mies puistossa varattu ennen kuin sitä kysyy ja silloin hän tottakai poistuu paikalta. En näe tätä mitenkään uhkana. Mies lähtee jos on lähteäkseen eikä siihen muut naiset ole syyllisiä.

Vierailija
30/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen minne vain menen". Ok 😂😂😂😂

Vierailija
31/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Jos olen mieheni kanssa jossain esimerkiksi ravintolassa tai uimarannalla, miksi ihmeessä en olisi hänen vieressään? Minne minun pitäisi mennä? 

Sinun pitäisi ap:n sanojen mukaan tulla vaikka ravintolan vessasta ja huomata tilanne, jolloin tulisit todella mustasukkaiseksi ja menisit mulkoilemaan naikkosta miehesi viereen.

Sinä olisit siis tietenkin ruma epävarma koulut kesken jäänyt harmaavarpunen, joka on pukeutunut rumasti ja jolla on hiuksetkin lyhyeksi nirhityt. Miehesi taas on supliikki tosi komea ja rikas mies, johon ihana, kaunis, kultakutrinen ja fiksu ap on iskenyt silmänsä.

Näinhän se kuvio ap:n mielestä menee.

Vierailija
32/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jartsalle terkkuja, komee kolli.

Vierailija
33/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa mennyt paikalle juurikin puistossa koska mieheni, vaikka onkin ulkoisesti sosiaalinen, on oikeasti introvertti. Perus settiä että sinkku äiti lähestyy juttelemaan ja pian saan mieheltä hätä signaali katseita joilla kutsuu paikalle minut ikäänkuin blokkaamaan iskuyritykset. Usein nämä naiset menevät hämilleen ja poistuvat vähin äänin eivätkä juuri jää keskustelemaan minunkin kanssa. Yhden kaverin olen tällä tavalla itse tavannut eli jutteli miehelleni ja kun tulin paikalle jäi sitten myös minun kanssani keskustelemaan. Kaveri itse kertoo lähestyvänsä miehiä puistossa koska sinkku isä olisi hyvä deittikumppani. Eihän hän voi tietää onko mies puistossa varattu ennen kuin sitä kysyy ja silloin hän tottakai poistuu paikalta. En näe tätä mitenkään uhkana. Mies lähtee jos on lähteäkseen eikä siihen muut naiset ole syyllisiä.

Ohiksena vain, mutta tulkitaanko ihan oikeasti se iskuyrityksenä, jos nainen juttelee niitä näitä jollekin miehelle?!? 😮 Eikö nainen oikeasti voi jutella ihan rennosti miehelle ilman että tulee vaikutelma naisen kiinnostuksesta? En ole nimittäin aiemmin koskaan tajunnut tuollaista.

Jos maailma on vieläkin noin vanhanaikainen Suomessakin, niin täytyy alkaa varoa miehille juttelua. Mä nimittäin olen täysin viattomasti jutellut miehille, enkä ole ollut lainkaan kiinnostunut muussa mielessä heistä tietenkään! Lapsenakin pojat olivat mulle parhaita kavereitani, joten osaan suhtautua miehiin ihan ei-seksuaalisesti ja asiallisesti.

Tulen jopa miesten kanssa paremmin juttuun ihan kaverimielessä, kun taas naisilla on jotain ihme nokittelua ja juonittelua, josta en tajua mitään. Valistakaa mua, sillä en tiedä nykyajan sosiaalisista koodeista noin tarkkaan.

Vierailija
34/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, mutta näitähän löytyy. Tiedän esimerkiksi ravintolan myyjän, joka kaiveli varattujen miesten Facebook-profiilit hetken ”jutustelun” jälkeen ja pyysi näitä kaveriksi. Ihan ”muuten vaan” - tietysti. Rannikolla tämä.

Vierailija
35/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vain, mutta tulkitaanko ihan oikeasti se iskuyrityksenä, jos nainen juttelee niitä näitä jollekin miehelle?!? 😮 Eikö nainen oikeasti voi jutella ihan rennosti miehelle ilman että tulee vaikutelma naisen kiinnostuksesta? En ole nimittäin aiemmin koskaan tajunnut tuollaista.

