Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni lihoo parisuhteessa?

Vierailija
14.08.2020 |

En esitä tätä kysymystä ivallisesti. Moni pitää suhteessa itsestään hyvää huolta mut sitten on niitä jotka aluksi on normaalipainoisia mutta antaa itsensä rupsahtaa suhteen edetessä eikä edes halua tehdä asialle mitään vaikka lihoisi älyttömiä määriä. Ei jaksa enää välittää.

Kivittäkää jos haluatte mutta mun mielestä on väärin sekä itseään että kumppaniaan kohtaan laiminlyödä omaa terveyttään. Eri asia jos kumppania ei haittaa se lainkaan mut monilla tuntuu unohtuvan täysin se että on niitäkin jotka toivoisi et toinen panostaisi terveyteensä sekä ulkonäköön vähän enemmän. Niinkun suhteen alussa teki. Onko se sitä että ei enää kiinnosta miltä näyttää toisen silmissä koska se toinen on jo sun kanssa? Tulee mieleen se meemi, jossa morsian häiden jälkeen toteaa "Nyt voin lihota!"

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särkee silmiä tuo sana "lihota". Ilmeisesti se on kieliopillisesti ihan oikein, mutta en ole eläessäni kuullut kenenkään puhuvan tuolla tavalla ja olen kuitenkin asunut neljällä eri paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Vierailija
2/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on jos elämä on yhtä treffi- ja koti-iltaa, eli "arjen luksuksesta" ei osata tai haluta irtaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla särkee silmiä tuo sana "lihota". Ilmeisesti se on kieliopillisesti ihan oikein, mutta en ole eläessäni kuullut kenenkään puhuvan tuolla tavalla ja olen kuitenkin asunut neljällä eri paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Ihan oikein se on. Voi myös kirjoittaa lihoa

Vierailija
4/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, että se kumppani sitten osoittaa selvästi, mitä toinen voi laiminlyödä, jotta voi priorisoida hyvän kuntonsa ja terveytensä. Moni nainen sortuu siihen, että laittaa itsensä jonon viimeiseksi tärkeysjärjestyksessä. 

Vierailija
5/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Miksi ylipäätään kukaan antaa itsensä lihoa? Puhut muutenkin koko ajan terveydestä, mutta eiköhän terveys ole oma asia ja siitä kannattaa pitää kiinni sinkkunakin. 

Itseasiassa muistan lukeneeni, että miehet ovat lihavampia sinkkuina, naiset suhteessa. Yleisemmin kuitenkin aika moni lihoo vanhetessaan. Kuinka moni on saman painoinen 20- ja 40- vuotiaana. Aika harva. 

Jos mukaan lasketaan lapset yms., niin kiire ja väsymys myös lihottaa. Lapsia nyt suhteessa välttämättä ole, mutta jos nyt ajatellaan ihan tyypillistä elämän kaarta. 

Vierailija
6/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy toisinpäin, ainakin jos ajatellaan tämä siltä kannalta, että parisuhde antaa monille luvan "rupsahtaa". Minulle tulee entistä kovemmat paineet pysytellä viehättävänä, kun joudun olemaan itseni lisäksi nätti myös kumppanin silmään.

Vierailija
7/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ainoa asia mitä sulla asiasta sanotta on. Että joku ihmnen halu lihota suhteen ensihuuman tai namisiin menon jälkkeen?

Vierailija
8/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuppaa lihomaan vanhetessaan kun aineenvaihdunta hidastuu riippumatta parisuhdestatuksesta. Mulla on monia yli kolmekymppisiä sinkkuystäviä jotka ovat lihoneet ihan samaan tahtiin kuin naineetkin...

Vierailija
9/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin paino nousi, kun muutin miehen kanssa yhteen. Mies ei viitsi eikä oikein osaa tehdä ruokaa, joten se on jäänyt minun tehtäväksi. Pitääpä ehdottaa, että jatkossa kumpikin ostaa ja tekee oman ruokansa. Olen aivan varma, että minulla paino tippuu, kun ruokavalio muuttuu kasvispainotteiseksi ja punainen liha jää pois. Enkä tee enää ikinä yhtään minkäänlaista kastiketta, tehköön mies itselleen, jos haluaa.

Vierailija
10/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Miksi ylipäätään kukaan antaa itsensä lihoa? Puhut muutenkin koko ajan terveydestä, mutta eiköhän terveys ole oma asia ja siitä kannattaa pitää kiinni sinkkunakin. 

Itseasiassa muistan lukeneeni, että miehet ovat lihavampia sinkkuina, naiset suhteessa. Yleisemmin kuitenkin aika moni lihoo vanhetessaan. Kuinka moni on saman painoinen 20- ja 40- vuotiaana. Aika harva. 

Jos mukaan lasketaan lapset yms., niin kiire ja väsymys myös lihottaa. Lapsia nyt suhteessa välttämättä ole, mutta jos nyt ajatellaan ihan tyypillistä elämän kaarta. 

Tuossahan puhuttiin myös, että se on väärin itseään kohtaan

Vierailija
11/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein se on. Voi myös kirjoittaa lihoa

Käsittääkseni lihota on puhekielinen ja murteellinen sana joka on myöhemmin hyväksytty myös kirjoitettuun tekstiin. Mutta vanhemmassa korrektissa kirjoitetussa tekstissä käytettiin aina vain muotoa lihoa ja siksi moni pitää sitä ikäänkuin oikeampana tai ainakin hienompana muotona.

Vierailija
12/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin paino nousi, kun muutin miehen kanssa yhteen. Mies ei viitsi eikä oikein osaa tehdä ruokaa, joten se on jäänyt minun tehtäväksi. Pitääpä ehdottaa, että jatkossa kumpikin ostaa ja tekee oman ruokansa. Olen aivan varma, että minulla paino tippuu, kun ruokavalio muuttuu kasvispainotteiseksi ja punainen liha jää pois. Enkä tee enää ikinä yhtään minkäänlaista kastiketta, tehköön mies itselleen, jos haluaa.

ei taida olla punaisesta lihasta kiinni vaan kaikesta muusta paskasta mitä sen kylkeen laittaa.

Vierailija
13/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ole muuta?

Vierailija
14/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuppaa lihomaan vanhetessaan kun aineenvaihdunta hidastuu riippumatta parisuhdestatuksesta. Mulla on monia yli kolmekymppisiä sinkkuystäviä jotka ovat lihoneet ihan samaan tahtiin kuin naineetkin...

Ymmärsin tämän aluksi lukiessani jostain syystä niin että ne jotka ovat naineet paljon ovat lihoneet samaa vauhtia ja päinvastoin :D

Vierailija
15/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei taida olla punaisesta lihasta kiinni vaan kaikesta muusta paskasta mitä sen kylkeen laittaa.

No meillä ei tosin syödä paskaa vaikka sinä niin teetkin.

Vierailija
16/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tekosyy "ne on kato vaan näitä rakkauskiloja" 😂

Vierailija
17/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ehdottaa tuota tai sitten tehdä ruoka niin että se on sun kasvispainotteinen. Ukko jos ei "viitsi" laittaa ruokaa. Kaikkea voi opetella ja jotakin kun on pakko tai vaikka ei kiinnosta. Minäkin siivoan kun on pakko. Ei siinä naista tartte.

Vierailija
18/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ikä tuo monelle kiloja ja parisuhteessa on monesti enemmän rahaa käyttää ruokaan ja ollaan enemmän kotona syömässä ja tehdään kunnon ruokaa, eikä jotain pientä syötävää suoraan jääkaapista. Sen lisäksi pariskunnat alkavat harrastaa ystävien kanssa illallisia ja monet hankkivat lapsia ja raskaus saattaa lihottaa, eikä kiloista päästä eroon sen jälkeen. Ollaan enemmän kotona istumassa ja vähemmän ulkona liikkumassa tai menoissa.

Vierailija
19/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nähty että mailman lihottavin syötävä on hääkakku. Enemmän se vaikuttaa naisiin kuin miehiin mutta helposti molempiin. Yksi tuttu jätkä lihoi 20 kiloa kun nainen oli raskaana. Kertoi syöneensä puutteeseen kun heillä ei puheidensa mukaan ollut seksiä puoleentoista vuoteen. Jos tosiaan tuollaista niin en ihmettele miksi yli puolet avioliitoista päättyy eroon.

Vierailija
20/100 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekurista se on kiinni. Ikä saattaa tuoda muutaman lisäkilon mutta ei mikään selitä näitä +20kg kymmenessä vuodessa. Paitsi syöminen.

Itse olen edelleen samanpainoinen kuin ala-asteella. Ja kolmekymppiset lähestyy.