Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrani 900e ja se on järjettömän suuri, mutta en maksa sitä itse joten asuminen tässä on järkevää

Vierailija
15.08.2020 |

Minä asun työttömänä asunnossa jossa vuokraon 900e.
En ikipäivänä tekisi töitä esim. 1800e nettopalkalla ja maksaisi puolta siitä tämän vuokraan.
En myöskään työssäkäyvänä olisi valmis muuttamaan mihinkään nistien keskelle halvemman vuokran perässä...Tämä on nimittäin koettu jo (onneksi pääsin pois sieltä)

Omaakaan en saisi ostettua vielä vuosiin, jos ikinä.

Vaihtoehdoksi siis jääkini asua tässä työttömänä tuilla, kun vuokraa ei tarvitse itse maksaa

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään saa sellaista asumistukea että tuilla voisi tollasessa kämpässä asua, tää on pska provo

Toimeentulotuki pk-seudulla ainakin kattaa kyllä 900 euronkin vuokran. Se edellyttää, että sinulla on koko ajan tosin haku kaikkiin halvempiin asuntoihin, mutta niitä ei pk-seudulla ikinä vapaudu (kaupungin asuntoja), joten toimeentulotuella maksetaan näitä pk-seudun korkeita vuokria.

Ei kata. Jokaiselle kaupungille on määrätty hyväksyttävä raja siihen, paljonko vuokra saa maksimissaan olla. Jos vuokra on yli tämän rajan, maksaa lopun itse toimeentulotuen perusosastaan.

Sossuna työskennelleenä tiedän että kyllä kattaa. Ei todellakaan tarvitse maksaa perusosasta vaan sen saa harkinnanvaraisena sen perusosan päälle. Tai en tiedä kattaako joka ikisessä kaupungissa mutta ainakin Helsingissä ja Vantaalla.

Vierailija
62/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä nyt niin hyvää asumistukea saa, että kannattaisi. Mulla on vajaa 700€ vuokra (yksiö), ja tämä on alueen hintataso. Ja joo, etsin jatkuvasti halvempaa, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Ei paljon naurata.

Suomessa palkat eivät kohta enää elätä. Moni joutuu tekemään kahta työtä samaan aikaan. Ja ongelman syynä on nimenomaan se, että asuntojen hinnat (etenkin yksiöiden) ovat karanneet aivan taivaisiin. Hintaero yksiöiden ja kaksioiden tai kaksioiden ja kolmioiden välillä on lopulta melko pieni.

Montaako työtä teet tällä hetkellä? Tuskin yhtään. Ei paljon naurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikityöttömät h...tiin Helsingin keskustasta. Työssä käyvät tarvitsevat ne asunnot, erityisesti hoitoalalla työskentelevät vuorotyöläiset. 

Vierailija
64/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että tällaisia iljettäviä loisia elää keskuudessamme. Eikä ap suinkaan ole ainoa.

Vierailija
65/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikityöttömät h...tiin Helsingin keskustasta. Työssä käyvät tarvitsevat ne asunnot, erityisesti hoitoalalla työskentelevät vuorotyöläiset. 

Minä en asu Helsingin keskustassa, eikä ole mitään intressiäkään muuttaa sinne.

Asuinpaikkani on sopivan syrjässä, mutta sopivan keskellä.

AP

Vierailija
66/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vuokrani oli työttömänä ollessani 230 € / kk. Asumistuen jälkeen maksettavaa jäi 50 euroa. Tämän summan maksoin 500 euron työttömyystuestani. Älkää oikeasti uskoko ihan kaikkea.

Olisit voinut hakea tuolloin toimeentulotukea niin sinulle olisi jäänyt vuokran ym. jälkeen se 500e. Näin minäkin teen. Työmarkkinatuki n. 538e/kk, asumistuki 238e/kk ja toimeentulotuki n.20e/kk. Käteen jää vuokran, sähkön ja veden jälkeen se n.500e/kk.

Ai että mä vihaan teitä kaiken maailman tukien nostajia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Menkää helvetti töihin, jos olette työkykyisiä. Jos olette sairaita, menkää lääkäriin. Senkin Kela maksaa puolestanne. 

Vierailija
67/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vuokrani oli työttömänä ollessani 230 € / kk. Asumistuen jälkeen maksettavaa jäi 50 euroa. Tämän summan maksoin 500 euron työttömyystuestani. Älkää oikeasti uskoko ihan kaikkea.

Olisit voinut hakea tuolloin toimeentulotukea niin sinulle olisi jäänyt vuokran ym. jälkeen se 500e. Näin minäkin teen. Työmarkkinatuki n. 538e/kk, asumistuki 238e/kk ja toimeentulotuki n.20e/kk. Käteen jää vuokran, sähkön ja veden jälkeen se n.500e/kk.