Jos maailma on vieläkin noin vanhanaikainen Suomessakin, niin täytyy alkaa varoa miehille juttelua. Mä nimittäin olen täysin viattomasti jutellut miehille, enkä ole ollut lainkaan kiinnostunut muussa mielessä heistä tietenkään! Lapsenakin pojat olivat mulle parhaita kavereitani, joten osaan suhtautua miehiin ihan ei-seksuaalisesti ja asiallisesti.

Tulen jopa miesten kanssa paremmin juttuun ihan kaverimielessä, kun taas naisilla on jotain ihme nokittelua ja juonittelua, josta en tajua mitään. Valistakaa mua, sillä en tiedä nykyajan sosiaalisista koodeista noin tarkkaan.

Keskustelusi isien kanssa voidaan hyvinkin tulkita vikittelynö varsinkin jos lähdet muualle, kun vaimo tulee paikalle. Kukaan ei usko viattomuuteesi, et edes sinä itse.

Vierailija
36/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu pois vaan, jos saat sen huomion kiinnitettyä. Ei nimittäin ole erityisen ihmisrakas, kuten en minäkään. En vartioi, odotan, että saat puheesi loppuun, että päästään jatkamaan matkaa.

Vierailija
37/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi ap:n sanojen mukaan tulla vaikka ravintolan vessasta ja huomata tilanne, jolloin tulisit todella mustasukkaiseksi ja menisit mulkoilemaan naikkosta miehesi viereen.

Sinä olisit siis tietenkin ruma epävarma koulut kesken jäänyt harmaavarpunen, joka on pukeutunut rumasti ja jolla on hiuksetkin lyhyeksi nirhityt. Miehesi taas on supliikki tosi komea ja rikas mies, johon ihana, kaunis, kultakutrinen ja fiksu ap on iskenyt silmänsä.

Näinhän se kuvio ap:n mielestä menee.

Niin. Paitsi että en ihan ymmärrä, minne ap:n logiikalla minun pitäisi sieltä vessasta sitten mennä, ellen saa mennä miehen viereen. Pitäisikö ottaa ravintolassa uusi pöytä, jos joku nainen on nyt siellä minun mieheni kanssa juttelemassa vai mitä ihmettä? 

Vierailija
38/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, itse en tällaista ilmiötä ole huomannut, vaikka olenkin erittäin kauniskasvoine malli ja ammattitanssija. Ja juu, se maisterintutkinto löytyy myös. Ehkä se johtuu siitä, että sisällytän myös vaimon keskusteluun ja olen ystävällinen.

Pitäisikö sinun treenata hieman keskustelutaitojasi?

Vierailija
39/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusi isien kanssa voidaan hyvinkin tulkita vikittelynö varsinkin jos lähdet muualle, kun vaimo tulee paikalle. Kukaan ei usko viattomuuteesi, et edes sinä itse.

En ole itse isien kanssa juurikaan syvällisesti mitään jutellut. Joskus niitä näitä vain, ihan samaan tapaan kuin naisellekin voisin jutella. Noita ap:n kuvaamia tilanteita jostain draamasta ja naisen saapumisesta ei ole tapahtunut omalla kohdallani. Enemmänkin tulee juteltua miesten kanssa töissä ja harrastuksissa, ja siis ihan asiapohjalta ilman muuta kiinnostusta.

Lisäksi oon varmaan ihan siedettävän näköinen, mutta itsetuntoni on erittäin huono. Ei ole tullut mieleenikään, että joku random mies kiinnostuisi minusta, jos hänelle juttelen. En pidä todellakaan minään saaliina itseäni.

Vierailija
40/132 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelet siis vain miehille?

Todella lapsellista touhua -  sinkkumuija yrittää tehota varattuihin miehiin?

Etkö tosiaankaan keksi mitään parempaa tekemistä ja vielä kehtaat kirjoitella täällä tästä?

Ohjeeni on, käy tutkituttamassa pääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän