Onko aikuisella 39,4 korkea kuume?
Kommentit (13)
No todellakin on. Jos on aikuisella lähelle neljääkymppiä kuume, niin ei varmasti jaksa sängystä nousta, jollakin voi olla tajunnanlähtö lähellä. Pikkulapsella tuo lukema ei vielä ole mitenkään poikkeuksellinen.
Laiska sinä vain olet. Töihin siitä!
On kyllä. Lääkettä kituseen ja peiton alle kärvistelemään. Kolme päivää voi katsoa ennen kuin lääkäriin lähtee etenkään jos ei ole flunssan oireita, mutta jos on ja olo alkaa helpottaa, niin sitten vaan kituu ;)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 15:55"]
Laiska sinä vain olet. Töihin siitä!
[/quote]
Ugh. Työn sankari on puhunut.
Sama kai se on sinne päivystykseen mennä jos olo peiton alla ei ole paranemaan päin. Olet varmaan jo muutaman päivän "kattellu" jos lukemat on nuo.
Mitä oireita on? Ja on todellakin korkea kuume. Mulla oli pari vuotta sitten kaksi kertaa peräkkäin. Ensin oli influenssa ja sitten angiina. Voi olla myös jotain vakavaa, jos esim. haavaan tullut tulehdus, niin voi olla sepsis eli verenmyrkytys jne.
kurkku kipeä. Tänään alkoi yllättän.
ap
Olisko sitten angiinaa, jos nyt ei influenssaa liikkeellä? Lekuriin menisin nielunäytteeseen.
On se korkea jos ei tavallisesti nouse noin korkealle kun olet sairas.
Minulla taas nousee aina kuume korkeaksi ihan tavallisessa flunssassakin.
Kerran kävelin kaupungilta kotiin ja ihmettelin kun väsyttää niin kovasti ja oli vähän kuumeinen olokin. Mittasin kuumeen ja se oli 39,6.
Jos kuume nousee yli 40 asteen niin alan nähdä harhoja.
Ota kuumelääkettä, juo ja lepää viileässä huoneessa.
Jos kurkku kipeä ja kova kuume, niin nielunviljelyn paikka, saattaapi olla angiina ja siihen tarvii kuurin.
Sh
Minulla ei normaalisti nouse lainkaan kuume yli 37,5.
On.