Ai että mä vihaan teitä kaiken maailman tukien nostajia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Menkää helvetti töihin, jos olette työkykyisiä. Jos olette sairaita, menkää lääkäriin. Senkin Kela maksaa puolestanne. 

sivistysvaltiossa myös heikommista huolehditaan.

Sinun pitäisi ehkä muuttaa asennettasi, tai ehkä osallistua vihanhallintakurssille viesteistäsi päätellen

Vierailija
68/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi ehkä muuttaa asennettasi, tai ehkä osallistua vihanhallintakurssille viesteistäsi päätellen

Mene sinä nyt vaan töihin, että saat laskusi maksettua ihan itse, kuten me muutkin teemme. Sen toki ymmärrän, että HEIKOMMISTA huolehditaan, mutta mitä heikkoja nää täällä elvistelevät työnvieroksujat ovat?  Leuhkivat sillä, miten paljon erilaisia tukia saavat tekemättä mitään!! Nekin tuet kuuluisi just niille oikeasti heikoille, sairaille jne.

Vierailija
69/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä nyt vaan töihin, että saat laskusi maksettua ihan itse, kuten me muutkin teemme. Sen toki ymmärrän, että HEIKOMMISTA huolehditaan, mutta mitä heikkoja nää täällä elvistelevät työnvieroksujat ovat?  Leuhkivat sillä, miten paljon erilaisia tukia saavat tekemättä mitään!! Nekin tuet kuuluisi just niille oikeasti heikoille, sairaille jne.

Mitä heille pitäisi sinun mielestäsi tehdä?

Vierailija
70/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloitus on huuhaata. PS. 1800e nettotuloillakin voi saada asumistukea, jos et tiennyt. 

Ei ainakaan yksin asuva noilla nettotuloilla saa asumistukea, kun ei saa reilun 1800€:n bruttotuloillakaan. Itsellä brutto 1885€, maksan omasta pussista koko vuokran pääkaupunkiseudulla. Onneksi on reilusti säästöjä ja asunnon myyntituloja. Omistusasuntoa en enää aio hankkia, joten näillä mennään.

Vierailija
71/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloitus on huuhaata. PS. 1800e nettotuloillakin voi saada asumistukea, jos et tiennyt. 

Ja tämä on täyttä paskaa. Itse asun Helsingissä yksin, tienaan 1800 euroa kuukaudessa ja maksan puolet tuosta vuokraa. Senttiäkään asumistukea ei tule.

Vierailija
72/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen asumiskustannus olisi 30% palkasta. 50-60% on aivan liikaa

Vierailija
73/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään saa sellaista asumistukea että tuilla voisi tollasessa kämpässä asua, tää on pska provo

Toimeentulotuki pk-seudulla ainakin kattaa kyllä 900 euronkin vuokran. Se edellyttää, että sinulla on koko ajan tosin haku kaikkiin halvempiin asuntoihin, mutta niitä ei pk-seudulla ikinä vapaudu (kaupungin asuntoja), joten toimeentulotuella maksetaan näitä pk-seudun korkeita vuokria.

Ei kata. Jokaiselle kaupungille on määrätty hyväksyttävä raja siihen, paljonko vuokra saa maksimissaan olla. Jos vuokra on yli tämän rajan, maksaa lopun itse toimeentulotuen perusosastaan.

Usko nyt, että kattaa. Se ylimenevä osa maksetaan myös tt-tukena, jos halvempaa asuntoa ei ole saatavilla. Tiedän tämän, koska itsekin olen saanut yli 900 euron vuokran maksetuksi tt-tuella muutama vuosi sitten.

En usko, minulle ei makseta. Vuokra on 650 ja pitäisi olla 600, ja joka kuukausi saan kehotuksen muuttaa halvempaan asuntoon. Vuokrasta maksetaan tasan 600e, 50e maksan omasta perusosastani. Olen valittanut tästä, mutta eivät suostu maksamaan, koska asunto on "ylikallis".

Saisit edelleenkin sen ylimenevän osan ylimääräistä tt-tukea, jos tosiaan pistät haun auki ihan kaikkiin halvempiin asuntoihin. Kela kehottaa hakemaan halvempaa asuntoa; muuten et saa tt-tukea koko vuokraasi.

Jos kieltäydyt hakemasta halvempaa asuntoa, joudut kustantamaan ylikalliin vuokrasi itse. Kuten sinä valitset tehdä.

Mutta väärää tietoa kyllä jaat nyt tässä keskustelussa.

Kela myöntää tt-tukea ylikalliiseen vuokraan, jos halvempaa ei ole saa. Suomessa kaikilla on oikeus siihen 500e kuukaudessa käyttörahaa, jos on valmis muuttamaan halvimpaan asuntoon (eli vuokra max se Kelan hyväksymä maksimivuokra ko. kunnassa).

Vierailija
74/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossuna työskennelleenä tiedän että kyllä kattaa. Ei todellakaan tarvitse maksaa perusosasta vaan sen saa harkinnanvaraisena sen perusosan päälle. Tai en tiedä kattaako joka ikisessä kaupungissa mutta ainakin Helsingissä ja Vantaalla.

