Pitääköhän S-Marketin tädit mua säälittävänä kun ostan usein punalappusia?
Joskus haen tarkoituksella jopa 21 jälkeenkin niin saa -60% (varsinkin lihoja hamstraan tuolloin pakastimeen) mutta -30% kelpaa myös. Tänään ostin esim. halloumisalaatin, vuolukanaa, mansikkaleivoksen ja jonkun Kinder-välipalapatukan. Näin on musta kiva tutustua uusiin ruokiin joita ei välttämättä kokohintaan ostaisi.
Oikeasti tienaan todennäköisesti enemmän kuin nuo tutut myyjät ja saan säästöön tällä punalappuvimmallakin monta sataa euroa kuukaudessa.
Kommentit (28)
Ei. S-marketin tätiä hirvittää heittää syömäkuntoista ruokaa säkeittäin roskiin. S-marketin täti on iloinen kun kassalle tulee punalappuinen tuote. Kaupan tuloskäppyrätkään takahuoneessa ei näytä niin karmeilta hävikin osalta.
S-marketin täti
Mä ostan aina lähisalesta! Oikeestaan päätän sen mukaan, mitä syön. Ei ole rahasta erityistä puutetta, mutta musta tuo on kiva tapa koska saa edullisesti, on kiva "metsästää" tuotteita ja vähentää samalla hävikkiä. Tulee myös kokeiltua joitain ruokia mitä ei normaalisti kokeilisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. S-marketin tätiä hirvittää heittää syömäkuntoista ruokaa säkeittäin roskiin. S-marketin täti on iloinen kun kassalle tulee punalappuinen tuote. Kaupan tuloskäppyrätkään takahuoneessa ei näytä niin karmeilta hävikin osalta.
S-marketin täti
No mukava kuulla :) Jotenkin aina tulee valittua joku vieras S-Marketin täti eikä ne iänikuiset kun ostan näitä punalappuja.
Ei pidä. Meillä yks vakkari käy naapuritalosta aina tsekkaamassa punalaputetut heti ysin jälkeen. Iloitsee aina, kun löytää enemmän tavaraa. On sanonut, että on kiva kokeilla uusia tuotteita tai ostaa niitä lihoja pakkaseen. Mun mielestä ihan tervettä järkeä :)
Ostan usein punalapulla olevia paitsi lihatuotteita, huonoja kokemuksia kun ostaa viimeisen käyttöpäivän lihoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan aina lähisalesta! Oikeestaan päätän sen mukaan, mitä syön. Ei ole rahasta erityistä puutetta, mutta musta tuo on kiva tapa koska saa edullisesti, on kiva "metsästää" tuotteita ja vähentää samalla hävikkiä. Tulee myös kokeiltua joitain ruokia mitä ei normaalisti kokeilisi.
Niin mäkin yleensä päätän vasta kaupassa mitä syön. Jos ei ole mitään kivaa punalappusta, rupean vasta sitten miettimään mitä tekisi sitten sen sijaan ettei löytynytkään mitään kokeiltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan usein punalapulla olevia paitsi lihatuotteita, huonoja kokemuksia kun ostaa viimeisen käyttöpäivän lihoja.
Ai mulla ei ole tullut mitään lihatuotteista eikä edes kalasta.
Ne alennukset ovat siellä siitä syystä, että tavara menisi kaupaksi eikä tarvitsi heittää sitä pois. Joissain paikoissa tosin illalla loput laputetut viimeisen käyttöpäivän tuotteet pakastetaan ja joku avustonjärjestö hakee ne.
Itse ostan myös punalappuisia tuotteitakin osuu kohdalle ja on tarvetta kyseiselle tuotteelle. En ole koskaan miettinyt mitä muut siitä ajattelee. Tykkään alennuksista ja tarjouksista.
Mä kunnioitan ale-tuotteiden ostajia.
Terv. K-kaupan täti.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia olen ostanut punalappu lihaa eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Käytä heti, tai pakasta. Älä lojuta jääkaapissa viikkotolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mulla ei ole tullut mitään lihatuotteista eikä edes kalasta.
Eikä meillä. Toki täytyy olla kylmäketjut kunnossa, että säilyy hyvänä.
Voisitte lopettaa niiden hamstraamisen niin muillekin jäis.
Ole vaan ylpeä itsestäsi, että osaat säästää rahaa. Miljonääri Eero Lehtikin on kertonut ostavansa laputettuja tuotteita.
Kyllä. He nauravat sinulle maha kippurassa taukojen aikana.
Punalappujen ostaminen on ympäristöteko! Varsinkin lihan - en kestä ajatusta että eläimet kärsivät vain siksi että liha menisi roskiin.
Ruokaa menee aivan tajuttomasti hukkaan. Tarvitaan erikoistuneet "punalappumarketit" joista voi puoli-ilmaiseksi hakea ruokaa. Ei tietenkään mitään pilaantunutta.
Ostan aina kaiken mahdollisen alehyllyistä. On fiksua säästää.
No nyt selvisi miksi oot jääny yksin. Vastaus : pitää.
olet melko pöljä maalta muuttanut.kuka on "kaupan täti" luuletko että häntä kiinnostaa sun ostokset. toisaalta täti on varmaan hyvillään lisä tunnista jotka hävikkien myynnillä katetaan
Itse ainakin rakastin aletuotteiden ostajia, koska sitten niitä tuotteita ei tarvinut käydä keräämässä sieltä ja heittää pois.
T. ex kaupantäti
Jos pitää niin pitäkööt. Välillä mullakin on kori täynnä punalappua juuri viimeisen tunnin tuplabonuksilla.