En kestä noita likaisia lapsia, aarrgghh!
Katselen parhaillaan viiden suloisen 9-vuotiaan pojan joukkiota: oma lapseni ja neljä parasta kaveria. Ihania poikia, jotka ovat aina tervetulleita meille.
Mutta miksi lapset ovat niin likaisia?! Mustia sukanpohjia, hiekkaisia housuja, huolettomasti syötyjä sipsejä (ne pyysin juuri syömään pöydän äärellä) ja läikytettyä limua. Minun vaalealla sohvallani :-(
Pitäisi olla erikseen lasten olohuone, jossa olisi Ikean sohva (mielellään vielä käytettynä ostettu) ja missä saisi ihan rauhassa rötväillä - ja jonka lapsi voisi itse imuroida kerran viikossa!
Kommentit (37)
Just viikolla nipot av-mammat valitti kun lapset käyttää jo nyt ulkovaatteita/välikausihaalareita. Nyt taas valitetaan kun on hiekkaiset housut... Päättäkää jo missä vaatteissa lapset saa mennä pihalle? Vai pitääkö olla varavaatteet mukana kun menee kylään? 9-vuotiaat tutkii vielä ojanpohjat et ei ne vielä kulje suoraan kotiin/kaverille... Suosittelisin ap:lle vilttiä sohvalle niin ei tule sotkua.
Eihän sen valkoisen koiran tarvitse siellä sohvalla olla? Kun mielestä koiran paikka on jossain ihan muualla?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:11"]
Vai on valkoinen koira esteenä tummalle sohvalle :)... Ongelmia joko on tai sitten niitä pitää tehdä, eihän se arki muuten rullaa.
[/quote]
Voisin lyödä vetoa, että itselläsi ei koskaan ole ollut valkoista koiraa!? Nimenomaan en halua/viitsi tehdä elämästä turhan hankalaa: jos meillä olisi tumma sohva, saisi olla joka toinen päivä tarrarulla ja imuri kädessä, jotta se pysyisi edes jotenkuten inhmillisen näköisenä...
t. ap
[/quote]
On mulla valkoinen koira ollut, nytkin on vaalea koira, silti ajattelen toisin kuin sinä. Sua ei haittaa ne koiran karvat sohvassa, kun eivät näy, mutta lasten sotkut häiritsee siinä sohvalla. Totta, mulla ei koira ole lasten edellä, siivoan, imuroin tms ilman harmituksia :) Niin kait tavalliset ihmiset tekevät. Joo, sori, mutta jos koira määrittelee.....
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:20"]
Vai on valkoinen koira esteenä tummalle sohvalle :)... Ongelmia joko on tai sitten niitä pitää tehdä, eihän se arki muuten rullaa.
[/quote]
Voisin lyödä vetoa, että itselläsi ei koskaan ole ollut valkoista koiraa!? Nimenomaan en halua/viitsi tehdä elämästä turhan hankalaa: jos meillä olisi tumma sohva, saisi olla joka toinen päivä tarrarulla ja imuri kädessä, jotta se pysyisi edes jotenkuten inhmillisen näköisenä...
t. ap
[/quote]
On mulla valkoinen koira ollut, nytkin on vaalea koira, silti ajattelen toisin kuin sinä. Sua ei haittaa ne koiran karvat sohvassa, kun eivät näy, mutta lasten sotkut häiritsee siinä sohvalla. Totta, mulla ei koira ole lasten edellä, siivoan, imuroin tms ilman harmituksia :) Niin kait tavalliset ihmiset tekevät. Joo, sori, mutta jos koira määrittelee.....
[/quote]
Koira ei todellakaan saa olla sohvalla, mutta jäähän siitä jo ohi kulkiessa karvoja sohvaan ja niitä kulkeutuu sukissa lisää. Niitä on ihan joka paikassa. Koira määrittelee, joo, sen verran, etten turhaan halua tehdä elämää vaikeammaksi (lue: en halua ekstrasiivottavaa).
