Vuokrani 900e ja se on järjettömän suuri, mutta en maksa sitä itse joten asuminen tässä on järkevää
Minä asun työttömänä asunnossa jossa vuokraon 900e.
En ikipäivänä tekisi töitä esim. 1800e nettopalkalla ja maksaisi puolta siitä tämän vuokraan.
En myöskään työssäkäyvänä olisi valmis muuttamaan mihinkään nistien keskelle halvemman vuokran perässä...Tämä on nimittäin koettu jo (onneksi pääsin pois sieltä)
Omaakaan en saisi ostettua vielä vuosiin, jos ikinä.
Vaihtoehdoksi siis jääkini asua tässä työttömänä tuilla, kun vuokraa ei tarvitse itse maksaa
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko ap asumistuen lisäksi sitten perustoimeentulotukea Kelalta ja soskusta harkinnanvaraista? Miten oikein mahdollistat asumisesi kun ainakaan asumistukea ei noin paljoa saa?
Saan perustoimeentulotukea sen 500e/kk + nuo muut pakolliset laskut vuokran lisäksi kuten ylempänä kerroin.
Tämä on siis näin yksinasuvalle, paperilla varattomalle pitkäaikastyöttömälle.
Joten ei kannata vertailla kahdestaan tai useamman kanssa asuvia, tai myöskään juuri työttömäksi jääneitä, tai niitä joilla on säästöjä/omaisuuttaAP
Vai että paperilla varattomalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Osaatko edes hävetä?
Mene töihin, senkin helvetin pummi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan tietää missä suunnassa saa muka 900e vuokra-asunnossa muka asua.
Tää on taas näitä provoja, jossa väitetään työttömien saavan sitä ja tätä.
Vantaalla
AP
Ja asut yksin?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt joku syy elvistellä, että asuu ilmaiseksi 900 e/kk maksavassa kämpässä, jonka siis me veronmaksajat kustannamme? Minusta ei alkuunkaan. Eihän moisen pitäisi olla edes mahdollista, sillä olen ymmärtänyt että Kelalla on jotkut rajat, minkä hintaisessa kämpässä voi asua asumistukea saadakseen. Eli asut ilman muuta aivan liian kalliissa kämpässä. Tämä aloitus lienee provo, mutta jos ei ole, häpeän puolestasi ja tuon mahdollistavan systeemin takia.
Tarkoitus on tuoda ilmi sitä että ei ole juuri motivaatiota mennä paskimpiin hommiin (niitä joita minun historiallani on teoriassa mahdollista saada, EHKÄ) paskimmalla palkalla, ja maksaa luultavasti yli 60% nettopalkastaan vuokraan)
Vuokrat ovat liian suuria ja palkat liian pieniä. Asumiskustannukset ovat menneet ihan poskettomiksi
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla
AP
Ja asut yksin?
Kyllä asuin. Kerroin tämänkin jo aiemmin
AP
Tykkään työnnellä kirsikkoja perseeseeni.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla
AP
Ja asut yksin?
AP
Vantaalla hyväksytyt vuokramenot on about 500e. Niin mitenkäs saat sen 900e tukia? :D
Suomen systeemi antaa liian monelle mahdollisuuden pummailla vaikka koko elämänsä yhteiskunnan. Tunnen muutaman tälläisen ihmisen henkilökohtaisesti. Samalla pienipalkkaiset ihmiset lähtevät päivittäin töihin ja elintaso molemmilla sama.
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä en ollut minä. Ja oikea muoto taitaa olla "kirsikoita"
Oikea AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?
Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.
Itse en saanut 800e vuokraan.Asuinpaikkani (PKS) toimeentulotuessa hyväksytyt vuokrarajat ovat noin 700 euroa.
Kun tuo ylittyy, Kela vaatii sen että halvempaa asuntoa haetaan. Mutta pk-seudun asuntojonot ovat pitkät, ja myös Kela tietää tämän. Siksi 80% tapauksista myös tuon 700 euron ylittävä vuokra huomioidaan kokonaisuudessaan toimeentulotuessa.Eli suomeksi sanottuna koko vuokrani maksetaan, ja saan myös täyden toimeentulotuen (about 500e) + sähkölasku maksetaan, kotivakuutuslaskusta maksetaan 75%, julkinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet maksetaan.
Tämä löytyy myös ihan googlaamalla, mutta tiedän tämän omakohtaisesti.
AP
Kuka helvetti sun käskee asua pk-seudulla? Hae ensin töitä mistä päin Suomea vain ja sieltä halvempi kämppä. On niitä halvempia kämppiä pk-seudullakin, mutta kukapa sitä muuttaisi, jos noin leveästi saa asua yhteiskunnan piikkiin. Mua oksettaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään saa sellaista asumistukea että tuilla voisi tollasessa kämpässä asua, tää on pska provo
Toimeentulotuki pk-seudulla ainakin kattaa kyllä 900 euronkin vuokran. Se edellyttää, että sinulla on koko ajan tosin haku kaikkiin halvempiin asuntoihin, mutta niitä ei pk-seudulla ikinä vapaudu (kaupungin asuntoja), joten toimeentulotuella maksetaan näitä pk-seudun korkeita vuokria.
Ei kata. Jokaiselle kaupungille on määrätty hyväksyttävä raja siihen, paljonko vuokra saa maksimissaan olla. Jos vuokra on yli tämän rajan, maksaa lopun itse toimeentulotuen perusosastaan.
