Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokrani 900e ja se on järjettömän suuri, mutta en maksa sitä itse joten asuminen tässä on järkevää

Vierailija
15.08.2020 |

Minä asun työttömänä asunnossa jossa vuokraon 900e.
En ikipäivänä tekisi töitä esim. 1800e nettopalkalla ja maksaisi puolta siitä tämän vuokraan.
En myöskään työssäkäyvänä olisi valmis muuttamaan mihinkään nistien keskelle halvemman vuokran perässä...Tämä on nimittäin koettu jo (onneksi pääsin pois sieltä)

Omaakaan en saisi ostettua vielä vuosiin, jos ikinä.

Vaihtoehdoksi siis jääkini asua tässä työttömänä tuilla, kun vuokraa ei tarvitse itse maksaa

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuo on mahdollista.

Vierailija
2/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä asun asumistuella ydinkeskustassa! Repikää siitä!

Olen huono ihminen, ja asun hyvien ihmisten alueella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummi. Loinen. Useampi naapurisi lähtee joka päivä töihin, että tarvittava veroeuromäärä kertyy sinulle.

Vierailija
4/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tuilla rahoitat tuon eli mitä tukia saat jotka tuon mahdollistaa. Monella ei nimittäin bruttopalkkakaan ole tuon enempää, varsinkaan jos sen joutuu haalimaan osa-aikahommista.

Vierailija
5/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään saa sellaista asumistukea että tuilla voisi tollasessa kämpässä asua, tää on pska provo

Vierailija
6/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuokra 280e/kk, olen työtön enkä asu nistien keskellä vaan rauhallisella alueella remontoidussa rivarikämpässä. Mikä tämän aloituksen tarkoitus on?

Vierailija
7/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?

Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.

Itse en saanut 800e vuokraan.

Vierailija
8/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sinulle lohduttava uutinen: Minä en maksa veroja Suomeen joten minun puolestani sinun ei pidä tuntea huonoa omaatuntoa.

Onnea valitsemallasi tiellä ja toivottavasti toimit influencerina muillekin niin saadaan nykymuotoinen Suomi nopeammin kumoon.

Vierailija
9/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa tietyn summan asumistukea, loput maksaa ap itse. Älkää nyt idiootit uskoko ihan kaikkea.

Vierailija
10/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia tt-tuki pitää poistaa kaikilta. Jokainen elättäköön itsensä ja maksakoon asumisensa.

Vierailija
11/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuo on mahdollista.

Ei se ole mahdollista.

Meillä ei ole liian hyvä sosiaaliturva.

Jos joku huijaa niin se on meiltä muilta oikeasti vähävaraisilta pois.

Ikävä aloitus, provosoi taas ihmisiä valittamaan "ruhtinaallisista" tuista.

Itse elän 400e kk toimeentulotuella. Satanen menee pakolliseen menoon mitä ei huomioida. Se on meno mitä ei voi nyt poistaa, ei mikään harrastus eikä auto tms.

Vierailija
12/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ap asumistuen lisäksi sitten perustoimeentulotukea Kelalta ja soskusta harkinnanvaraista? Miten oikein mahdollistat asumisesi kun ainakaan asumistukea ei noin paljoa saa?

Vierailija
13/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään saa sellaista asumistukea että tuilla voisi tollasessa kämpässä asua, tää on pska provo

Toimeentulotuki pk-seudulla ainakin kattaa kyllä 900 euronkin vuokran. Se edellyttää, että sinulla on koko ajan tosin haku kaikkiin halvempiin asuntoihin, mutta niitä ei pk-seudulla ikinä vapaudu (kaupungin asuntoja), joten toimeentulotuella maksetaan näitä pk-seudun korkeita vuokria.

Vierailija
14/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei Kela maksa 900e vuokraa, ei todellakaan. Jos meinasit provota "pummeista", niin ota ensin selvää asioista.

Vierailija
15/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki pk-seudulla ainakin kattaa kyllä 900 euronkin vuokran. Se edellyttää, että sinulla on koko ajan tosin haku kaikkiin halvempiin asuntoihin, mutta niitä ei pk-seudulla ikinä vapaudu (kaupungin asuntoja), joten toimeentulotuella maksetaan näitä pk-seudun korkeita vuokria.

Ei kata. Jokaiselle kaupungille on määrätty hyväksyttävä raja siihen, paljonko vuokra saa maksimissaan olla. Jos vuokra on yli tämän rajan, maksaa lopun itse toimeentulotuen perusosastaan.

Vierailija
16/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1100e vuokra, 25 Min. Helsingin keskustaan autolla. Asun myös tuilla. Seuraavaksi olisi isompi asunto hakusessa.

Vierailija
17/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa tietyn summan asumistukea, loput maksaa ap itse. Älkää nyt idiootit uskoko ihan kaikkea.

Toimeentulotukea maksetaan suuriin vuokriin, ihan oikeasti. Eli ap saa työttömyystukea, asumistukea ja sitten toimeentuloatukea, jotta hänellä jää elämiseen se minimi vajaa 500 euroa. Lisäksi yhteiskunta kustantaa hänelle terveydenhuollon, sähkölaskut sekä kotivakuutuksen ja lääkkeet.

Mainitsin aiemmassa kommentissa, että tuota tt-tukea vuokraan saadakseen on näytettävä Kelalle, että on haku päällä halvempaan asuntoon, mutta käytännössä niitä ei ole. Ainakin pk-seudulla siis tt-tuella eletään näissä 1000 euron asunnoissa.

Vierailija
18/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kata. Jokaiselle kaupungille on määrätty hyväksyttävä raja siihen, paljonko vuokra saa maksimissaan olla. Jos vuokra on yli tämän rajan, maksaa lopun itse toimeentulotuen perusosastaan.

Usko nyt, että kattaa. Se ylimenevä osa maksetaan myös tt-tukena, jos halvempaa asuntoa ei ole saatavilla. Tiedän tämän, koska itsekin olen saanut yli 900 euron vuokran maksetuksi tt-tuella muutama vuosi sitten.

Vierailija
19/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1100e vuokra, 25 Min. Helsingin keskustaan autolla. Asun myös tuilla. Seuraavaksi olisi isompi asunto hakusessa.

Ja ihan rupunen asunto tämä on, seinätkin pahvia että kuulee sanasta sanaan mitä naapuri puhuu. Ja talvisin asunto on kylmä kuin jääkellari. Yksikään työssäkäyvä tästä ei maksaisi 1100euroa omasta palkastaan.

Vierailija
20/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä tyhmääkin tyhmempiä provoja.

Tuokin laadittu, jotta jotkut olisivat muka kateellisia ap:lle !

Kukaan ei ole kateellinen köyhille, se kannattaa painaa päähänsä jokaikisen ihmisen.