Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä riittävästi syitä eroon?

Lähtökuopissa
15.08.2020 |

Olen oikeastaan lähtöpäätöksen jo tehnyt, mutta mies tuskin on samaa mieltä kanssani. Siksi oikeastaan, ihan viimeiseksi vakuudeksi, haluaisin varmistaa, eroaisitteko itse vastaavassa tilanteessa?

- Mies kohtelee minua kivasti sanotaanko 70% ajasta, mutta loput 30% on arvostelua, vähättelyä ja vitsailua kustannuksellani.

- Mies haluaa elää kaupungissa, minä maalla. Elämme nyt kaupungissa ja mies on tyytyväinen, mutta minä kuljen mm. pitkää automatkaa pystyäkseni viettämään aikaani siellä, missä itse viihdyn ja missä läheiset ja harrastukset ovat. Se tulee kalliiksi ja väsyttää pidemmän päälle. Mies on tehnyt selväksi, ettei ikinä muuta maalle.

- Mies on äärimmäisen siisti, minä en. Tämä on johtanut siihen, että varon omassa kodissani ja pelkään, että jätän asioita väärään paikkaan. Koti on maksettu puoliksi, samoin kaikki huonekalut, mutta ne on valittu miehen maun mukaan ja siisteystason sanelee myös mieheni. Tunnen asuvani toisen nurkissa, en omassa kodissani.

- Mies ei halua minua enää, ei ole vuosiin halunnut, paria kertaa vuodessa ei varmaan lasketa. Myös kaikki muu kosketus ja hellyys loistaa poissaolollaan.

- Olen alle nelikymppinen eli elämää olisi vielä näin naimattomana ja lapsettomana kuitenkin edessä, vaikken teini olekaan. Muille kelpaisin kyllä.

- En ole taloudellisesti riippuvainen miehestäni.

- Miehelle hyvä ruoka on tärkeää. Minulle ei niinkään. En jaksaisi koko ajan kokata niin laadukkaita ja hyviä sapuskoja kuin hän vaatii, kun itsekin käyn töissä ja harrastuksissa. Kyllä hän itsekin kokkaa ja käy kaupassa, mutta joka päivä on vähintään keksittävä idea, mitä mahtavaa nyt syödä. Minulle riittäisi hyvin arkena vaikka paistettu kananmuna tai pakastekeitto.

- Mies on hirveän pihi. Hän kyllä kertoo iloisena, miten omaisuus karttuu, ja samalla paheksuu valintojani, kuten oman auton pitämistä - vaikka se on minulle henkireikä, jolla pääsen niihin maisemiin, jossa viihdyn. En elä toisten lompakolla enkä ole euroakaan hänelle velkaa, mutta ongelma onkin siinä, että hänen mielestään omalle puolisolle voi olla sen euronkin velkaa.

Hyviä puolia on ne perinteiset: mies ei juo, hoitaa raha-asiat jämptisti eikä ole väkivaltainen. Luotettava ja rehellinen, huumorintajumme natsaavat ja homma toimii ystävyystasolla. Siksi kai lähteminen onkin niin vaikeaa.

En halua loukata miestäni, mutta en vain pääse yli ajatuksesta, miten ihanaa olisi muuttaa pois yksin, omaan kotiin. En saa enää edes nukuttua kunnolla ja paino on pudonnut silkasta ahdistuksesta. Ahdistaa jäädä, mutta ahdistaa myös romahduttaa miehen hyvin toimiva maailma. Hänellä ei ole pienintäkään aavistusta ajatuksistani. Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, sun pitää se ihan ite päättää, niin paljon on hyviä puolia.Tietysti, jos tunne puuttuu vai puuttuuko?

Vierailija
2/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi hengähdystauko? Ei siis lopullinen ero. Jos se vaan jotenkin olisi järjestettävissä - yhteinen asunto toki aina mutkistaa asiaa. Ja jos toinen ei ole tauon kannalla, sekin mutkistaa. Mutta varmaan kissa pitää nostaa pöydälle ja kartottaa, onko miehellä ajatuksia asiaan.

Sinkkuuskin on jonkin aikaa kivaa, mutta välttämättä sellaista ihmistä jonka kanssa kaikki menee 100 % yksiin, ei ole olemassakaan. Eli onko kenessäkään toisessa välttämättä tuon enempää hyvää kuin nykyisessä miehessä? Onko se vaihtoehto, että olet lopun elämäsi yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle riittäisi syyksi yksistään tuon seksin puute.

Jos ahdistaa niin paljon että laihtuu ja valvoo yöt, eikä toista kiinnosta tehdä yhtään kompromisseja, olisi tyhmää jäädä.

Käy reiluuden nimissä vielä se lopullinen keskustelu, missä kerrot ongelmasi ja ehdotat parannuksia. Mies saakoon reilun mahdollisuuden yhdessä miettiä miten  voitte muuttaa elämäänne niin, että kumpikin saa  nukuttua. 

Ja sulle tietenkin oikeus rakastajiin.

Vierailija
4/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäisit yksin maalla, talvella on pimeää.

Pidät kuitenkin siitä, että miehesi tuo sinulle turvaa ja luotat häneen.

Vierailija
5/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sun kannattaa ehdottomasti muuttaa yksin asumaan. Saat sitten ihan rauhassa asua siivottomassa sikolätissä.

Voi voi sentään... 😄

Vierailija
6/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä olet tuossa suhteessa?

