Vuokrani 900e ja se on järjettömän suuri, mutta en maksa sitä itse joten asuminen tässä on järkevää
Minä asun työttömänä asunnossa jossa vuokraon 900e.
En ikipäivänä tekisi töitä esim. 1800e nettopalkalla ja maksaisi puolta siitä tämän vuokraan.
En myöskään työssäkäyvänä olisi valmis muuttamaan mihinkään nistien keskelle halvemman vuokran perässä...Tämä on nimittäin koettu jo (onneksi pääsin pois sieltä)
Omaakaan en saisi ostettua vielä vuosiin, jos ikinä.
Vaihtoehdoksi siis jääkini asua tässä työttömänä tuilla, kun vuokraa ei tarvitse itse maksaa
Kommentit (97)
Ei varmaan makseta jos ylimenevä summa on huomattava. Muutenhan tässä voi jokainen vuokrailla ties mitä lukaaleja ja väittää että halvempia ei ole. Ihan varmasti on sossu antaa puollon johonkin kunnanmurjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuo on mahdollista.
Ei se ole mahdollista.
Meillä ei ole liian hyvä sosiaaliturva.
Jos joku huijaa niin se on meiltä muilta oikeasti vähävaraisilta pois.Ikävä aloitus, provosoi taas ihmisiä valittamaan "ruhtinaallisista" tuista.
Itse elän 400e kk toimeentulotuella. Satanen menee pakolliseen menoon mitä ei huomioida. Se on meno mitä ei voi nyt poistaa, ei mikään harrastus eikä auto tms.
Olisin mieluummin töissä. Tämä on ihan hirveetä! Mitään ei pysty näillä tuilla. Ihmissuhteetkin näivettyy. Hyvätuloiset älkää olko kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Pummi. Loinen. Useampi naapurisi lähtee joka päivä töihin, että tarvittava veroeuromäärä kertyy sinulle.
Mitäs lähtevät. Ei kukaan töihin pakota.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa tietyn summan asumistukea, loput maksaa ap itse. Älkää nyt idiootit uskoko ihan kaikkea.
Vai maksaa ihan itse? Työttymyysturvasta ja toimeentulotuesta. Me muut maksamme hänen asuntonsa, ruokansa, vaatteensa, sähkönsä, vetensä, vetensä, alkoholinsa, Netflixinsä, taksinsa, matkustelunsa, harrastelunsa ja aivan kaiken muunkin. Joka ainoa päivä.
Vierailija kirjoitti:
Pummi. Loinen. Useampi naapurisi lähtee joka päivä töihin, että tarvittava veroeuromäärä kertyy sinulle.
En ole Ap, mutta sanonpa sen että aivan turhaan nimittelet häntä. Nimittele naurettavaa systeemiä lukuisine valuvikoineen äläkä aloittajaa.
Hakisit itsekin asumistukea jos olisit työtön. Ja mikä huvittavinta, työmarkkinatuella työtä hakevana saat vähemmän kuin ne joille maksetaan kaikki, mm. eläkkeellä olevat narkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuo on mahdollista.
Ei se ole mahdollista.
Meillä ei ole liian hyvä sosiaaliturva.
Jos joku huijaa niin se on meiltä muilta oikeasti vähävaraisilta pois.Ikävä aloitus, provosoi taas ihmisiä valittamaan "ruhtinaallisista" tuista.
Itse elän 400e kk toimeentulotuella. Satanen menee pakolliseen menoon mitä ei huomioida. Se on meno mitä ei voi nyt poistaa, ei mikään harrastus eikä auto tms.
puhut sontaa. Jos olet toimeentulotuella saat paljon enemmän kuin 400 €... Llaskepa kaikki ne tulot (eli myös mahdollisest laskut jotka sinun puolestasi maksetaan)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?
Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.
Itse en saanut 800e vuokraan.
Asuinpaikkani (PKS) toimeentulotuessa hyväksytyt vuokrarajat ovat noin 700 euroa.
Kun tuo ylittyy, Kela vaatii sen että halvempaa asuntoa haetaan. Mutta pk-seudun asuntojonot ovat pitkät, ja myös Kela tietää tämän. Siksi 80% tapauksista myös tuon 700 euron ylittävä vuokra huomioidaan kokonaisuudessaan toimeentulotuessa.
Eli suomeksi sanottuna koko vuokrani maksetaan, ja saan myös täyden toimeentulotuen (about 500e) + sähkölasku maksetaan, kotivakuutuslaskusta maksetaan 75%, julkinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet maksetaan.
Tämä löytyy myös ihan googlaamalla, mutta tiedän tämän omakohtaisesti.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?
Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.