Mulla samanikäinen poika ja puhdas on ja kaveritkin on puhtaita,onneksi.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:52"]
Mulla samanikäinen poika ja puhdas on ja kaveritkin on puhtaita,onneksi.
[/quote]
Miten on mahdollista, mitä ne oikein tekevät ja leikkivät?!
Meillä pojat ovat kokoontuneet iät ja ajat omiin huoneisiinsa kavereidensa kanssa. Sinne saa kyllä viedä mukanaan popcornit ja vaikka lmsatkin, jos viettävät vaikka leffailtaa. Olen muistutellut ainoastaan siitä, että tietokoneen lähelle ei juomia laiteta!
Pojilla on hauskaa keskenään ja saavat jutella omia asioitaan. Kiltisti sitten kantavat kipponsa ja kapponsa keittiöön.
Ei periaatteista ja hyvistä tavoista tarvitse tehdä kahleita, jotka ovat ainoastaan riesa. lapset eivät opi huonoja ruokailutapoja siitä, että saavat pitää leffanapostelukipon huoneesssaan.
ap: siirrä siis se pelikone poikasi huoneeseen. Muussa tapauksessa anna sakin vaikka istua lattialla ja pitää sipsinsä vaikka pienellä sivupöydällä/ sohvapöydällä. Älä ole neuroottinen joka murun kerääjä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:12"]
ap: siirrä siis se pelikone poikasi huoneeseen. Muussa tapauksessa anna sakin vaikka istua lattialla ja pitää sipsinsä vaikka pienellä sivupöydällä/ sohvapöydällä. Älä ole neuroottinen joka murun kerääjä.
[/quote]
Joo, siirrän ainakin jonkun pelikoneen pojan huoneeseen, koska siellä on yksi telkkari ihan tyhjän panttina. Sitten pitää keksiä sinne istuinratkaisuja, ehkä pari Fatboyta tms., sillä lattialla istuminen käy selän päälle.
Ja korostaisin, että nimenomaan en ole murujen kerääjä, vaan käyn ihan itsekseni (ja teidän kanssanne) vain keskustelua tästä aiheesta.
[/quote]
t. ap
[/quote]
nahkasohva on ratkaisu.
Kiellä niitä ihania tulemasta poikasi luokse, sillähän se ongelma selviää. Itse tietysti voit miettiä, onko sisustussuunnitelmasi sopiva lapsiperheelle.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:17"]
[/quote]
t. ap
[/quote]
nahkasohva on ratkaisu.
[/quote]
Kaikella kunnioituksella, mutta nahkasohva ei oikein sopisi meidän sisustustyyliin. Muuten varmasti olisikin oiva ratkaisu.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:59"]
Muutaman vuoden päästä ei tule enää näitä poikajoukkoja. keskity sitten nauttimaan siististä talosta yms., näe tämän hetken hyvät puolet. tiedät, mitä lapsesi tekee ja kanen kanssa, ja taitaa olla ihan onnellinenkin. :)
[/quote]
Olet ihan oikeassa! Tiedostan tämän hetken ohikiitävyyden varsin hyvin ja siksi nimenomaan en halua liikaa nipottaa -muuta kuin omassa päässäni ja täällä anonyymisti :-) En itsekään haluaisi syödä leffakarkkejani pöydän äärellä, vaan nimenomaan sohvalla löhöten! Silti sisälläni se toinen ääni naputtaa liasta ja sotkusta...
Ja edelliselle, hieman tylymmälle vastaajalle: meillä on valkoinen koira, joten musta/tumma sohva olisi ojasta allikkoon :-)
[/quote]
Että ihan rakin karvojen mukaan valitsit sohvan värin. Kukin tietysti itse laittaa asiat arvojärjestykseen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:17"]
[/quote]
t. ap
[/quote]
nahkasohva on ratkaisu.
