Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein että kotona oleva joutuu tekemään kaikki kotityöt?

Vierailija
15.08.2020 |

Onko se reilua?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksi joku suostuu elätiksi ?

Vierailija
22/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kummalla on aikaa tekee kotityöt. Jos pystyt perustelemaan ettei sulla ole aikaa kotona ollessasi, niin sitten eri. Mutta eipä niitä kotitöitä joka päivälle tuntikausiksi ole. Viikonloppuna toki voi sitten tehdä

yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässäkin on ongelma? Jos toinen on töissä ja vaikka ei olisikaan, minä aina kaikki kotityöt olen tehnyt olen kotona tai en, niin kotityöläisen työpäivä loppuu klo 17.00 Sen jälkeen on taloudessa kaksi tasa-arvoista kotityön tekijää. Työpäiväni loppuu siihen. Hyvin ehtii päivän aikana siivota, pestä pyykit, käydä kaupassa ja järjestää ja prepata ruuat puolivalmiiksi iltaa varten.

Meillä ei lopu kotityöt kello 17 tai edes kello 18 vaan pitää passata koko ilta. Kaipa se oikein on kun on työelämästä syrjäytynyt ja joutuu aina kotona olemaan.

Kotityöt ja passaaminen kuulostaa vähän eri hommilta

Vierailija
24/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kummalla on aikaa tekee kotityöt. Jos pystyt perustelemaan ettei sulla ole aikaa kotona ollessasi, niin sitten eri. Mutta eipä niitä kotitöitä joka päivälle tuntikausiksi ole. Viikonloppuna toki voi sitten tehdä

yhdessä.

Ei muuta perhettä kiinnosta tehdä mitään viikonloppuna.

Vierailija
25/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka mies on töissä klo 7:30-16:30 ja sinä makaat himassa, niin sinä teet ne kotityöt.

Ok. Eli silloinhan työelämästä syrjäytyneen kannattaa asua yksin ei ole niin paljon kotitöitä kuin perheellisellä.

No jos kotitöiden vähyys on prioriteetti numero 1 niin tottakai kannattaa.

Vierailija
26/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässäkin on ongelma? Jos toinen on töissä ja vaikka ei olisikaan, minä aina kaikki kotityöt olen tehnyt olen kotona tai en, niin kotityöläisen työpäivä loppuu klo 17.00 Sen jälkeen on taloudessa kaksi tasa-arvoista kotityön tekijää. Työpäiväni loppuu siihen. Hyvin ehtii päivän aikana siivota, pestä pyykit, käydä kaupassa ja järjestää ja prepata ruuat puolivalmiiksi iltaa varten.

Meillä ei lopu kotityöt kello 17 tai edes kello 18 vaan pitää passata koko ilta. Kaipa se oikein on kun on työelämästä syrjäytynyt ja joutuu aina kotona olemaan.

Joka tapauksessa ne kuuluu molemmat mulle kun olen vain kotona.

Vierailija
27/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa tämä on mahdollista? Siis ettei esim. 12 tunnin aika ehdi tehdä kotitöitä? (6-18 välisenä aikana). Tietysti jos kotona on joku erityislapsi tms. joka tarvitsee jatkuvaa huomiota, niin ymmärrän, mutta jos on ihan normaaleja lapsia tai varsinkin jos ei ole lapsia ollenkaan, niin mihin hittoon te saatte sen aikanne käytettyä?

Vierailija
28/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran tälle ketjulle.

T: Yksinasuva, ajatella, joudun käymään töissä lenkittämään koiran ja tekemään kotityöt ja kaiken ihan yksin.

Vierailija
29/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran tälle ketjulle.

T: Yksinasuva, ajatella, joudun käymään töissä lenkittämään koiran ja tekemään kotityöt ja kaiken ihan yksin.

