Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogien "Päivän asut" - tarkoitus?

Vierailija
21.08.2013 |

Ihmettelyä seuraavasta aiheesta: Monen tyyli/muotiblogin pääaiheita on kuvata kirjoittajan ”päivän asu”. Minä ainakin itse tykkään juuri tästä, eli nähdä mitä tavalliset ihmiset laittavat ylleen ja usein löydänkin jotain kivaa myös omaan pukeutumiseen. Olen kuitenkin tosi monta kertaa huomannut, että tekstissä lukeekin että ”kengät tosin vaihtuivat kun lähdin kävellen sinne tai tänne…” (Esim. eräs pienen pojan äiti mainitseekin vaihtaneensa korkkarit pois, kun lähtee vaunujen kanssa, eräs opiskelija vaihtoikin sitten ovesta ulos astuessa Louboutinit ballerinoihin kun oli menossa yliopistolle….)

Miksi kuvaan täytyy laittaa korkkarit, jos ne eivät asuun kuuluneet? Miksi ei voi laittaa niitä kenkiä, mitkä oikeastikin laittoi? Minua on alkanut häiritä tuo koska teema oli ”Päivän asu”. Muutoinhan voisi laitella vaatekaapistaan päälleen kaikenlaista ja kuvailla niitä sitten, olivatpa ne kuinka epäkäytännöllisiä tahansa ja väittää kekkuloivansa päivät pitkät hienoissa hepenissä. Vai oliko idea vaan esitellä että minullapa on tällaistakin, mutta ei tätä käyttää voi.

Onko teistä kivempi katsoa sellaisia asuja, joissa oikeasti voi olla vai sellaisia, jotka on laitettu päälle vain inspiraation vuoksi, mutta oikeassa arjessa eivät toimisi?

Ja jos et lue blogeja, eikä aihe kiinnosta, niin ei tarvitse vastata.

PS. Asiallista keskustelua kiitos!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 13:48"]

Matkii? Mutta jokuhan anyways näkee sinut kaupungilla kävelemässä ja voi kopsata ideasi (asusi) itselleen.

[/quote]

Harvempi potentiaalinen matkija kuitenkin näkee asun yksityiskohdat ohi kulkiessa kaupungilla ja alkaa matkimaan, kun taas joku voi katsoa blogista hyvin tarkkaan että minkä merkkinen mikäkin vaatekappale ja asuste on.

[/quote]

Ahaa, no sitten on kyllä parempi tosiaan jättää blogi perustamatta.

Vierailija
22/25 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän asuista kyllä katoaa vähän idea, jos kuvassa on sellaista mikä ei todellisuudessa yhtään sovi päivän aktiviteetteihin, esimerkiksi just jotkut stilettikorot vaunulenkille lähiön ympäri. Näin lukijana tykkäisin, jos blogista löytäisi kivoja ideoita arkisiin tilanteisiin ja siihen miten pukeutua kivasti vaikka arki ja sää asettavat omat rajoituksensa. Minä pukeudun mielelläni nätisti, jos vain keksin miten se on mahdollista kun elämä on vauva-arkea eikä kahviloissa lounastamista ja iltapartyja. Arkipukeutumisesta tekee mielenkiintoista juurikin se miten eri ihmiset onnistuvat yhdistämään arjen vaatimukset estetiikkaan eivätkä sata metriä tosielämän yläpuolella leijailevat unelmahöttökuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Arkisia asuja arkea varten, inspiroivampia muihin tilanteisiin :)

Vierailija
24/25 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 13:11"]

Tai jospa löytyisikin sellaiset korolliset kengät, joilla on hyvä kävellä pitempiäkin matkoja, jotka ovat kivannäköiset eikä niitä tarvitse feikata kuviin! Vinkkejä otetaan vastaan!

[/quote]

Minä käytän aina 7-10 cm korkoja koska minuilla on paha kompleksi lyhyydestäni. Käytän siis kiilakorkoja pääosin, ja sellaisia paksupohjaisia kenkiä joissa myös päkiän alla on paljon pohjaa. Näin jalka ei joudu sellaiseen jyrkkään kulmaan joka rasittaa kävellessä. 

Tosin tuontyyppiset ei käy kaikkien asujen kanssa toki. Itse yleensä peitän kengät esim. vähän ylipitkillä housunlahkeilla niin ettei sitä juuri huomaakaan millaiset kengät minulla on.

Vierailija
25/25 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun olemme moneen ääneen todenneet, että olisi kiva nähdä niitä arkisempia työasuja, niin voisiko joku sitten myös vinkata mistä niitä löytyy? Ei Kalastajan vaimoa, kiitos (vaikka hän tosi herttainen onkin)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi