Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomalla pariskunnalla au pair?

Vierailija
17.08.2013 |

Tuli mieleen tuosta au pair -ketjusta kysyä tällaista asiaa, jota olen miettinyt.

 

Tunnen kolmikymppisen lapsettoman pariskunnan, joka on palkannut au pairin. Mies mainitsi asiasta, kun tapasimme kaupassa. Minä tarkensin että ai sisäkön? Ja mies sanoi, että ei kun au pairin, ranskalaisen tytön. En viitsinyt sanoa mitään, kun ajattelin miehen vain käyttäneen väärää termiä. Mutta sitten näin sattumalta naisenkin viikkoa myöhemmin, ja tämäkin puhui au pairista. "Siivooja käy erikseen." Aha.

Miten lapsettomalla pariskunnalla voi olla au pair? Emme ole niin väleissä, että voisin kysyä suoraan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tarkoitat? Ei au pair mikään pelkkä lastenhoitaja ole, sen voi hommata ihan kotitöihin.

Vierailija
2/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan miehen oma "au pair". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jollekin uppos...

Vierailija
4/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä au pair on käytännössä lastenhoitaja. "Au pair työskentelee ja asuu perheessä ulkomailla. Hän hoitaa perheen lapsia ja tekee kevyitä kotitöitä. Vastineeksi työstään au pair saa isäntäperheeltään oman huoneen, ateriat ja kuukausittaisen taskurahan. Vapaapäiviä au pairilla on vähintään yksi viikossa. " http://www.nuorisovaihto.fi/au+pair/

AP

Vierailija
5/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän Au pair hoitelee meidät molemmat ja vastineeksi saa katsella lasta päivisin.

Vierailija
6/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän Au pair hoitelee meidät molemmat ja vastineeksi saa katsella lasta päivisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Miks oot katteellinen? Molemmat suapi hyvvee ja paljon:). Mittee siihen lapsia tarvii...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Au_pair

 

 

Vierailija
8/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini hoiti hevosia ollessaan au pairina Britanniassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla. Au pairin työaika on niin vähän päivässä, ettei siinä paljon ehdi tehdä. Au pair voi lapsettomilla vaikkapa laittaa päivällisen valmiiksi, lenkittää koiran, pesee pyykit, silittää vaatteet, leikkaa ruohon, kolaa lumet, siivoaa joka päivä jonkin kaapin, petaa sängyt, käy kaupassa, järjestelee, hoitaa tiskit, pesee ja vahaa autot, siivoaa ne, auttaa siivouspäivänä siivoojaa, sillä voi olla jokin projekti, esim. ulkomaalausta pikkuisen joka päivä.

Vierailija
10/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten, että tuo aupari tekee niitä kotitöitä. Jos kotityöt tekee kunnolla, niin kyllähän niitä piisaa: käy torilla ostamassa tuoretta ravintoa lähes päivittäin. Tähän voi mennä matkoineen jo 2-3 tuntia. Jos perheessä on paljon käsinpesua tarvitsevia vaatteita, niin pesee niitä käsin. Silittää kaikki vaatteet, laittaa ruokaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Hoitaa mahdollisia lemmikkejä, vaihtaa lakanoita ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten pervolta tuo kuvio kyllä minusta tuntuu. Joku alaikäinen likka kotia laittamassa. Osaisiko joku selittää miksi lapseton kolmikymppinen pariskunta ottaisi tuollaisen vaikka sitten sisäköksi?

AP

Vierailija
12/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:05"]

Joten pervolta tuo kuvio kyllä minusta tuntuu. Joku alaikäinen likka kotia laittamassa. Osaisiko joku selittää miksi lapseton kolmikymppinen pariskunta ottaisi tuollaisen vaikka sitten sisäköksi?

AP

[/quote]

 

Koska on varaa ja mahdollisuus (riittävän iso koti, että voi majoittaa au pairin omaan huoneeseensa)  eivätkä halua käyttää vapaa-aikaa niin paljon kotitöihin. Tarviiko muita syitä? Niin, ja ehkä on kiva prepata omaa kielitaitoa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jompikumpi on myös ollut itse nuorena au pairina ja haluavat antaa vuorostaan jollekin pienituloiselle nuorelle mahdollisuuden asua pitempään ulkomailla.

Vierailija
14/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 00:43"]

Tuli mieleen tuosta au pair -ketjusta kysyä tällaista asiaa, jota olen miettinyt.

 

Tunnen kolmikymppisen lapsettoman pariskunnan, joka on palkannut au pairin. Mies mainitsi asiasta, kun tapasimme kaupassa. Minä tarkensin että ai sisäkön? Ja mies sanoi, että ei kun au pairin, ranskalaisen tytön. En viitsinyt sanoa mitään, kun ajattelin miehen vain käyttäneen väärää termiä. Mutta sitten näin sattumalta naisenkin viikkoa myöhemmin, ja tämäkin puhui au pairista. "Siivooja käy erikseen." Aha.

Miten lapsettomalla pariskunnalla voi olla au pair? Emme ole niin väleissä, että voisin kysyä suoraan.

[/quote]

Miksi ei voisi?

Kotitöihin ja esim vanhenevien vanhempien apuan ja seurana olemiseen?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panokaveri halvalla

Vierailija
16/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panokaveri halvalla

Vierailija
17/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä juttu että av:llä tämäkin on ihan normaalia. Eri asia tosiaan jos menee vaikka hevosia hoitamaan, mutta lapsettomaan perheeseen kuullostaa tosi erikoiselta. Itsekin ihmettelisin ap:na.

Vierailija
18/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla otettu au pair tuomaan vipinää parisuhteeseen tai sitten ihan osallistumaan kolmen kimppaan

Vierailija
19/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:11"]

Ehkä jompikumpi on myös ollut itse nuorena au pairina ja haluavat antaa vuorostaan jollekin pienituloiselle nuorelle mahdollisuuden asua pitempään ulkomailla.

[/quote]

 

Tätä minäkin ajattelin. Mahdollisuus nuorelle tutustua uuteen maahan, kieleen ja kulttuuriin. Eihän kukaan tänne pakolla tule:).

 

Vierailija
20/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se vähän erikoista, että lapsettomalla pariskunnalla on sekä au pair että siivooja. Siinä sitä sitten ollaan kuin ellun kanat, se au pair varmaan tarvittiin sinne siksi, että joku pyyhkisi isäntäväen persukset kullatulla paperilla, semmonen kun ei kuulu siivoojan tehtäviin.