Usko nyt, että kattaa. Se ylimenevä osa maksetaan myös tt-tukena, jos halvempaa asuntoa ei ole saatavilla. Tiedän tämän, koska itsekin olen saanut yli 900 euron vuokran maksetuksi tt-tuella muutama vuosi sitten.
En usko, minulle ei makseta. Vuokra on 650 ja pitäisi olla 600, ja joka kuukausi saan kehotuksen muuttaa halvempaan asuntoon. Vuokrasta maksetaan tasan 600e, 50e maksan omasta perusosastani. Olen valittanut tästä, mutta eivät suostu maksamaan, koska asunto on "ylikallis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla
AP
Ja asut yksin?
AP
Vantaalla hyväksytyt vuokramenot on about 500e. Niin mitenkäs saat sen 900e tukia? :D
694e olivat muistaakseni viime vuonna, en tiedä nousivatko jonkun indeksin mukaan tälle vuodelle.
Olet katsonut paikkakuntaa väärin.
Siihen miten saan tuon 694e ylimenevän osan, olen jo vastannut aiemmin jos viitsit lukea ketjua
AP
Jos olisit töissä niin saisit pienipalkkaisena asumistukea tuohon asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oikea AP
Taitaa olla, mutta sun ei kannata viisastella. Molemmat taivutusmuodot ovat oikein, mutta kirsikoita yleisempi/tavallisempi. Sinuna en kehtaisi julkisesti kirjoitella yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oikea AP
Taitaa olla, mutta sun ei kannata viisastella. Molemmat taivutusmuodot ovat oikein, mutta kirsikoita yleisempi/tavallisempi. Sinuna en kehtaisi julkisesti kirjoitella yhtään mitään!
No, onneksi sinä et sitten ole minä : )
AP
Minun vuokrani oli työttömänä ollessani 230 € / kk. Asumistuen jälkeen maksettavaa jäi 50 euroa. Tämän summan maksoin 500 euron työttömyystuestani. Älkää oikeasti uskoko ihan kaikkea.
Ei siitä nyt niin hyvää asumistukea saa, että kannattaisi. Mulla on vajaa 700€ vuokra (yksiö), ja tämä on alueen hintataso. Ja joo, etsin jatkuvasti halvempaa, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Ei paljon naurata.
Suomessa palkat eivät kohta enää elätä. Moni joutuu tekemään kahta työtä samaan aikaan. Ja ongelman syynä on nimenomaan se, että asuntojen hinnat (etenkin yksiöiden) ovat karanneet aivan taivaisiin. Hintaero yksiöiden ja kaksioiden tai kaksioiden ja kolmioiden välillä on lopulta melko pieni.
Maa jossa voi olla narkomaani, juoppo, vetelehtijä ja saa saman elintason kuin pienipalkkaiset. Itse siirsin kirjani Espanjaan, kun alkoi ärsyttää tämä touhu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt joku syy elvistellä, että asuu ilmaiseksi 900 e/kk maksavassa kämpässä, jonka siis me veronmaksajat kustannamme? Minusta ei alkuunkaan. Eihän moisen pitäisi olla edes mahdollista, sillä olen ymmärtänyt että Kelalla on jotkut rajat, minkä hintaisessa kämpässä voi asua asumistukea saadakseen. Eli asut ilman muuta aivan liian kalliissa kämpässä. Tämä aloitus lienee provo, mutta jos ei ole, häpeän puolestasi ja tuon mahdollistavan systeemin takia.
Tarkoitus on tuoda ilmi sitä että ei ole juuri motivaatiota mennä paskimpiin hommiin (niitä joita minun historiallani on teoriassa mahdollista saada, EHKÄ) paskimmalla palkalla, ja maksaa luultavasti yli 60% nettopalkastaan vuokraan)
Vuokrat ovat liian suuria ja palkat liian pieniä. Asumiskustannukset ovat menneet ihan poskettomiksiAP
Haista sinä pummi pitkä paska! Millä eväillä sä kuvittelet asettavasi jotain vaatimuksia sille, mikä työ sulle ehkä kelpaisi? Ethän sä varmasti osaa mitään, jos olet persukoulun heikosti läpäissyt. Sulle varmaan pitäisi maksaa lannan luomisesta aivokirurgin palkkaa.
Olet naurettava ja toisaalta säälittäväkin luuseri!
Vierailija kirjoitti:
Minun vuokrani oli työttömänä ollessani 230 € / kk. Asumistuen jälkeen maksettavaa jäi 50 euroa. Tämän summan maksoin 500 euron työttömyystuestani. Älkää oikeasti uskoko ihan kaikkea.
Olisit voinut hakea tuolloin toimeentulotukea niin sinulle olisi jäänyt vuokran ym. jälkeen se 500e. Näin minäkin teen. Työmarkkinatuki n. 538e/kk, asumistuki 238e/kk ja toimeentulotuki n.20e/kk. Käteen jää vuokran, sähkön ja veden jälkeen se n.500e/kk.
Siis voihan tyypit asua noin suurissa kämpissä, mutta joutuvat sitten maksamaan sen ylijäämän niistä tt-rahoista. Eli asumistuki+toimeentulotuen hyväksytty korvaus saattaa olla tyyliin 500e ja itselle jää maksettavaksi loput.