Itse en saanut 800e vuokraan.Asuinpaikkani (PKS) toimeentulotuessa hyväksytyt vuokrarajat ovat noin 700 euroa.
Kun tuo ylittyy, Kela vaatii sen että halvempaa asuntoa haetaan. Mutta pk-seudun asuntojonot ovat pitkät, ja myös Kela tietää tämän. Siksi 80% tapauksista myös tuon 700 euron ylittävä vuokra huomioidaan kokonaisuudessaan toimeentulotuessa.Eli suomeksi sanottuna koko vuokrani maksetaan, ja saan myös täyden toimeentulotuen (about 500e) + sähkölasku maksetaan, kotivakuutuslaskusta maksetaan 75%, julkinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet maksetaan.
Tämä löytyy myös ihan googlaamalla, mutta tiedän tämän omakohtaisesti.
AP
Eli siis pääasia on että hakee halvempaa asuntoa, ei se saako sitä vai ei.
AP
Tää aloitus on huuhaata. PS. 1800e nettotuloillakin voi saada asumistukea, jos et tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Saatko ap asumistuen lisäksi sitten perustoimeentulotukea Kelalta ja soskusta harkinnanvaraista? Miten oikein mahdollistat asumisesi kun ainakaan asumistukea ei noin paljoa saa?
Saan perustoimeentulotukea sen 500e/kk + nuo muut pakolliset laskut vuokran lisäksi kuten ylempänä kerroin.
Tämä on siis näin yksinasuvalle, paperilla varattomalle pitkäaikastyöttömälle.
Joten ei kannata vertailla kahdestaan tai useamman kanssa asuvia, tai myöskään juuri työttömäksi jääneitä, tai niitä joilla on säästöjä/omaisuutta
AP
Ongelma on lordien poskettomissa vuokrapyynneissä. He tietävät että kela on varma maksaja ja ihmisten on asuttava jossain. Tukien indeksikorotukset siirtyvät vuokriin yksi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus on huuhaata. PS. 1800e nettotuloillakin voi saada asumistukea, jos et tiennyt.
Kerrotko mikä aloituksessani on huuhaata? Olen tässä nyt avoimesti vastaillut kun luet viimeisiä viestejä
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa tietyn summan asumistukea, loput maksaa ap itse. Älkää nyt idiootit uskoko ihan kaikkea.
Vai maksaa ihan itse? Työttymyysturvasta ja toimeentulotuesta. Me muut maksamme hänen asuntonsa, ruokansa, vaatteensa, sähkönsä, vetensä, vetensä, alkoholinsa, Netflixinsä, taksinsa, matkustelunsa, harrastelunsa ja aivan kaiken muunkin. Joka ainoa päivä.
Sä olet selkeästi pihalla miten tuet muodostuvat ja toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mikä aloituksessani on huuhaata? Olen tässä nyt avoimesti vastaillut kun luet viimeisiä viestejä
AP
Palstalla löpisemisen sijaan voisit mennä töihin, pummi.
Onko tuo nyt joku syy elvistellä, että asuu ilmaiseksi 900 e/kk maksavassa kämpässä, jonka siis me veronmaksajat kustannamme? Minusta ei alkuunkaan. Eihän moisen pitäisi olla edes mahdollista, sillä olen ymmärtänyt että Kelalla on jotkut rajat, minkä hintaisessa kämpässä voi asua asumistukea saadakseen. Eli asut ilman muuta aivan liian kalliissa kämpässä. Tämä aloitus lienee provo, mutta jos ei ole, häpeän puolestasi ja tuon mahdollistavan systeemin takia.
Mä haluan tietää missä suunnassa saa muka 900e vuokra-asunnossa muka asua.
Tää on taas näitä provoja, jossa väitetään työttömien saavan sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan makseta jos ylimenevä summa on huomattava. Muutenhan tässä voi jokainen vuokrailla ties mitä lukaaleja ja väittää että halvempia ei ole. Ihan varmasti on sossu antaa puollon johonkin kunnanmurjuun.
Ei varmastikaan makseta mitään 2000e/kk vuokraa, mutta 900e on melko lähellä yleistä hintatasoa. Ei mitenkään kallis edes.
Jos vuokrani olisi 1400e, varmaan eri tavalla hätistelisivät.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan tietää missä suunnassa saa muka 900e vuokra-asunnossa muka asua.
Tää on taas näitä provoja, jossa väitetään työttömien saavan sitä ja tätä.
Vantaalla
AP
Ei kaikilla ole korkea vuokra, vaikka asuisivat eliittialueella lapsi kulta.
Tää on aina huvittavaa kun porukka luulee että sun vuokra on korkea jos asut hyvällä alueella.
Ei se niin aina mene.