Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako sinne Egyptiin lähteä?

Vierailija
15.08.2013 |

Meillä olisi loma varattuna syyskuun alkuun Hurghadaan. Miten matkatoimistot (meillä Finnmatkat) suhtautuvat, jos sanoo, ettei uskalla poikkeustilanteen vuoksi lähteä? Saako helposti vaihdettua johonkin toiseen, vastaavaan matkaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:43"]Sharm el Sheik on pelkkää hotellia hotellin vieressä, ne eivät ole oikeita kaupunkeja, sillä niissä ei asu paikallisia. Ne on rakennettu ihan pelkästään turisteille. Ei siellä siis ole ketään, joka osoittaisi mieltään, raiskaisi tai ampuisi.

[/quote]

Silloin kun kansannousu alkoi kaksi vuotta sitten, sukulaiseni olivat Sharm el Sheikissä. Mitään mellakoita ei sillä suunnalla ollut, mutta kaikki lennätettiin tuolloin Suomeen. Ehtivät olla siellä muistaakseni viisi päivää kahden viikon lomastaan.

Kyse ei ole todellakaan pelkästään siitä, onko kaikkialla riehumista/sotimista, vaan siitä onko yhteiskunta "kasassa". Mitä, jos esim. viranomaiset tai valtaan pääseet terroristit päättävät pysäyttää koko maan lentoliikenteen? Siellähän sitten olette rauhallisella turistialueellanne ilman tietoa kotiinpääsystä.

Minä en lähtisi Egyptiin.

Vierailija
22/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi ylipäänsä pitää matkustaa sellaisiin valtioihin, joissa ihmisoikeusasiat eivät ole kunnossa, varsinkaan naisten ja lasten, keskiaikaiseen ajatusmaailmaan, levottomiin oloihin, ulkonaliikkumiskiellon (myös turisteja koskevan) ollessa päällä. Mikä sen estää, että levottomuudet eivät leviä koko maahan? Minä en tuonne itseäni, saati lapsiani veisi. Enkä tue kolikollakaan yhdenkään diktaattorin tai uskonnollisen johtajan toisten- ja naistensortamista. Muuuutta Suomi-pölhöt ne vaan kyselee täällä, voiko sinne matkustaa...

Ihan kuin kerjäisi verta nenästään. Minä pysyn sivistysvaltioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 15:26"]

Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi ylipäänsä pitää matkustaa sellaisiin valtioihin, joissa ihmisoikeusasiat eivät ole kunnossa, varsinkaan naisten ja lasten, keskiaikaiseen ajatusmaailmaan, levottomiin oloihin, ulkonaliikkumiskiellon (myös turisteja koskevan) ollessa päällä. Mikä sen estää, että levottomuudet eivät leviä koko maahan? Minä en tuonne itseäni, saati lapsiani veisi. Enkä tue kolikollakaan yhdenkään diktaattorin tai uskonnollisen johtajan toisten- ja naistensortamista. Muuuutta Suomi-pölhöt ne vaan kyselee täällä, voiko sinne matkustaa...

Ihan kuin kerjäisi verta nenästään. Minä pysyn sivistysvaltioissa.

[/quote]

Samaa mieltä! Matkustan Egyptiin vasta, kun siellä ei syrjitä toisinuskovia ja -ajattelevia, naisilla ja lapsilla on asiat hyvin ja kansalaisoikeudet pelaa.

Vierailija
24/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on matkustettu ihan oikeissakin kriisikohteissa. Egyptin reissut tuntuvat niihin verrattuna ylelliseltä syöpöttely- ja juopottelulomalta, mitä ne ovatkin.

Vierailija
25/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tiedote

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68812&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

Matkailijoita kehotetaan yleiseen varovaisuuteen koko maassa. Siinain niemimaalla matkustamista tulee välttää. Viranomaiset eivät varsinkaan Siinailla kykene takaamaan lomakeskusten ulkopuolella maanteiden turvallisuutta. Sharm El Sheikhistä Pyhän Katariinan luostariin vievällä tiellä on otettu ulkomaalaisia matkailijoita lyhyeksi aikaa panttivangeiksi vaatien vankilassa olevien henkilöiden vapautusta. Mikäli Siinailla liikkuminen on välttämätöntä, tulee ennen matkalle lähtöä selvittää teiden turvallisuus. Liikkuminen matkanjärjestäjien yhteiskuljetuksissa on suositeltavaa.

Vierailija
26/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 16:12"]

Meidän perheessä on matkustettu ihan oikeissakin kriisikohteissa. Egyptin reissut tuntuvat niihin verrattuna ylelliseltä syöpöttely- ja juopottelulomalta, mitä ne ovatkin.

[/quote]

Kiitos tiedosta, tämähän vastasi hyvin ap:n kysymykseen.

Vierailija
27/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasan tarkkaan matkatoimistot ovat ylivarovaisia. Jos on pienintäkään riskiä mistään ongelmista, niin peruvat lentosarjat Egyptiin, ei hätää.

Meillä kävi näin 2011, olisimme mielellään menneet Marsa Alamiin, mutta kun ei ollut charter-lentoja, reittilennoilla matkaaminen lasten kanssa olisi ollut ihan helvetillistä. Eli jäi silloin väliin, luettiin vaan matkaraportteja heiltä jotka sinne olivat päässeet Erittäin Hyvästä Palvelusta tyhjähköissä hotelleissa.

Mukavaa Egyptin matkaa, on hyvä matkakohde, lyhyt lento (5 h), ei aikaeroa, takuulla lämmin (peittoaa Kanarian mennen tullen) ja kustannustehokas.

Sharmiin varmaan suunnataan ensi keväänä taas ottamaan varaslähtö kesään jos sinne suinkin vaan pääsee. Hurghadassa mun makuun liikaa venäläisiä, El Gouna ja Marsa Alam parempia ja osittain vissiin Sharmikin.

Vierailija
28/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähtisi. 

Vierailija
30/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin levottomuudet levinneet myös Hurghadaan

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288590189108.html

Vierailija
31/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoministeriö on ihme laitos. heidän vuokseen matkoja ei voi perua ilman kuluja.

Vierailija
32/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnmatkoillahan saa vaihtaa kohdetta kerran. Itse en lähtisi nyt Egyptiin.

Vierailija
33/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasan tarkkaan matkatoimistot ovat ylivarovaisia. Jos on pienintäkään riskiä mistään ongelmista, niin peruvat lentosarjat Egyptiin, ei hätää.

Olet vähän tyhmä. Ei se matkatoimisto muuta suunnitelmia jollei ulkoministeriö anna suositusta/määräystä!

Vierailija
34/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kovin rentouttavalta minusta tuntuisi kuohuvassa maassa lomailla, vaikka itse lomakohteessa olisikin rauhallista. Koskaan ei tiedä, miten asiat kehittyvät.

Vierailija
35/35 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:13"]

Olet vähän tyhmä. Ei se matkatoimisto muuta suunnitelmia jollei ulkoministeriö anna suositusta/määräystä!

[/quote]

Ulkoministeriö on ylivarovainen, joten kyllä uskaltaa lähteä, jos matkatoimisto ei peru matkaa.