Anteeksi vaan mutta omat jäljet on vähän helpompi siivota kuin koko perheen. Yksinasujat

pääsevät tässä vähän helpommalla

Vierailija
30/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen että yhteinen elämä (ja koti) on, kuten todettu, yhteinen. Yhteinen matka, jota kuljetaan yhdessä. Jos yhteisen matkan/kodin eteen tehtävä työ kaatuu vain toisen niskaan matka jatkuu ennen pitkää eri suuntiin. 

Vierailija
31/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan oltu molemmat vuorotellen kotona useammista syistä, lasten kanssa tai työttömänä. Meillä kotona oleva on tehnyt kotitöitä silloin kun toinen on ollut töissä. Iltaisin on hoidettu asiat yhdessä. Ei ole reilua kumminkaan päin, että väsyneenä töistä tulijaa odottaisi jotkut tiskivuoret ja sotkut, joiden selvittämiseen menisi koko ilta. Eikä ole reilua kotonaolijaakaan kohtaan, että töistä tulija vaan sitten makaisi sohvalla ja kotonaolija raataisi iltakaudetkin. Minusta on reilua, että se joka on kotona, laittaa tiskit, pesee pyykit, ja siivoaa. Eli kotona on aina iltaisin siistiä. Kaupassakäynnistä ja ruoanlaitosta voidaan sopia tilanteen mukaan, mutta meillä kotona oleva on hoitanut nekin, kun kymmenessä tunnissa ehtii päivän mittaan kyllä. 

Vierailija
32/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa ne kuuluu molemmat mulle kun olen vain kotona.

Avaatko vähän mitä kaikkee nämä kotityöt pitää sisällään?

Vierailija
33/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme niin että siivous oli 50-50. Arkisin mä tiskasin ja tein ruoan. Viikonloppuina mies tiskasi ja teki ruoat. Mä pesin vaatteet.

Vierailija
34/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä kotona ja puolison mielestä on niin näppärää, että minä teen kotityötkin. Sitten ihmettelee, kun teen pitkää päivää.. no miksiköhän...

Vierailija
35/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä palsta siitä että niitä kotitöitä vastuutettaisiin myös lapsille? Näin ainakin minun perheessä tehtiin. Nykyään näkee aika paljon sitä, että lasten ei tarvitse itse siivota ollenkaan vaan tyyliin tilataan joku siivooja mahdollisimman kituhinnalla ja sitten sille siivoojalle nillitetään kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
36/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suurin ongelmasi kotitöiden tekemisessä ap?

Vierailija
37/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran tälle ketjulle.

On se kamalaa..

T. Yksin asuva

Vierailija
38/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa tämä on mahdollista? Siis ettei esim. 12 tunnin aika ehdi tehdä kotitöitä? (6-18 välisenä aikana). Tietysti jos kotona on joku erityislapsi tms. joka tarvitsee jatkuvaa huomiota, niin ymmärrän, mutta jos on ihan normaaleja lapsia tai varsinkin jos ei ole lapsia ollenkaan, niin mihin hittoon te saatte sen aikanne käytettyä?

Tottakai ne saa tehtyä vaikka tuo iso tavaramäärä haittaakin

Sitten on tietysti päivällisen teko, iltapalat. Kaikki pitää perheelle tehdä esim laittaa lautaselle. Perhe ei tee mitään tuollaista.

Vierailija
39/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suurin ongelmasi kotitöiden tekemisessä ap?

Pieni asunto ja iso tavaramäärä joka johtuu muusta perheestä.

Vierailija
40/119 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran tälle ketjulle.

Niin helppohan se on kun yksin on. Jos on siisti ihminen, ei voi siivouksesta edes juuri puhua kun kämppä pysyy siistinä kuin itsestään. Ruokaakin voi tehdä kerran viikossa eikä joka päivä kun siitä yhdestä satsista riitää monelle päivälle. Pyykkivuoresi voit kertoa vähintään neljällä. Ei riitä enää viikossa se yksi pyykkipäivä vaan pyykkikone lähes kokoajan käynnissä. Samoin tiskikone. Tähän päälle vielä lasten kanssa vietetty aika, ulkoilut ja muut aktiviteetit. Ajatella.