Köyhiltä (esim. alle 2000 €/kk) tienaavilta lemmikit pois! Haluan lakialoitteen.
On uskomatonta että esimerkiksi toimeentulotukea saavilla saa olla lemmikkejä ja sitä kautta ylimääräisiä elinkustannuksia. Lemmikkien omistamisen tulisi tulla luvanvaraiseksi tulojen mukaan, esim. niin että tietyt kuukausitulot mahdollistaisivat lemmikinpidon. Asuntoihin voisi tehdä ratsioita kuten tv-lupien suhteen. Eläkeläisille ja köyhille lapsiperheille lemmikit tekevät turhan menoerän ja rasitteen ja niistä saatu hyöty (jota monet tulevat tässä perustelemaan) ei ole tieteellisesti todistettu. Teen töitä toimeentulotukihakemusten parissa ja ärsyttää katsoa tiliotteelta kuinka esimerkiksi köyhien vanhusten rahaa palaa eläinlääkärikustannuksiin vaikka sitä ei ole edes omiin lääkekuluihin.
Kommentit (68)
Totta, ei niitä ainakaan verovaroin kustanneta!
MInä olisin kyllä valmis laajentamaan lemmikkikiellon ihan joka talouteen. Maaseudulla saisi metsästyskoiria pitää
En ymmärrä miksi eläimiä täytyy ihmisasuntoon ottaa?? niin paljon valitetaan sisäilmaongelmista mutta sitten kissat ja koirat nukkuu vieressä. En ole vielä kenenkään sisäilmaongelmista valittavan kuuleen valittavan että lemmikki aiheuttas mitään
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:41"]
On uskomatonta että esimerkiksi toimeentulotukea saavilla saa olla lemmikkejä ja sitä kautta ylimääräisiä elinkustannuksia. Lemmikkien omistamisen tulisi tulla luvanvaraiseksi tulojen mukaan, esim. niin että tietyt kuukausitulot mahdollistaisivat lemmikinpidon. Asuntoihin voisi tehdä ratsioita kuten tv-lupien suhteen. Eläkeläisille ja köyhille lapsiperheille lemmikit tekevät turhan menoerän ja rasitteen ja niistä saatu hyöty (jota monet tulevat tässä perustelemaan) ei ole tieteellisesti todistettu. Teen töitä toimeentulotukihakemusten parissa ja ärsyttää katsoa tiliotteelta kuinka esimerkiksi köyhien vanhusten rahaa palaa eläinlääkärikustannuksiin vaikka sitä ei ole edes omiin lääkekuluihin.
[/quote]
Ja vanhuksiltakin olisit valmis sen viimeisenkin elämänilon viemään? Ohhoh, nytpäs tässä on vahva ehdokas valittaessa Suomen kylmintä ihmistä (Anneli Auer tietenkin poislukien).
Tiedoksesi: lemmikkejä pitäville lemmikit ovat ihan yhtä tärkeitä perheenjäseniä kuin perheen ihmisjäsenetkin. Kenet lapsistasi sinä olisit valmis teurastamaan?
Oon saanut muutaman kerran lyhytkestoisesti toimeentulotukea. Mitä mun olisi pitänyt teidän mielestänne niille tehdä, vapauttaa luontoon vai? Ja sisäilmaongelmat eivät johdu eläimistä, vaan huonosta rakentamisesta. Lemmikistä on vain etua esim. vastustuskyvyn kannalta.
Menestymisen ja lemmikinpidon välillä on selkeä yhteys. Todellisilla menestyjillä ja eliitillä on harvoin mitään niin naurettavan rahvasta ja saastaista kuin lemmikkieläin.
Sääntöjä sääntöjen perään ja lakeja, jotka rajoittavat ihmisen vapautta. Sitä te ajatte takaa.
Kannatan, jos AP sinulta ja muilta tunneköyhiltä napataan samalla ihmisarvo pois. Ethän ole sitä muillekaan sallimassa.
Jaa, me saadaan nipinnapin 2000e kuukaudessa mutta en kyllä sanoisi meitä köyhiksi. Kyllä tuosta omaa asuntoa maksaa ja jääpä vielä vähän säästöönkin.
Että tulepas nyt sitten hakemaan nuo kolme kissaa pois ;)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:48"]
Oon saanut muutaman kerran lyhytkestoisesti toimeentulotukea. Mitä mun olisi pitänyt teidän mielestänne niille tehdä, vapauttaa luontoon vai? Ja sisäilmaongelmat eivät johdu eläimistä, vaan huonosta rakentamisesta. Lemmikistä on vain etua esim. vastustuskyvyn kannalta.
[/quote]
Sisäilmaan vaikuttaa kaikki! ihmiset erittää ilmaan vaikka mitä, eläimistä lähtee vielä enemmän jne.... sisäilmaongelmia ei aiheudu vain rakennuksen ongelmista!!!
minä olen pitkäaikaistyötön ja minulla on kissa ja koira. pieniruokaisia molemmat, kuussa menee joitakin kymppejä pakollisiin menoihin ja jos jossain kuussa on vähemmän omia menoja ostan eläimille jotain ekstraa. onko se liikaa, kun ajattelee että lemmikkini ovat lähes ainoat ystäväni ja pitävät minut järjissäni? yhtä hyvin nekin rahat voisin käyttää esim. tupakkaan ja menisi enemmän rahaa. että pitäisikö niitä ratsioita alkaa sittenkin tekemään tupakoiviin talouksiin..?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:41"]
[/quote]
Ja vanhuksiltakin olisit valmis sen viimeisenkin elämänilon viemään? Ohhoh, nytpäs tässä on vahva ehdokas valittaessa Suomen kylmintä ihmistä (Anneli Auer tietenkin poislukien).
