Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit, jos joku lapsi sanoisi että hiuksesi näyttävät ohuilta?

Vierailija
15.08.2020 |

Miten reagoisit?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma lapsi sanoo noin mulle. Ja onhan se oikeassa, olen blondannut näitä niin kauan että ovat katkeilleen ja ohuet. Sanon vaan sille että joo, tiedän.

Vierailija
2/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistaisin lasta ettei kenenkään ulkonäköä kuulu arvostella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että niin, ihmisillä on erilaisia hiuslaatuja.

Vierailija
4/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lapsi huomaa, että hiuksesi ovat ohuet?

Kuullut varmaan vanhemmiltaan, todennäköisesti äidiltään, joka sanonut hiuksiasi ohueiksi.

Noin yleensä ottaen lapset eivät tuollaiseen kiinnitä suurempaa huomioita, elleivät hiukset ole erityisesti esillä omassa kodissa jotenkin, joko lapsen omat hiukset tai äidin tai isän hiukset, usein keskustelun aiheena kotona.

Vierailija
5/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ohjeistaa sinua, että tuo ei ole arvostelua. Jos joku sanoisi hiuksiani rumiksi, se olisi arvostelua. Ohuet hiukset sen sijaan on fakta. Riippuu muodista, onko se hyvä vai paha asia.

Takavuosina monikin haki hiuksiinsa sellaista liru-lookia. En tosin minä.

T. Ohuthiuksinen.

Vierailija
6/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se lapsi huomaa, että hiuksesi ovat ohuet?

Kuullut varmaan vanhemmiltaan, todennäköisesti äidiltään, joka sanonut hiuksiasi ohueiksi.

Noin yleensä ottaen lapset eivät tuollaiseen kiinnitä suurempaa huomioita, elleivät hiukset ole erityisesti esillä omassa kodissa jotenkin, joko lapsen omat hiukset tai äidin tai isän hiukset, usein keskustelun aiheena kotona.

Meillä yhdellä lapsella on todella paksut hiukset, ranteen paksuinen ponnari. Sitä usein tutut ja tuntemattomatkin ihmettelevät. Ihmetys on sitä suurempi, kun sekä miehellä, että minulla ja lapsen sisaruksilla on ohuet hiukset.

Joten kyllä ainakin meidän perheemme lapset tietävät, kenellä on paksut ja kenellä ohuet hiukset. Sitä en ymmärrä, miten asian ääneen lausuminen olisi haukkumista.

T. Ei ap.

Vierailija
7/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ohjeistaa sinua, että tuo ei ole arvostelua. Jos joku sanoisi hiuksiani rumiksi, se olisi arvostelua. Ohuet hiukset sen sijaan on fakta. Riippuu muodista, onko se hyvä vai paha asia.

T. Ohuthiuksinen.

Eli toiselle voi hyvin huomauttaa esim. Ylipainosta ja aknesta, koska ne ovat faktoja?

Vierailija
8/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ohuthiuksinen.

Eli toiselle voi hyvin huomauttaa esim. Ylipainosta ja aknesta, koska ne ovat faktoja?

Ylipaino on terveysriski ja akne sairaus. Ohuet hiukset voivat olla oikein kiiltävät ja kauniit.

Vierailija
9/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tiedän kyllä, mitä siitä?

Vierailija
10/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ohuthiuksinen.

Ylipaino on terveysriski ja akne sairaus. Ohuet hiukset voivat olla oikein kiiltävät ja kauniit.

Sitä ei kysytty. Voiko siis huomauttaa ylipainosta ja aknesta, koska ne ovat faktoja?

Vierailija
11/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistaisit samalla ettei totuutta kuulu koskaan sanoa.

Vierailija
12/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että katsopas omia hiuksiasi ennenkuin sanot mitään

Vierailija
13/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ohuthiuksinen.

Sitä ei kysytty. Voiko siis huomauttaa ylipainosta ja aknesta, koska ne ovat faktoja?

Yleensä aikuinen ihminen tietää ulkonäköönsä liittyvät faktat. Siksi niistä harvemmin on tarvetta huomauttaa.

Mutta jos lapsi sanoisi minulle, että hiukseni ovat ohuet, se ei olisi yhtään sen kummempi fakta kuin että hiukseni ovat puolipitkät. No niin ovat. Ei sen takia tarvitse polttaa hermojaan ja ojentaa lasta.

T. Ohuthiuksinen.

Vierailija
14/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti naurahtaisin sillä hiukseni on erittäin paksut.

M40

Vierailija
15/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli pitkään todella lyhyet hiukset. Useinkin lapset, joita hän tapasi paljon harrastuskuvioissa, tulivat huomauttamaan hänelle siitä: ”hei, Minnalla on lyhyt tukka vaikka se on tyttö.”

Olisiko Minnan pitänyt vetää siitä herne nenään?

Vierailija
16/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tuttavan lapset huomauttelee ja kommentoi milloin mitäkin ulkonäköseikkaa. Ärsyttävää.

Vierailija
17/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että no sitten on kyllä silmissäs jotain vikaa ja että itelläs on ohuet hiukset. Ei vaan, sanoisin vaan, että ihan tarpeeksi paksut ne kyllä itselleni ovat.

Vierailija
18/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuet hiukset. Sanoisin että näin on.

Vierailija
19/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin varmaan että niinhän ne ovat.

Tuli tästä mieleen kun exän sukulaislapsi tokaisi että minulla on isot silmät. Otin sen jotenkin positiivisena, mutta äitinsä nopeasti hyssytteli lapsen vihaisesti.

Nyt tämän luettuani tuli vasta mieleen että ei kai sitten ollutkin kaikuja siitä mitä heillä on minusta puhuttu, ja siksi äiti reagoi niin nopeasti.

Mielestäni silmäni eivät ole mitenkään jättimäiset, eivätkä ulkonevat tms, joten ajattelin ensin vain että hyvä kun eivät ole pienet :D

Vierailija
20/110 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ohuthiuksinen.

Kuka päättää mikä on ohut hius ja mikä ei ole?

Se on mielipideasia, ei fakta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi