Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja uhkaa irtisanoa kun joudun hoitamaan lapsen asioita

Vierailija
21.08.2013 |

Pojalla alkamassa neuropsykologinen kuntoutus nyt syksyllä. Ilta-aikoja ei ole, vaan ne on aikavälillä 8.30-16 ja itse olen silloin töissä. Tapaamisia tulee olemaan kerran viikossa ja vaikka miehen kanssa vuoroteltaisiin viemisessä, niin joka toinen viikko joudun lähteämään aikaisemmin tai tulemaan myöhemmin töihin.

Tunnit ottaisin omista ylityötunneista tai sitten ottaisin kokonaan lomapäivän tai vaihtoehtoisesti palkatonta vapaata.

Itse olen keskustassa töissä, lapsi kodin lähellä koulussa ja kuntoutuspaikka toisella puolella kaupunkia. Joutuisin ensin hakemaan lapsen koululta ja sieltä sitten menemään kuntoutukseen jonne iltapäivällä koululta kestää noin tunnin julkisilla Eli yhteens joutuisin lähtemään kaksi tuntia ennen tapaamista työpaikalta.

Ajattelin rehellisesti kertoa tulrvasta esimiehelleni, johon hän tokas van ettei tuollainen käy. Jos tulee liikaa poissaoloja, niin hän kuulemma irtisanoo minut.

Meillä ei ole mummeja tai vaareja lähellä jotka voisi pojan viedä.

Mitä tässä nyt sit pitäisi tehdä. Jättää kuntoutus väliin? Ilman mun tuloja emme pärjää.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pirkkokin sai olla poissa niin poikamies Teponkin pitää saada olla poissa.

[/quote]

Tottakai Teppokin saa olla pois, jos Tepolla on siihen pätevä syy.

[/quote]

Ja sitten on vielä Matilla ja Sepolla siihen pätevää syy.

Vierailija
62/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta mun lapsi (ei ole vammainen) ja on kävi psykoterapiassa vuosia. Kela maksoi taksikyydit mukisematta ja kuntoutuksen määrännyt lääkäri kirjoitti sitä varten lääkärintodistuksen. Kela on nostanut kuljetusten omavastuuta, mutta alle 200 euroa se on vuodessa. Pieni hinta siitä, että pääsee vaivattomasti ovelta ovelle ja haettu on koulusta ja palautettu kotiin. Jos ei sinua mukana tarvita, järkkää taksikyyditys ite. Jos asut Helsingissä, tiedän tosi mukavan taksikuskin ja voin suositella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki paikat joissa pitäisi käydä on auki 8-16? Esim. virastot. Miten ihmeessä ihmiset jotka eivät pääse lähtemään kesken päivän töistä pystyvät hoitamaan asioitaan? 

Vierailija
64/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:09"]

Miksi kaikki paikat joissa pitäisi käydä on auki 8-16? Esim. virastot. Miten ihmeessä ihmiset jotka eivät pääse lähtemään kesken päivän töistä pystyvät hoitamaan asioitaan? 

[/quote]

Anna jokin esimerkki tälläisestä virastosta?!

Vierailija
65/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taksitkin vievät sisälle asti, ainakin me lähetetään mummoja kaiken maailman kuntoutuksiin taksilla ja taksi vie osastolle asti, asiasta pitää sopia taksikuskin kanssa, en kyllä tiedä miten onnistuu nykyisellä KELA-taksi systeemillä, jos ei ole itse lähettämässä lasta.

Vierailija
66/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

No okei. Maanmittauslaitos on avoinna klo 8-16:15.

Vierailija
67/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän alapeukutuksen syy tässä on?  En ole kyllä koskaan kuullut työnantajasta joka ei suostu siihen, että työntekijä on poissa lasten sairausmenojen vuoksi JOS tunnit korvataan!

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:44"]

Ihan järkyttävä työnantaja sinulla! Todellakin alkaisin etsiä muuta työtä! Itse olen kulkenut nyt 2 vuotta neuropsykologisissa tutkimukssa ja kuntoutuksessa lapseni kanssa. Työtunnin noilta päiviltä ovat miinuksella, mutta olen tehnyt tunnit sitten sisään muina päivinä. Todellakaan en omaa 10-vuotiasta poikaa päästäisi itsekseen kuntoutukseen täällä pääkaupunkiseudulla!

[/quote]

Vierailija
68/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:24"]

Olet itse sairaslomalla noina päivinä. Jos vaaditaan lappua niin hankit sen vaikka migreenistä.

[/quote]

Mitä sanoinkaan siitä työmoraalista...Suomalaisethan ovat tunnollsia työntekijöitä...

[/quote]

Tuo lienee se ainut lusmu, johon olen sillä pitkällä työurallani törmännyt.

Muuten tuo sairaspoissoo-olon teeskentely on tosi tyhmä neuvo. Paitsi että se on väärin kaikkia oikeasti sairaita kohtaan, siitä myös jää kiinni.

Vierailija
69/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne neuron ajat ovat toimistoaikoja 8-16. Aika hankala on esim. 1. luokkalaisen ADHD tapauksen kulkea yksin tutkimuksiin ja terapioihin. Todella joustamaton työnantaja, taitaa olla itse lapseton?
Pitäähän äitipolilla, neuvoloissa, kehistyskeskusteluissa yms. käydä 8-16 välillä. Mikä ero jos menee edellämainittuihin kuin lapsen terapiaan?

