Tesla kokemuksia?
Terve, mielessä pyörii uuden auton hankinta ja sähköauto kutittaa mieltä!
Olis mielenkiintoista kuultavaa omistajilta, että millaista se arki ajo on? Mites pitkät reissut esim. Lappiin? Onko halvempaa ajoa? jne. ihan mitä mieleen tulee niin raporttia!
Kommentit (69)
Tesla ei laatuongelmineen ja aivan sysipaskan huollon takia sovellu tavalliselle työläiselle ollenkaan. Jos osuu kolme lottovoittoa peräkkäin niin voi vuoden selvitä niin ettei auto ole kuukautta huollossa. Huoltovapaa auto, paskanmarjat. Kallein auto ikinä ylläpitää. Auton kiihtyvyys liikennevaloissa riittää silti monelle, teslauskovaisia kusettajia riittää.
Tesla on ainakin tätä nykyä "kompromissiauto". Saat jotain, mutta jäämättä jää myös jotain. Teslalla saa hyvän hinta-laatusuhteen. Speksit huomioiden vastaava esimerkiksi Audin tai Bemarin sähkövatkuli maksaa ihan selvästi enemmän. Lisäksi Teslalla saa erinomaisen kaasuvasteen, parhaan infotainmentin ja rutkasti tehoa. Toki tässä aina joku tulee kertomaan miten ei tarvitse Netflixiä autoonsa ja miten urheilullinen kiihtyvyys ei merkkaa betamiehelle mitään. Riittää että "ehtii ajoissa", mutta miten ei ole koskaan halunnutkaan urheiluauton kiihtyvyyttä. Ok ja elämähän on valintoja. Jos se on turhaa, niin sitten se on turhaa. No niihin huonoihin puoliin sitten. Laatu ei ole samaa mitä Audissa ja Bemarissa. Maalipinta on ohuempi, rengasmelu kovempi ja aika useaa ns. premium-autoista kokemusta omaava kuluttaja pitää erinäisiä nitinöitä ja natinoita suhteellisen ärsyttävänä, mitä Teslasta toisinaan kuuluu. Yksinkertaisesti sanottuna: Tesla osaa tehdä hemmetin hyviä (energiataloudellisia ja tehokkaita) sähkömoottoreita, mutta vielä kun se oppisi tekemään autoja. Sitä odotellessa, eikä kannata pidättää hengitystään venaillessa.
No saako Teslalla sitten katu-uskottavuutta. Yllättävää kyllä, mutta vielä toistaiseksi saa. Sitä ei saa bensalenkkareiden piirissä, tai muutenkaan ehkä autoista enemmän perillä olevilta. Se porukka myös tietää hyvin, että Teslojen hinnatkin on laskeneet. Mutta tavan tallaajille se jostain syystä ainakin vielä on "oho" efektin aikaansaaja. Silloin kun itsellä oli Tesla vielä viime kesänä, niin kyllä siitä sai kuulla ns. hyvällä tavalla. Etenkin naisissa se tuntui resonoivan. Sai kuulla juttua jos jonnekin mentiin, että "voinks mä tulla sun Teslan kyytiin" ja vastaavaa. Eipä ikinä aikaisemmin kukaan sanonut, että "voinks mä tulla sun bemarin kyytiin", vaikka aikaisempi Bemarini oli itse asiassa kalliimpi auto mitä se Tesla oli. Eli joku siinä brändissä edelleen viehättää. En tiedä minkälaatuisia esim volkkarin ID4:set on, mutta epäilempä ettei moni daami ole haluamassa volkkarin kyytiin mitenkään nimeltä mainiten, että juuri volkkarin kyytiin.
No onko se välitön kaasuvaste kovilla tehoilla sitten "wörtti"? On ja ei. Teho on asia mihin tottuu nopeasti ja sitä ei mun filosofian mukaan koskaan ole liikaa. Kyllä sillä oli kiva ajaa, kun auto oli lähtökohtaisesti aina kaikkein nopein (muita Tesloja lukuunottamatta). Mutta ne nopeat matkustajien kikatuttamiset on äkkiä kikatettu, kun parit kiihdytykset on tehnyt. Sen jälkeen saa enemmänkin kuulla, että älä kiihdytä noin, tulee huono olo. Ostaisinko Teslan uudestaan? Kyllä mahdollisesti. Ehkä sitten kun bemarin ja audin hinnat tulevat alaspäin, niin voisin miettiä uudestaan. Mutta en mä mitään 8,5s nollasta sataan kiihtyvää ID4:sta voisi itselleni harkita. Ehkä sen aika tulee sitten, kun taannun tasolle missä paikasta toiseen kulkeminen on riittävä kriteeri auton hankinnalle.
Perehtykää TM:n väistökoe tuloksiin.
Kertoisko joku mikä virka on auton infotainmentsysteemillä?
Ajaessa keskityn ajamiseen, ei vois vähempää kiinnostaa ruutujen kyttäys tai näppäily. Mitä te oikein teette siis sillä infotainmentsysteemillä ?
Mulla on omassa autossa kaikenmaailman navit ja telkkarit, mutta en käytä niitä.
Ex teslakuski kirjoitti:
3 vuotta harrastettiin model 3 ajelua.
Ihan samaa jenkki paskaa kuin muutkin jenkki autot nykypäivänä. Miksi olisi mitään muuta ?. 2 vuotta oli takuuta ja korjaamokäyntejä kymmeniä, no eipä haitannut kun laina-auto kuuluu takuu aikana. Sitten loppui takuu ja tonnin korjauksia lähes joka kuukausi.
Vaihtoon meniLataus paikkoja kehä kolmosen ulkopuolella rajoitetusti vähän tai vaikka jossakin Tahkolla kun käytiin kokonaiset 2...
Kun on 2 latauspaikkaa sähköautoille niin sääntönä toiseen pysäköity diesel Mersu tai Volvo. Eipä paljoa naurata akku tyhjänä kun pääset illalla myöhään johonkin.Talvella puolet Rangesta ( toimintamatka) menee lämmittämiseen, eipä paljon mainosteta sitäkään.
Sähköauto on kaupungin ulkopuolella lelu.
Sulla ei ole todellakaan ollut teslaa koskaan.
Ihan hitosti löytyy latauspaikkaa jo.
Toinen juttu teslasta ei todellakaan lähde rangesta puolet pakkasella. N25% on ihan maksimi.
Oma kokemus 120tkm kolmosella. Paras auto mitä mulla ollut ikinä. Edellinen auto oli 2018vm diesel E Mese.
Jos Mersun sais 20+€ halvemmalla kun Teslan sit miettisin paluuta siihen
Kokeilematta paskaa.
t. bensalenkkari
Mikä teslassa on vikana kun koitan joskus kysyä naapureilta onko Tesla ok auto niin alkaa naama vääntyä ja ei kiinnosta jutella sit enää..
Niin ensimmäisissä model 3 oli maalipinnan kanssa mutta nuo puutteet on uusimmissa mallessa jo korjattu.