Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä h.lvetin ristiäiset??

karppa
15.08.2020 |

Lapsemme syntyi kesäkuussa. Muutama henkilö kysyi että milloin on ristiäiset. Sanoin, että nimi lapselle annetaan, mutta mitään kirkon ristiäisiä ei todellakaan tulla pitämään. Miksi joku vielä nykyään kysyy tuosta asiasta? Noin puolet ei pakkokasta lastaan kirkon pakanallisissa menoissa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa pitää ristiäiset, osa niniäiset. Ilmeisesti kysymys oki tarkoitettu vain kohteliaaksi kysymykseksi.

Vierailija
2/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Kirkko on pahuuden paikka, ja siitä pitää olla erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimijuhlat ruukataan pitää vaikkei kasteta.

Vierailija
4/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tiedä, millä nimellä kutsua tuota "toimitusta". Monelle kysyjällekin "ristiäiset" varmasti merkkaa vain nimenantojuhlaa, he nyt vaan ovat tottuneet sanomaan niitä sillä nimellä.

Millä nimellä te kutsutte sitä tilaisuutta, jonka aiotte pitää? Nimiäiset?

Vaikka olisikin itse "moderni ihminen", niin olisi kuitenkin sivistyksen merkki ymmärtää, miten ennen on ollut, ja miksi mummu puhuu ristiäisistä ja rippikoulusta.

Vierailija
5/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin saatan vahingossa käyttää sitä nimeä, vaikka toki tiedostan, että taitaa olla vain puolet, jos sitäkään heistä joita kastetaan.

Vierailija
6/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistä allahillesi ihan rauhassa. Vai onnistuuko se?

Vierailija
7/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhia..... Ja eikun lisää islamilaisia maahan niinkö??????

Vierailija
8/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ristiäiset kuulostaa jännältä.

Vierailija
9/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei tiedä, millä nimellä kutsua tuota "toimitusta". Monelle kysyjällekin "ristiäiset" varmasti merkkaa vain nimenantojuhlaa, he nyt vaan ovat tottuneet sanomaan niitä sillä nimellä.

Millä nimellä te kutsutte sitä tilaisuutta, jonka aiotte pitää? Nimiäiset?

Vaikka olisikin itse "moderni ihminen", niin olisi kuitenkin sivistyksen merkki ymmärtää, miten ennen on ollut, ja miksi mummu puhuu ristiäisistä ja rippikoulusta.

Mistä sä päättelet, että joku juhla aiotaan pitää?

Vierailija
10/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastetilaisuudessa ajatellaan lapsen parasta. Nimi annetaan samassa yhteydessä. Jeesus sanoi: minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun. Onneksi meillä on vapaus valita.

Vierailija
11/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastetilaisuudessa ajatellaan lapsen parasta. Nimi annetaan samassa yhteydessä. Jeesus sanoi: minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun. Onneksi meillä on vapaus valita.

Nimeä ei anneta siinä samassa, vaan se nimi on jo valmiina. Nimentöntä lasta ei voi kastaa. Nim voidaan rekisteröidä ennen kastetta tai esim. pappi toimittaa nimen väestörekisteriin.

Vierailija
12/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeä ei anneta siinä samassa, vaan se nimi on jo valmiina. Nimentöntä lasta ei voi kastaa. Nim voidaan rekisteröidä ennen kastetta tai esim. pappi toimittaa nimen väestörekisteriin.

Sorry. pappi ei siis toimita nimeä väestörekisteriin, vaan maistraattiin

-sama

Vierailija
13/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sitten anna kristittyä tai muuten uskonnollista nimeä.

Vierailija
14/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimijuhlat ruukataan pitää vaikkei kasteta.

Ei ole pakko pitää mitään juhlia.

Meillä oli lapsilla nimet jo ennen syntymää ja ne myös kerrottiin muille ihmisille. Ei pidetty mitään nimiäisiä.

Vierailija
15/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kastettu lapset. Mitään isoja juhlia ei ole ollut. Pikkuporukalla on juotu kahvit. Mielestäni se voi antaa joskus lapselle turvaa, jos elämässä tapahtuu jotakin vaikeaa. Minutkin on pienenä kastettu. Minulla on ehtinyt olla monenlaisia vaikeuksia. Taivaan isä on myös isättömän isä.

Vierailija
16/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löysit vielä naisen vanhoilla päivilläsi ja onnea lapsesta :)

Vierailija
17/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nyt haittaa jos joku puhuu ristiäisistä? Kyllä ihmeellisillä asioilla pitää päätään vaivata ja vielä raivota av-palstalle :D. 

Voithan vastata kysyjälle, että ei pidetä ristiäisiä mutta nimenantojuhlat/nimiäiset pidetään kun ehditään. Mitä vaikeaa tuossa nyt on?

Vierailija
18/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se nyt haittaa jos joku puhuu ristiäisistä? Kyllä ihmeellisillä asioilla pitää päätään vaivata ja vielä raivota av-palstalle :D. 

Voithan vastata kysyjälle, että ei pidetä ristiäisiä mutta nimenantojuhlat/nimiäiset pidetään kun ehditään. Mitä vaikeaa tuossa nyt on?

Varmaan ap:llä ei ole oikeita ongelmia tai korkeintaan kireä nuttura.

Vierailija
19/31 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ristiäiset tulee viettää.

Vierailija
20/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ristiäiset tulee viettää.

Kun kirkko hävitetään ketään ei tulla enää koskaan kastamaan väärään uskontoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi