Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittava ero introverttien ja ekstroverttien välisessä kohtelussa tuli hyvin esiin koronan ansiosta

Vierailija
13.08.2020 |

Kun maailma oli avoinna ja aivan kaikkialla työelämässä oli ekstroverttien ympäristöä eikä oikeastaan missään ollut tilaa introverteille, pidettiin introvertteja huonoina työntekijöinä, outoina, sopeutumattomina, kyvyttöminä, kummallisina ja vaikka minä.
Kun rajoitukset alkoivat ja maailma muuttui enemmän introverteille luonnollisempaan suuntaan, kohtelu onkin ollut täysin erilaista. Vaikka työelämä pyöri normaalisti, nyt vain välissä etätöinä ja ilman jatkuvia sosiaalisi kohtaamisia, olikin yhtäkkiä kyseessä valtava kriisi ja kaikki ovat huolissaan siitä, miten nämä poloiset ekstrovertit nyt pärjäävät ja miten heitä voitaisiin huomioida. Jopa koronahuoli jäi toiseksi, kun murehdittiin ihmisten henkisestä hyvinvoinnista näin raskaan taakan alla.
Kysympähän vaan, että missä tämä kohtelu ja huoli oli silloin, kun meitä introverttejä vedettiin kölin ali päivä toisensa jälkeen ja jouduimme taipumaan ja joustamaan joka ikinen päivä, että olisimme edes jotenkin hyväksyttäviä ihmisiä???

Onko muiden työpaikoilla ollut samaa havaittavissa?

Kommentit (339)

Vierailija
1/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loistava työyhteisö, eikä kölin alta vedetä yhtään ketään. Etätöissä ollaan oltu kaikki jo 5 kk ja sujuu hyvin, mutta jotkut asiat kieltämättä sujuisivat paremmin, jos edes välillä voitaisiin nähdä ja tehdä yhdessä. On tämä etäily kaiken kaikkiaan käynyt voimille. Ei tahtonut 4 vk lomaa riittää oikein.

Vierailija
2/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut huvittavaa seurata, miten ekstrovertit ovat aivan järkytyksissään siitä, miten vaikeaa voi elämä olla, kun koko maailma ei olekaan enää heitä varten tehty. Toivottavasti etätyökäytännöt ja muut ovat pysyvä muutos, ja introverteillekin löytyy paremmin paikka jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vertti mä oon ku molempiin todellisuuksiin sopeudun tosi hyvin.

Vierailija
4/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet kateellinen ja katkera!

Ekstrovertit saavat energiaa ja voimaa muista ihmisistä, introvertit siitä kun ovat yksin.

Aika paha se on olla, jos ei saa akkujaan ladattua.

Vierailija
5/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambi-

Vierailija
6/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vertti mä oon ku molempiin todellisuuksiin sopeudun tosi hyvin.

Ambi-

Vierailija
7/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit saavat energiaa ja voimaa muista ihmisistä, introvertit siitä kun ovat yksin.

Sitähän ap tuossa yritti juuri sanoa että introverttien akut on vuosikausia heitetty avokonttorin ikkunasta ulos ja syyllistetty perään niin hankalaahan se on tosiaan ollut.

Vierailija
8/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu opiskellessa. Ennen on ollut monella yliopiston kurssilla läsnäolopakko ja kaiken maailman esitelmää ja seminaaria, mutta nytpä kurssisuoritukset onnistuvatkin yhtäkkiä ihan hyvin etänäkin.

9/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introverttiys sitä määritä, viihtyykö ihmisten parissa vai ei. Minä olen selvä introvertti ja silti etäjakson aikana ehti tulla kova ikävä kaikkia mahdollisia moikkaustuttuja.

Muuten olen samaa mieltä kanssasi siitä, että maailma pyörii ihan liian usein ekstroverttien ympärillä.

Vierailija
10/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Ihan oikeasti? Että ekstrovertti saa voimaa muista ihmisistä? Jos näin on niin se varmasti selittää miksi vierastan suurinta osaa ihmisistä. Koska tuntuu että niin moni ihminen on sellainen energia-imuri .

Jännä. Mua vtuttaa kun ihmiset toistuvasti väittävät minulle että olen extrovertti koska minulla on hyvä huumorintaju ja seurassa voin olla puhelias. Se on lähinnä selviytymiskeino, kun joudun tekemisiin ihmisten kanssa.

Ainoa minkä olen huomannut on se että etätyöaikoina ne viimeisimmätkin halut ja tarve tavata muita ihmisiä on kadonnut. Minusta on ihanaa olla kotona ja elellä omassa maailmassa. Suurin osa esim tiimikavereista ei sitä ymmärrä.. vaan lähinnä kommenttejani siitä miten voisin loppuelämän työskennellä kotona, pidetään huolestuttavina.

T.introvertti

Vierailija
11/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, meillä pahimmat ekstrovertit järjestelee ihan intopiukeana jotain epävirallisia viikonloppureissuja työkavereilleen.

Vierailija
12/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä etätyötä eläkeikään asti. Työt saa tehtyä nopeasti ilman keskeytyksiä. Avokonttorin hälinää en kaipaa yhtään. Saati heräämistä klo 6 ja työmatkan tekoa.

Vierailija
13/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverttien maailma, valitettavasti.

Vierailija
14/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa työelämässä en ole huomannut asiaa.

Aaveen mielikuvamaailmassa näin saattaa olla. Täällä kaikki tapahtuu sillä oletuksella että jotakin ryhmää kiusataan aina ja pakosti ja aaveella kiusataan aina sitä ryhmää johon ketjun aloittaja ei itse kuulu. Tuntuu niin hyvältä kerrankin olla voittaja ja kiusaaja itse. Eikö vain? AP?

Vierailija
15/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaveen mielikuvamaailmassa näin saattaa olla. Täällä kaikki tapahtuu sillä oletuksella että jotakin ryhmää kiusataan aina ja pakosti ja aaveella kiusataan aina sitä ryhmää johon ketjun aloittaja ei itse kuulu. Tuntuu niin hyvältä kerrankin olla voittaja ja kiusaaja itse. Eikö vain? AP?

Ja mikä sun ongelma on?

Eri

Vierailija
16/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ap tuossa yritti juuri sanoa että introverttien akut on vuosikausia heitetty avokonttorin ikkunasta ulos ja syyllistetty perään niin hankalaahan se on tosiaan ollut.

Mikään ei estä olemasta vapaa-ajalla yksin. Tai hakeutumasta yksin tehtävään työhön Ekstroverteilla ei nyt ole vaihtoehtoja ollenkaan. On vai se etäisyys ja yksinäisyys. Miten lataat akkusi? Mistä saat voimaa? Kun ihmisiä ei pääse lähelle ja kaikki tapaapaamispaikat sulkeutuvat ?

Vierailija
17/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluepoliittisesti mahtava juttu. Enää ei tarvitse pakolla yrittää hajasijoittaa virastoja, kun töitä voi tehdä etänäkin.

Tämä on todella hyvä juttu.

Vierailija
18/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka työelämä pyöri normaalisti, nyt vain välissä etätöinä ja ilman jatkuvia sosiaalisi kohtaamisia, olikin yhtäkkiä kyseessä valtava kriisi ja kaikki ovat huolissaan siitä, miten nämä poloiset ekstrovertit nyt pärjäävät ja miten heitä voitaisiin huomioida. Jopa koronahuoli jäi toiseksi, kun murehdittiin ihmisten henkisestä hyvinvoinnista näin raskaan taakan alla."

Siis missä näin oli? Onko sinulla antaa tästä jotain esimerkkejä?

Vierailija
19/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiusaamista on siinä, että tuntee kiitollisuutta kun ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin ei joudu itse olemaan silmätikkuna, väheksyttävänä ja jatkuvasti valtavan stressin alaisena..? Kuten aloituksessa kerroin, kukaan ei ole kiusannut tai väheksynyt ainuttakaan ekstroverttiä, vaan päin vastoin heitä pyritään tukemaan kaikin mahdollisin tavoin.

Vilpitön toiveeni on, että tämä tilanne opettaa myös a) ekstrovertit ymmärtämään, miten rankkaa se heidän normaali arkensa on meille introverteille ja b) työnantajat ymmärtämään, että erilaisuus on rikkaus, eikä erilainen perusluonne tee ihmisestä viallista tai huonoa.

ap

Vierailija
20/339 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sun ongelma on?

Eri

Se, että hän ei voi olla nyt kiusaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi