Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan suhtautuminen vegaaneihin

Vierailija
15.08.2013 |

Olemme vegaaniperhe maailmalta. Palaamme pian Suomeen ja askarruttaa kysymys, miten Suomen neuvolat suhtautuvat vegaanilapsiin. Yrittävätkö käännyttää vai ilmoittavatko asiasta heti sossuun?. Lapset ovat kasvaneet omilla käyrillä normaalisti

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nugetit on kyllä hyviä

Vierailija
22/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nugetit on av mammoista hyviä, en epäile yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:37"]

[/quote]

Ja vaihtoehdothan olivat vain vegaaniruoka tai nuggetit. Mitään muuta ei voi olla välissä.

Vierailija
24/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen olisi lajityypillisesti vegaani, niin meillä olisi ruohonsyöjien hampaat ja mahdollisesti ruuansulatusjärjestelmäkin vähän toisenlainen...

Eettisesti jos haluaa elää niin lähiruoka ja luomu on ne avaisanat, ei veganismi.

Vierailija
25/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:52"]

Jos ihminen olisi lajityypillisesti vegaani, niin meillä olisi ruohonsyöjien hampaat ja mahdollisesti ruuansulatusjärjestelmäkin vähän toisenlainen...

Eettisesti jos haluaa elää niin lähiruoka ja luomu on ne avaisanat, ei veganismi.

[/quote]

Nimenomaan lähiruoka. Lähijärvestä pyydetty kala on ehkä miljardi kertaa ekologisempaa kuin Vietnamista rahdattu soija.

Vierailija
26/31 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:52"]

[/quote]

Kyllä siellä lähi- ja luomutiloillakin sonnivasikat ja poikatiput lahdataan kun niistä ei ole "hyötyä". Ja sitten paheksutaan kuorossa sitä kun Kiinan maaseudulla tapetaan tyttölapset kun ovat väärää sukupuolta eikä niistä ole "hyötyä".

Vierailija
27/31 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itsekin toki aina teet? Kuinka teillä vaikka yksivuotias ilmaisee haluavansa lihaa?

Vierailija
28/31 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja 🙄 Eikös tuo ole hyvinkin tavallista. Itse sain ainakin erittäin hyvää palvelua, en ole tosin vegaani. Käytän juustoja ja maitoa.

Vierailija
29/31 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä säälin lapsia, jotka ei saa syödä sitä mitä muutkin. Synttäreillä voi olla vähän mälsää. Satunnainen pulla tekee minut onnelliseksi. Syön sitä kuutisen kertaa vuodessa.

Minä olen itse lopettanut lihan, kalan ja kanan syönnin 6- vuotiaana. Perheeni oli sekaravinnon käyttäjä. Kyllä sain syödä mitä haluan, en vaan halunnut lihaa. Maitotuotteita käytän.

Vierailija
30/31 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden tuputtaminen lapsille vituttaa mua niin paljon, oli kyseessä sitten uskonto, poliittinen vakaumus tai elämäntapa. Toki lapsi imee vaikutteita kodistaan.

Toivottavasti olette antaneet lapsille edes mahdollisuuden valita itse ravintolassa/koulussa/kylässä, mitä syövät.

Jos tuputtaminen ärsyttää, niin sitten lapsi itse päättää täysin mitä lapsi syö, siis myös lihan syöttäminen on tuputtamista ihan samassa mielessä, se vaan on yleisempää. Omia arvojahan siinä tuputat lapselle ja se joko oppii niihin tai ajattelee myöhemmin itse mitä tekee.

Vierailija
31/31 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:37"]

Ja vaihtoehdothan olivat vain vegaaniruoka tai nuggetit. Mitään muuta ei voi olla välissä.

Vegenugetit ne vasta hyviä ovatkin ;) Tosin, en niitäkään nyt vauvoille antais, enkä kellekään muullekaan liian usein...