[/quote]
Kaikella kunnioituksella, mutta nahkasohva ei oikein sopisi meidän sisustustyyliin. Muuten varmasti olisikin oiva ratkaisu.
t. ap
[/quote]
miksi ei sovi? Millainen teidän tyyli sitten on? Valkoinen, likaa imevä - tyyli? Hyvä tyyli lapsi-koira perheeseen. Onnittelut valinnasta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:20"]
Kiellä niitä ihania tulemasta poikasi luokse, sillähän se ongelma selviää. Itse tietysti voit miettiä, onko sisustussuunnitelmasi sopiva lapsiperheelle.
[/quote]
Äh, en tietenkään kiellä! Sehän on ihanaa, että haluavat vielä olla meillä - ja juuri siksi olenkin yrittänyt olla - kivasta sisustuksetamme huolimatta - ihan cool pienen sottaisuuden ja lian suhteen....
t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:20"]
[/quote]
Äh, en tietenkään kiellä! Sehän on ihanaa, että haluavat vielä olla meillä - ja juuri siksi olenkin yrittänyt olla - kivasta sisustuksetamme huolimatta - ihan cool pienen sottaisuuden ja lian suhteen....
t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:59"]
Muutaman vuoden päästä ei tule enää näitä poikajoukkoja. keskity sitten nauttimaan siististä talosta yms., näe tämän hetken hyvät puolet. tiedät, mitä lapsesi tekee ja kanen kanssa, ja taitaa olla ihan onnellinenkin. :)
[/quote]
Olet ihan oikeassa! Tiedostan tämän hetken ohikiitävyyden varsin hyvin ja siksi nimenomaan en halua liikaa nipottaa -muuta kuin omassa päässäni ja täällä anonyymisti :-) En itsekään haluaisi syödä leffakarkkejani pöydän äärellä, vaan nimenomaan sohvalla löhöten! Silti sisälläni se toinen ääni naputtaa liasta ja sotkusta...
Ja edelliselle, hieman tylymmälle vastaajalle: meillä on valkoinen koira, joten musta/tumma sohva olisi ojasta allikkoon :-)
[/quote]
Että ihan rakin karvojen mukaan valitsit sohvan värin. Kukin tietysti itse laittaa asiat arvojärjestykseen.
[/quote]
Eli siis sohvan pitäisi olla tärkeämpi kuin koiran!? Pyrin valitsemman sellaisen sohvan, joka olisi siedettävä niin lasten, aikuisten kuin koirankin "näkökulmasta". Tehdäkseni elämästäni helpon ja minimoidakseni ylimääräisen siivouksen, en siksi, että antaisin koiran varsinaisesti dominoida elämääni.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:31"]
ap provoilee
[/quote]
Ei, en provoile, mutta ymmärrän nyt tehneeni täysin turhan aloituksen, sillä en ajatellutkaan pystyväni muuttamaan tilannetta juurikaan, vaan avauduin vain turhautumistani tänne. En vaihda sohvaa, koiraa tai lasta pois, ja saavat jatkossakin napostella launtaikarkkejaan muualla kuin ruokapöydän äärellä, joten ihan itse olen tämän kuoppani kaivanut ja siinä myös pysyn. Yhden pelikonsoleista siirrän lapsen huoneeseen, jotta voivat sitten ainakin osan ajasta viettää likaisina/pölyisinä siellä, eivätkä minun silmieni alla olohuoneessa.
Vetäydyn nyt kuoharilasin kanssa poreammeeseen rentoutumaan tämän hyvin stressaavan päivän jälkeen, mukavaa ilta kaikille!
Mä mielummin siivoan noiden lasten muruja olohuoneesta kuin siirrän Pleikan lapsen huoneeseen! Näin tiedän mitä pelaa ja MILLOIN pelaa.
Lapsellamme ei ole edes telkkaria omissa huoneissaan juurikin sen takia että tiedän mitä katsovat ja milloin. Tietokonekin on olohuoneessa "valvovan silmän" alla.
Ja näillä mennään ainakin yläasteel alkuun.
Koiraa ei ole mutta pari kattia josta myös lähteee karvaa...
[/quote]
t. ap