Vierailija
70/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:24"]

Olet itse sairaslomalla noina päivinä. Jos vaaditaan lappua niin hankit sen vaikka migreenistä.

[/quote]

Mitä sanoinkaan siitä työmoraalista...Suomalaisethan ovat tunnollsia työntekijöitä...

[/quote]

Jep, siirretään konttori Intiaan ja tehdas Puolaan. Ja joku vielä ihmettelee?

Vierailija
71/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:21"]

Kyllä ne neuron ajat ovat toimistoaikoja 8-16. Aika hankala on esim. 1. luokkalaisen ADHD tapauksen kulkea yksin tutkimuksiin ja terapioihin. Todella joustamaton työnantaja, taitaa olla itse lapseton?
Pitäähän äitipolilla, neuvoloissa, kehistyskeskusteluissa yms. käydä 8-16 välillä. Mikä ero jos menee edellämainittuihin kuin lapsen terapiaan?

[/quote]

Säännöllisyys?!

Vierailija
72/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on liian lyhyt matka. Omavastuu on suurempi kuin taksin hinta. Matkamme on 10 kilometriä neuropsykologille. Sulla on sentään kätevää, kun sait ajan loppupäiväksi. Meille on aina riittänyt vain keskipäivän aikoja. Todella ärsyttävää. Lapsemme on jo toista vuotta kuntoutuksessa ja nyt jäin työttömäksi, joten nyt on helppo kuljettaakin jo.

Arsyttää, ettei nuo neuropsykologit työskentele iltaisin. Jäähän siinä lapsikin koulussa jälkeen, kun joutuu olemaan poissa.

Vierailija
73/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:52"]

Onpa järkkyjä työnantajia! Ala katsomaan toista työpaikkaa. Ja toisaalta, miksi et kysynyt esimieheltä suoraan, että miksi tuntien tekeminen sisälle ei kelpaa? Vaadi selitystä ja pidä puoliasi! Asioista pitää uskaltaa puhua ja selvittää. Mulla on onneksi työpaikka jossa voin olla etänä ja keskellä päivää voi käydä vaikka kampaajalla kunhan hommat tehdään kunnolla. En kuitenkaan ole kampaajalla käynyt, lasten asioita olen toki hoitanut (meillä ei enää esim. hammaslääkäriin lapsia kuljeteta).

[/quote]

Mikä tässä on sellaista mikä aiheuttaa peukun alaspäin?? Häh?

[/quote]

Taitaa olla se kateus, jos teillä kerran joustaa sekä työntekijä että työnantaja. Onneksi näin toimii meidänkin firma, eipä ole tällaisia ongelmia.

Vierailija
74/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kelan sivuilta:

Suurimmat toimistot ovat avoinna yleensä maanantaista perjantaihin klo 9–16. Osa toimistoista on kiinni lounasajan klo 12–13, ja osa pienistä toimistoista on avoinna 1–2 päivää viikossa. Voit asioida missä tahansa Kelan toimistossa.

Vierailija
75/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:46"]

[/quote]

[/quote]

Kelan sivuilta:

Suurimmat toimistot ovat avoinna yleensä maanantaista perjantaihin klo 9–16. Osa toimistoista on kiinni lounasajan klo 12–13, ja osa pienistä toimistoista on avoinna 1–2 päivää viikossa. Voit asioida missä tahansa Kelan toimistossa.

[/quote]

Kelan palvelut kuitenkin taitaa olla käytettävissä 24/7. Kaipaisin nyt esimerkkiä, missä virastossa tavallisen kansalaisen pitäsi päästä käymään työaikanaan.

Vierailija
76/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työnantaja joustaa jousta sinäkin jos työnantaja ei jousta älä jousta sinäkään.

Vierailija
77/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:46"]

[/quote]

[/quote]

Kelan sivuilta:

[/quote]

Kelan palvelut kuitenkin taitaa olla käytettävissä 24/7. Kaipaisin nyt esimerkkiä, missä virastossa tavallisen kansalaisen pitäsi päästä käymään työaikanaan.

[/quote]

Verotoimisto, jotkut Kelan palvelut, hammaslääkärit lapsella, lapsen neuvolareissut, jotkut pankkiasiat on vaan hoidettava konttorissa, tietyt lääkärikäynnit,

Vierailija
78/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 11:54"]

[/quote]

Verotoimisto, jotkut Kelan palvelut, hammaslääkärit lapsella, lapsen neuvolareissut, jotkut pankkiasiat on vaan hoidettava konttorissa, tietyt lääkärikäynnit,

[/quote]

Poliisin lupapalvelut, kaikki kunnalliset palvelut.

Vierailija
79/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 12:02"]

jos työnantaja joustaa jousta sinäkin jos työnantaja ei jousta älä jousta sinäkään.

[/quote]

Hyvä ohje, lyö henkisesti jälkeenjäänyttä takaisin, kun hän kerran lyö sinua ensin.

Vierailija
80/118 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan ja verottajan sähköiset palvelut toimivat 24/7. Viimeksi tulostin verokortin ihan itse nettipalvelusta. Passinkin saa nykyään noutaa lähimmältä r-kioskilta jolla on laajemmat aukioloajat kuin perinteisellä virastolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä