Oliskohan järkeä aloittaa perhepäivähoitajana?
Kommentit (5)
Minä en alkaisi kunnalliseksi, kun yksityisenä on paljon vapaampaa. Voi päättää itse työaikansa, hoitomaksunsa, paperihommia paaaaaaljon vähemmän kuin kunnallisena. Jo kolmella lapsella tienaa saman mitä kunnallisena neljällä tai enemmänkin. Kunnalla olisin saanut 1500 kolmesta hoitolapsesta mukaan luettuna kulukorvaukset. Yksityisenä sain n. 2100 samasta lapsimäärästä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:28"]
Minä en alkaisi kunnalliseksi, kun yksityisenä on paljon vapaampaa. Voi päättää itse työaikansa, hoitomaksunsa, paperihommia paaaaaaljon vähemmän kuin kunnallisena. Jo kolmella lapsella tienaa saman mitä kunnallisena neljällä tai enemmänkin. Kunnalla olisin saanut 1500 kolmesta hoitolapsesta mukaan luettuna kulukorvaukset. Yksityisenä sain n. 2100 samasta lapsimäärästä.
[/quote]
Anteeksi, mutta mitkä ihmeen paperihommat? Olen ollut kunnallisena nyt vuoden, eikä mulla kyllä mitään paperihommia ole...eikä tähän päivään mennessä ole esimies kysynyt kuin allekirjoituksen työsopimukseen, plus tietty nämä vaadittavat paperit, mitä pitää ennen aloitusta viedä (lääkärintodistus, vaitiolopaperi..)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:28"]
[/quote]
Kunnallinen on hyvä vaihtoehto, kertyy palkalliset lomat, on palkalliset sairausvapaat, paperihommat saa tehdä työajalla. Ja ainakin meillä katsotaan että hoitoon tulee suht samalla hoitoajall olevia lapsia. Täällä yksityisille ei riitä lapsia jos kovin alkaa ronkeloimaan hoitoajoista. Ja yksityisen palkka on tietysti riippuvainen kunna maksamista tuista, ja se tas vaihtelee kunnittain.
On! Hae kunnalliseksi hoitajaksi, monesti määräaikainen pesti ei vaadi koulutusta. Saa hoitaa omat lapset, saa palkkaa, on kotona kun koululaiset tulee koulusta, saa tehtyä työpäivän aikana ruuat, ja vähän siivottuakin. Ja kunnallisilla kertyy mukavasti tasausvapaita kun kullannuput on 10 tuntista päivää hoidossa. Mullakin nelipäiväinen työviikko!