Lapsettomalla pariskunnalla au pair?
Tuli mieleen tuosta au pair -ketjusta kysyä tällaista asiaa, jota olen miettinyt.
Tunnen kolmikymppisen lapsettoman pariskunnan, joka on palkannut au pairin. Mies mainitsi asiasta, kun tapasimme kaupassa. Minä tarkensin että ai sisäkön? Ja mies sanoi, että ei kun au pairin, ranskalaisen tytön. En viitsinyt sanoa mitään, kun ajattelin miehen vain käyttäneen väärää termiä. Mutta sitten näin sattumalta naisenkin viikkoa myöhemmin, ja tämäkin puhui au pairista. "Siivooja käy erikseen." Aha.
Miten lapsettomalla pariskunnalla voi olla au pair? Emme ole niin väleissä, että voisin kysyä suoraan.
Kommentit (26)
Olen itsekin ollut aikoinani au pairina, perheen vauvalla oli oma nanny. Minä hooveroin päivittäin ja vei arvon pariskunnalle paahtoleivät ja teen oven taakse aamuisin odottamaan : )
seksiorja se on mitä todennäköisimmin.
En mä vaan jaksais huolehtia muiden asioista. Etenkään sellaisten joiden kanssa ei olla edes niin väleissä.
Voi kamala, meillä oli au pair ennen lasten syntymää. Tosin hän oli amerikkalainen tyttö, joka oikeastaan halusi Suomeen opiskelemaan. Au pairina hän oli maassa laillisesti ja sopimuksen mukaan meidän tehtävämme oli pitää huolta siitä, että hän sai opiskella kieltä. Siivooja kävi kerran viikossa, au pair huolehti pyykit, tiskit, koirien ulkoiluttamiset jne.
Au pair ei edes asunut kanssamme vaan omassa yksiössä. Ja hirveintä kaikesta: mies oli suurimman osan ajasta työkomennuksella ulkomailla ja minä sairauslomalla odottamassa kaksosia.
Stacey on nyt meidän lasten kummi :-), asuu New Yorkissa ja opettaa yliopistossa.
Minun vanhemmillani on au pairina ranskalainen poika, vaikka alaikäisiä lapsia ei heillä ole ollut yli 30 vuoteen.
AV:n mukaan sekin lie pervoa.
AV:lla lapsettomilla ei voi olla elämää. Ei esim. au pairia, koska se on pervoa. Huoh! Vain ne joilla on lapsia voivat au pairin palkata.
Au pair lapsiperheessä tosin hoitaa isännän, kun täydellisen äidin silmä välttää. Tästä omakohtainen kokemus. NIIN hyvät kyydit olikin, kun ei ollut miesrukka saanut aina raskaana olevalta hautomoltaan vuosiin.