Hei kaikki yksin asuvat: Hyödyt ja haitat?
Kommentit (27)
+mahtava vapaus tehdä ja olla niin kuin haluaa.
-Joskus olisi kiva olla juttuseuraa, mutta toisaalta kavereille voi aina soitella.
Suurperheen äiti kirjoitti:
Oon monta kertaa miettinyt, että miten ne sinkut saa aikansa kulumaan?
Et oo tosissas.
iso miinus:
-kukaan ei pidä sun hiuksista kiinni, kun sä yrjööt
Pelkkää plussaa! En keksi mitään negatiivista, vaikka kuinka koronat jyllää ympärillä ja kevään joutui viettämään etätöiden parissa ainoastaan omassa seurassaan. Oikeastaan nyt muutaman pidemmän suhteen jälkeen on havahtunut siihen, miten luksukselta kaikki se itsenäinen päätäntävalta tuntuukaan! Ei enää kompromisseja eikä järjestelyjä tai selittelyjä - menee vain ja tekee niin kuin parhaakseen näkee. Uskomatonta, mutta vapaus tuntuu iän karttuessa ainoalta valuutalta, millä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
- kaikki tavarat aina tasan siellä mihin ne on laitettu
- saa olla niin siistiä tai sotkuista kun haluaa, eikä kukaan pilaa tätä
- voi pitää yksityiset asiat esillä, ei tarvitse piilotellaMiinuksia en keksi. :)
Olen eri kuin lainauksen henkilö, mutta eilen konkretisoitui, että kaikki edellä mainitut ovat kohdallani sekä plussia että miinuksia.
En tiennyt, että asuntooni tullaan tekemään töitä.
Olisin siistinyt paikkoja, jos olisin tiennyt.
Ja olisin myös pari kiinnostuksen kohteisiin viittaavaa juttua laittanut piiloon.
No, sellaista se on kun tällaisen hikkyn asuntoon tullaan ilman kunnollista etukäteisilmoitusta.
(Ilmoitus alaovessa päivää ennen käyntiä ei riitä erakoille ilmoitukseksi).
+ ei tarvitse herätä muiden heräilyihin
+ kenenkään kuorsaaminen ei häiritse omaa unta
+ ei tule sen toisen asukkaan vieraita kylään
+ omaa rauhaa on aina kun haluaa
+ on siistiä, niin ihanan siistiä
+ voi syödä ihan mitä haluaa ja tehdä asiat juuri oman mielen mukaan
- asuminen on kalliimpaa
- jos parisuhteeseen vertaa, niin olisi kiva nukkua yhdessä ja kokea fyysistä läheisyyttä
Kyllä mä mieluummin olisin parisuhteessa ja asuisin yhdessä. Ihan vaan, koska tykkään nukkua sylikkäin. Mutta kumppanin pitäisi olla siisti, ei kuorsaava eikä aamutorkuttaja. Ja onhan niitä muitakin ei asumiseen tarvittavia ominaisuuksia.
+ saa olla ja tehdä mitä haluaa milloin haluaa
+ kun kutsuu kavereita kylään, ei ole ketään kuuntelemassa viereisessä huoneessa
+ saa päättää siivouksesta ja sisustuksesta
+ tulee käytyä enemmän eri tapahtumissa
- yksinäistä välillä, olen onnellisempi avoliitossa
- kalliimpaa, eikä silti varaa niin kivaan asuntoon kuin haluaisin
- sairaana tuntuu että on yksin maailmassa kun joutuu huolehtimaan itsestään.
- ei ole juttukaveria