Tiedoksesi: lemmikkejä pitäville lemmikit ovat ihan yhtä tärkeitä perheenjäseniä kuin perheen ihmisjäsenetkin. Kenet lapsistasi sinä olisit valmis teurastamaan?
[/quote]
Veikkaan että moni köyhä hankkii lemmikin lohdukseen sen enempää ymmärtämättä kuluja ja vaivaa joka siitä koituu. Ei siis osata ajatella vastuullisesti ja järkevästi, vaan toimitaan vaiston ja tunteen mukaan. Sen vuoksi jonkinlainen yhteiskunnan kontrolli ja ulkoapäin puuttuminen olisi paikallaan. ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:48"]
[/quote]
Sisäilmaan vaikuttaa kaikki! ihmiset erittää ilmaan vaikka mitä, eläimistä lähtee vielä enemmän jne.... sisäilmaongelmia ei aiheudu vain rakennuksen ongelmista!!!
[/quote]
Eläimet aiheuttaa ongelmia, jos niille on allerginen. Ja jos perheessä on eläimiä, lapsilla on pienempi riski allergisoitua. Minä sanoisin, että jos talossa asuvat eläimet ja ihmiset aiheuttavat sisäilmaongelmia, rakennus ei ole kovin hyvin rakennettu, se ei ole asuinkäyttöön tarkoitettu tai sitä ei käytetä oikein (esim. koneellinen ilmanvaihto).
Sä oot nyt ap unohtanut sen, että toimeentulotuki kattaa pakolliset laskut, lääkkeet ja vuokrat, loput toimeentulotuesta sen saaja saa käyttää mihin haluaa. Ja eläimistä tuleva hyöty ON kyllä todistettu tieteellisesti.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:52"]
Veikkaan että moni köyhä hankkii lemmikin lohdukseen sen enempää ymmärtämättä kuluja ja vaivaa joka siitä koituu. Ei siis osata ajatella vastuullisesti ja järkevästi, vaan toimitaan vaiston ja tunteen mukaan. Sen vuoksi jonkinlainen yhteiskunnan kontrolli ja ulkoapäin puuttuminen olisi paikallaan. ap
[/quote]
Vaiston ja tunteen mukaan (kuulemma) niitä lapsiakin hankitaan. Oletan, että olet samaa mieltä lapsista kuin lemmikkieläimistä ja myös niitä hankkineista perheistä.
Ilmeisesti äänestät äärikoikeistoa? Sinulla ainakin tuntuu olevan samantapaisia ajatuksia kuin muinaisella Aatu-paralla.
Säälin muuten syvästi niitä raukkoja, joiden toimeentulotukihakemuksia sinä käsittelet. Onko työnantajasi tiedossa se, miten asiakkaistasi ajattelet?
Mun palkkani on runsaat 1000 e. Bruttona. Kyllä riittää rahaa pitää lemmikkiä ja moneen muuhunkin asiaan. Lemmikki on minun pitkäaikaisköyhän luksusta, esim.lomamatkoihin tai autoon en tuhlaa, kun en voi.
P.S. En saa tukia.
ennemmin sallisin tupakkaratsiat kuin lemmikkiratsiat. voin ihan hyvin kustantaa verorahoistani parit mirrit ja mustit mutten todellakaan tupakointia! tai alkoa..
Mites sellaiset tilanteet kun keskituloisessa perheessä välillä toinen hoitovapaalla ja toinen opiskelee, silloinko ne lemmikit lopetetaan ja otetaan sitten uudet kun taas tulot sallii?
Sinänsä tajuan sen pointin, että toimeentulotuella lemmikin pitäminen ja isojen ell-kustannusten maksaminen on aika kyseenalaista. Monelle kuitenkin kyseessä on huikeasti elämänlaatua nostava asia, jokapäiväinen terapeutti, ainoa ulosviejä ja liikuttaja..
Joo, ja hei, mun mielestä alle 2000 euroa kuussa tienaavat sais ostaa vaatteensa vaan kirppareilta tai sit alennusmyyneistä. Mihin v*tuun köyhät tarttee esim. vaikka Guessin paitaa?? Ja samaten kaikki alle sen 2000 euroa tienaavat sais asua vaan kerrostalossa. Mihin köyhät ny omakoti-tai rivitaloa tarttee. Ja auto ei sais olla mikään Audi eikä ees uudempi Toyota. Joku 2000 vuoden Toyota vois just mennä..
Myös rahaa vievät puolisot pitää hakea pois. Miksi ihmisillä on oikeus ottaa puolisoa jos rahat ei riitä omaankaan elämiseen? Sit maksetaan kaksista leffalipuista yms ja samalla haetaan toimeentulotukea että hengissä pysyttäis..
Jep, samaan syssyyn vois kieltää köyhiltä kaikki urheiluharrastukset (paitsi lenkkeilyn, joka ei maksa mitään), uudet vaatteet, tietokoneet, leffaliput, tupakan ja alkoholin, parturikäynnit ja kaikki tarpeettoman kalliit elintarvikkeet, esim juustot ja pähkinät. Ihan hyvin tulee toimeen ilman noitakin, eikä niistä saatua hyötyä ole tieteellisesti todistettu.
Huikea aivopieru, toivottavasti olet provo.
Juu, esimerkiksi kanin tai gerbiilin omistajilla on aivan valtavia menoeriä lemmikeistään. Aivan pöyristyttäviä summia kuluu niiden ylläpitoon, huh huh. Vähän sama kuin pitäisi hevosta tai paria.