Vierailija
7/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On riittävästi syitä eroon. Ehkä joku päivä hän ymmärtää syyt tai sitten ei ymmärrä, niitä ei tarvitse paikanpäällä kaikkia kertoa, ettei ero esty, kauempaakin voi. Hyvinvointisi on ykkössijalla ja onnellisuutesi. Teet oikein ja lepää ihmeessä siellä muualla. Sinulla ei ole mitään syytä ahdistukseen. Mies ottaa vastuun omista tunteistaan ja teoistaan. Hän voi keskustella eroasioista läheisten kanssa tai kriisipuhelin. 

Vierailija
8/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enää odotat? Jos tilanne on pitkään ollut kuvatunlainen, niin ei se siitä itsestään parane.

Otat eron ja sillä siisti. Omaa intuitiota kannattaa yleensä seurata.

Vierailija
9/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: kiitos ymmärryksestä. Ja onhan se totta, että jokainen suhteeseen ryhtyvä joutuu hyväksymään myös sen ajatuksen, että suhde joskus päättyy. Hänellä on muitakin läheisiä kuin minä.

Mieheni on varmasti aarre monellekin naiselle, jotka tykkäävät kodin olevan viimeisen päälle tiptop, viihtyvät kaupungissa, satsaavat ruokavalioonsa ja treenailevat kuntosalilla. En minäkään sikolätissä halua asua, mutta on siisteyttä ja sitten on ylisiisteyttä.

Hän on myös pettänyt minua pari vuotta sitten. Vain kerran, kertoi heti eikä toistunut. Mutta jätti sekin vaurion luottamukseen, kun asiasta ei voitu sen koommin enää ikinä puhua.

Vierailija
10/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syitä eroon. Se jo, että sinua ahdistaa tilanne ja se on se tärkein syy. Vaikka olisi kultaa ovenkarmit ja miten siistiä, mutta ei tunnu hyvältä niin ero on paras ratkaisu.

Vierailija
11/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan luota häneen yhtään, jos valvot, laihdut, ahdistut ja aiot eroa, kaiken tämän salaa

Oikea syy eroon taitaa olla se sama syy joka saa sut salaamaan ajatuksesi häneltä.

Vierailija
12/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten pärjää nainen yksi maalla, kun siellä on pimeää." Tää naurattaa varmaan vielä huomennakin :D

Vierailija
13/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syitä eroon. Se jo, että sinua ahdistaa tilanne ja se on se tärkein syy. Vaikka olisi kultaa ovenkarmit ja miten siistiä, mutta ei tunnu hyvältä niin ero on paras ratkaisu.

Ja tuo pettäminen lisäksi sekä läheisyyden puute, kun olette noin nuoriakin vielä.

Vierailija
14/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä maallakin on sähköt. Usea tuttu asuu yksin. Apuja saa. Auto on tärkeä.

Vierailija
15/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: niin, olen toki nostanut vuosien varrella moniakin kipukohtia esiin, on ollut riitoja ja riitojen jälkeisiä tilanteita, kun asioita on selvitelty. Ne ovat vaan tosi raskaita tilanteita, koska päätyvät suurimmaksi osaksi siihen, että saan syyt niskoilleni, eikä mikään kuitenkaan muutu. Otan asiat puheeksi väärään aikaan, väärällä tavalla, olen alun alkaen toiminut väärin, reagoin väärin, kuvittelen asioita, olen itsekäs... lista on pitkä.

Ihan siis loukatuksi tulemisen takia olen menettänyt kykyni puhua asioista. En kuvittele itsestäni muutenkaan liikoja ja itsetuntoa romuttaa entisestään jokainen tällainen uusi yhteenotto. Siksi pyöritän vain arkea kuin kone enkä pysty enää puhumaan.

Kuulostaa varmasti ihan typerältä, tiedän.

Vierailija
16/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökuopissa kirjoitti:

11: niin, olen toki nostanut vuosien varrella moniakin kipukohtia esiin, on ollut riitoja ja riitojen jälkeisiä tilanteita, kun asioita on selvitelty. Ne ovat vaan tosi raskaita tilanteita, koska päätyvät suurimmaksi osaksi siihen, että saan syyt niskoilleni, eikä mikään kuitenkaan muutu. Otan asiat puheeksi väärään aikaan, väärällä tavalla, olen alun alkaen toiminut väärin, reagoin väärin, kuvittelen asioita, olen itsekäs... lista on pitkä.

Ihan siis loukatuksi tulemisen takia olen menettänyt kykyni puhua asioista. En kuvittele itsestäni muutenkaan liikoja ja itsetuntoa romuttaa entisestään jokainen tällainen uusi yhteenotto. Siksi pyöritän vain arkea kuin kone enkä pysty enää puhumaan.

Kuulostaa varmasti ihan typerältä, tiedän.

Ei kuulosta yhtään typerältä.

Kuulostaa siltä mitä ajattelinkin: tuo on se varsinainen syy miksi haluat erota. Se syy on hyvä ja oikeutettu. Rohkeutta ja onnea uuteen elämääsi!

11

Vierailija
17/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen ei pitäisi olla kärsimyksen paikka, vaan onnellisuuden ja rentouden paikka. Mies tuntuu jotenkin väärältä sinulle, miksi siihen jäisi. Yritit jo kaikkesi.

Vierailija
18/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos muuttaisit vain eri asuntoon? Sitten ei tarvitsisi asua kaupungissa ja saisit rauhassa miettiä, haluatko erota vai et. Voisi tuoda uutta perspektiiviä kummallekin.

Vierailija
19/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on todella monta syytä lähteä.

Olisin lähtenyt jo kauan sitten jos olisin sinä.

Vierailija
20/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et pidä puoliasi?! Mitä pelkäät? Saat omassa kodissasi tehdä myös omia ratkaisuja ja hankintoja. Sä olet ihan alakynnes. Tee jotain!!! Osota mieltäsi ja tee mitä itsestäsi tuntuu hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän