Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoiko sinun vanhempasi rakastavasi sinua kun olit lapsi?

Vierailija
14.08.2020 |

Minun lapsuudessa äitini eikä isäni ikinä sanonut, eikä muutenkaan ollut tapana osoittaa välittämistä sanoilla tai fyysistestikkään esimerkiksi halaamalla. Vanhempani olivat myös kylmiä toisilleen enkä ikinä ole nähnyt heidän esimerkiksi pussaavan. Olen miettinyt, että vaikuttaako tämmöinen omaan käyttäytymiseen parisuhteissa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eikä ole sanonut tähän päivään mennessä ja olen kohta 50 v. Meillä ei myöskään halailtu tai pidetty sylissä tms.

Vierailija
2/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siitä huolimatta normaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut eikä halailtu. Kyllä minä silti tiedän että ne rakasti ja rakastaa edelleen. Ymmärrän että tuon sukupolven ihmiset ei välttämättä ole oppineet ilmaisemaan tunteita sanoin.

Vierailija
4/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan ole koskaan sanottu eikä koskaan halattu. Olen 40 v. Aikuisiällä on joskus tullut sellainen olo että vanhempien tekisi mieli halata, mutta kun sellaista tapaa ei koskaan ole ollut, niin vaikea on ollut aloittakaan. Eli halaamatta on jäänyt edelleen.

Vierailija
5/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoi usein, äiti ei, mutta halasi, lohdutti ja huolehti muutenkin niin paljon että tiesin rakastavan.

Vierailija
6/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei - ja sen huomaa minusta. Eivätkä ne sanat olisi riittäneet tekojen ja tunteen puuttuessa.

N47

Vierailija
7/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset kuin aplla. Isäni osoitti materiaalilla välittävänsä minusta.

Omille lapsille hoen kyllästymiseen asti rakastavani.

Vierailija
8/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sanoneet, mutta halasivat, suukottivat ja pitivät sylissä eli tuli selväksi että rakastivat. Eniten siitä, kun joka välissä painottivat, että AINA saa tulla kotiin ja puhumaan äidille tai isälle. 

Vierailija
9/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan vanhempani ei ole koskaan sanonut rakastavansa. Itse sanon sen lapselleni joka päivä.

Vierailija
10/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelivat tietysti, että pärjäävät paremmin kylmässä maailmassa, kun ei turhia halita. Maailmassa on kylmää ja tunteetonta.

Parhaansa yrittivät!

Vierailija
11/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei varmasti ikinä sanonut. Eikä myöskään halaillut tms. Melkein järkytyin, kun isä rippikirkon jälkeen halasi ja onnitteli. Mutta: kun erinäisten seikkojen vuoksi olen ollut pari kertaa pahassa pulassa, isä on ollut ensimmäisenä auttamassa ja tukemassa. Osoittaa rakkautensa niin. 

Vierailija
12/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sanoneet. Selkäsaunoja antoivat ja moittivat ettei teistä ole mihinkään, eikä teistä koskaan tule mitään. Toisiaan kyllä halailivat ja pussailivat, liekö lapset olleet ylimääräinen riesa.

Vierailija
13/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod. Ei halattu, eikä lohdutettu, saati sitten rakkaudesta löpisty. Muuten ihan turvallinen lapsuus. Ihmeen helppoa itselle on kuitenkin rakkaan ihmisen halaaminen (vaikken mikään superhalailija olekaan).

Lapsille sanon ja ilmaisen rakastavani. Parisuhteessa lapsuuden tunneköyhyys on kyllä näkynyt, on hyvin, hyvin vaikeaa olla heikko ja haavoittuva toisen edessä, on tottunut siihen, että itkut itketään yksinään, ei pidä tulla ketään rasittamaan ja pillittämään julkisesti.

Vierailija
14/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eivätkä ole vieläkään sanoneet.

N 47

Vierailija
15/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista sanaa käytetty, ei hellitelty eikä edes ikinä kehuttu. Muuten normaali olen, mutta vaikeaa on sanoa että rakastaa. Yritän kuitenkin, vaikka väkinäistä on. Siis rakastan, mutta siihen ei ole sanoja.

Vierailija
16/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sanottu ja mitäpä tuota valehtelemaan kun kaikesta käytöksestä näki että eivät rakasta eivät edes välitä. Omalle lapselle sanon joka kerta kun nähdään, on siis aikuinen ja asuu kaukana.

Vierailija
17/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olii pelkkäää riitelyä koko lapsuuusaika. Onnneksi muuttivat silloin vähäksiaikaa erilleeen.

18/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tapana sanoa suomalaisissa perheissä. Rakkautta on osoitettu muulla tavalla - jos on osoitettu.

En ole kauhean ihastunut tuohon amerikkalaisten elokuvien I love you -toistamiseen, kun sitä hoetaan rutiininomaisesti kuten suomessa tervehdyksiä moi, heippa, moikka, terve.

Jokin kultainen keskitie tähän, voi sanoa rakastavansa muutaman kerran vuodessa?

Vierailija
19/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat kyllä todella usein.

Myös silloin, kun erosivat kertoivat tuhat kertaa, että ei ole millänlailla meidän lasten vika. Melkein kyllästytti välillä. Mutta ymmärrän toki nykyään, että rakastivat meitä ja halusivat välttää meidän syyllisyydentunnot asiasta, joka ei ollut vikamme.

80-luvulla. ¨

Molemmat vanhemmat myös pitivät tärkeänä olla paljon läsnä ja kanssamme eron jälkeenkin, Olen kiitollinen siitä, että eron voi hoitaa hyvinkin ja vanhempien yhteisymmärryksessä.

Vierailija
20/43 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanoin "rakastan sinua" mutta on sanottu rakkaaksi, kullaksi, pidetty pieneä sylissä, on halattu ja halataan edelleen jne. Huolehtiminen, teot ja katseet eivät ole jättäneet arvailujen varaan, että ovat rakastaneet aivan äärettömän paljon. Teot ratkaisevat aina eniten.

N45