Kattaa kaikkialla. Suomen lain mukaan tt-minimi on jäätävä käteen eli se noin 500e. Tämä toki on yleisintä pk-seudulla.

Jostain syystä tässä keskustelussa on yksi henkilö, joka haluaa valehdella tästä asiasta, mutta näin se vain on, että tt-tukea myönnetään ylikallisiin vuokriin ja kehoitetaan hakemaan sitä halvempaa. Sitten lähetät joka kuukausi todisteen tästä avoimesta hausta Kelaan, ja sen perusteella saat taas kuukaudeksi harkinnanvaraista tt-tukea siihen Kelan hyväksymän maksimivuokran ylittävään osaan.

Vierailija
75/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?

Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.

Itse en saanut 800e vuokraan.

Asuinpaikkani (PKS) toimeentulotuessa hyväksytyt vuokrarajat ovat noin 700 euroa.

Kun tuo ylittyy, Kela vaatii sen että halvempaa asuntoa haetaan. Mutta pk-seudun asuntojonot ovat pitkät, ja myös Kela tietää tämän. Siksi 80% tapauksista myös tuon 700 euron ylittävä vuokra huomioidaan kokonaisuudessaan toimeentulotuessa.

Eli suomeksi sanottuna koko vuokrani maksetaan, ja saan myös täyden toimeentulotuen (about 500e) + sähkölasku maksetaan, kotivakuutuslaskusta maksetaan 75%, julkinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet maksetaan.

Tämä löytyy myös ihan googlaamalla, mutta tiedän tämän omakohtaisesti.

AP

Tuo on kyllä surkuhupaisaa, että sossun tuilla saa kaikki laskut maksettua + diskorahaa, mutta työkykyinen työmarkkinatuella elävä maksaa itse.

Vierailija
76/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on lordien poskettomissa vuokrapyynneissä. He tietävät että kela on varma maksaja ja ihmisten on asuttava jossain. Tukien indeksikorotukset siirtyvät vuokriin yksi yhteen.

Lordihan on monesti yhden kämpän omistava itsekin ehkä pienituloinen joka maksaa kymmenien tuhansien taloyhtiöremontit itse (kaikki yhtiöt eivät tulouta), mutta helli sinä nyt siellä vasemmistolaista herrav ihaasi.

Toisekseen jos sijoittaja on ostanut yksiön pk-seudulta on hän myös maksanut siitä 8 kertaa enemmän kuin jossain Vehmersalmella, ja vuokran on oltava ainakin jonkin verran isompi. Ei asuminen Eirassa ole perusoikeus.

Vierailija
77/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit saada tukea 900e vuokraan?

Vuokran tukirajat menee muutamia satoja euroja alempana.

Itse en saanut 800e vuokraan.

Asuinpaikkani (PKS) toimeentulotuessa hyväksytyt vuokrarajat ovat noin 700 euroa.

Kun tuo ylittyy, Kela vaatii sen että halvempaa asuntoa haetaan. Mutta pk-seudun asuntojonot ovat pitkät, ja myös Kela tietää tämän. Siksi 80% tapauksista myös tuon 700 euron ylittävä vuokra huomioidaan kokonaisuudessaan toimeentulotuessa.

Eli suomeksi sanottuna koko vuokrani maksetaan, ja saan myös täyden toimeentulotuen (about 500e) + sähkölasku maksetaan, kotivakuutuslaskusta maksetaan 75%, julkinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet maksetaan.

Tämä löytyy myös ihan googlaamalla, mutta tiedän tämän omakohtaisesti.

AP

Kuka helvetti sun käskee asua pk-seudulla? Hae ensin töitä mistä päin Suomea vain ja sieltä halvempi kämppä. On niitä halvempia kämppiä pk-seudullakin, mutta kukapa sitä muuttaisi, jos noin leveästi saa asua yhteiskunnan piikkiin. Mua oksettaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miksi Ap:n pitäisi muuttaa kun asiat näkyvät olevan noin hyvin. Hän on ainakin avoin, ja pk-seudulla on edes jonkin verran töitä ja koulutuspaikkoja.

Vierailija
78/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max. 3 huutomerkkiä on kyllä ihan riittävä määrä, pienenä vinkkinä.

Vierailija
79/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono provo. Asuin itse miehen kanssa vuosia suuressa kaupungissa 760 euron hintaisessa kaksiossa. Kelan mukaan se oli liikaa ja saimme asua siinä poikkeussyin, joten muutettiin vihdoin halvempaan.

Vierailija
80/97 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmiset saisivat tietää mitä ongelmia systeemissä on jos asianosaiset eivät saisi kertoa?

Onhan tuo nyt naurettavaa miten vähän lisää saisi kokopäivätyöstä. En itsekään menisi jos hyysättäisiin noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme