Uusi vauva vanhemmalla iällä?
Sain ensimmäisen lapseni 19v ja toisen 21v. Haluaisin lapsen uuden mieheni kanssa, hänellä ei ole omia lapsia. Minun lapset ovat 10v ja 12v ja itse olen jo 32v! Kokemuksia? Miten jaksoit? Miten sisarukset suhtautui vauvaan?
Kommentit (55)
Hei! Et ole vanha etkä vanhempikaan. Jäin leskeksi 40 vuotiaana, olin kahden tytön äiti. Sain ihanan pojan 43 vuotiaana. Jouduin olemaan koko raskausajan yksin, kun mies ei ollutkaan valmis mihinkäään. Odotin tulevaa synnytyksen aikaa yksin ja kasvattamaan kolme lasta yksin ja ihan hyvin jaksoin. Kyllä sinäkin jaksat, uskoisin. :)
Jos tunnet itsesi jo nyt vanhaksi ja et kuitenkaan pysty ilman av:n apua päättämään haluatko lisää lapsia niin ehkä parempi jättää väliin tai miettiä vaikka vielä ihan itsekseen/miehesi kanssa sopiiko kuvioihin vauveli.
Itse sain kuopuksen 32v. ja ei tullut edes mieleen että olisin jotenkin vanha vaan olin mitä parhaassa iässä.
Monet tutut ovat hankkineet vielä nelikymppisinä "iltatähden".
Eikä ole ollut mitään ongelmia jaksamisen tai isompien lasten kanssa...päinvastoin ovat nauttineet pikkulapsi-ajasta ja isommat hemmottelee pientä urakalla :)
Älkää nyt pilkatko, me eletään niin eri maailmoissa... JOs on 10v. elänyt lapsiperhearkea, niin onhan se normaalia, että tuntuu, että on vanhemmalla iällä.
Terv. esikoinen 35 v. ja kuopus 39 v. Ja musta ei oo edes tuntunut vanhalta...
Juuri parikymppisenä pari ensimmäistä saanut tuttava sai iltatähden 38-vuotiaana. Hyvin näyttää jaksavan. Ja kotona teinit auttavat vauvanhoidossa. ;)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:26"]
Älkää nyt pilkatko, me eletään niin eri maailmoissa... JOs on 10v. elänyt lapsiperhearkea, niin onhan se normaalia, että tuntuu, että on vanhemmalla iällä.
Terv. esikoinen 35 v. ja kuopus 39 v. Ja musta ei oo edes tuntunut vanhalta...
[/quote]
Kiitos tästä. Mikä siinä on että näin moni älähti tuosta "vanhemmalla" iällä. Se taidettiin nyt käsittää aivan väärin. ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:16"]Sä olet lapsellinen, et vanha. Ja melko törkeäkin lisäksi.[/quote]
Voisitko perustella miksi olen lapsellinen ja törkeä?? Jäi nyt todellakin häiritsemään moinen kommentti. Muutkin saa perustella jos ovat samaa mieltä. ap
Hah hah - 32 ei ole vanha tai "vanhemmalla" iällä. Olet tehnyt kaksi ensimmäistä hyvin nuorena. Ainakin pk-indeksillä :)
Itse sain toisen lapsen yli 40-vuotiaana - esikoseen ikäeroa yli 10 vuotta.
Esikoinen oli onnessaan sisaruksesta.
Niin siksi varmaan tuntuu että nyt olen "vanha" koska olin ihan teini kun sain nuo kaksi ihanuutta. Voisin kuvitella että olisivat vauvasta tohkeissaan ja ehkä se opettaisi myös heille vastuullisuutta ja saisivat hoitaa pikkuista :) ap
Olisko jollain tähän jotain lisättävää/poistettavaa? ;)
Ei mulla muuta kuin että joka kerta, kun tää tulee silmien eteen, ni mulla herää väkisin kysymys "millainen on vanha/käytetty vauva?".
Onnea ap:lle matkaan :). Itse raskauduin molemmilla kerroilla samantien vaikka ikää oli 31 ja toisella kerralla 33v, että ei se aina tarkoita pitkää odotteluaikaa vaikka ikää jo olisikin.
Mun lapset on syntyneet kun olin 20 ja 24. Nyt olen 37 ja olen pohtinut kolmatta lasta. Mutta sitten kun lasken, miten vanha olen kun lapsi on täysi-ikäinen, niin totean, että eipä taida enää kannattaa.
Etenkin kun isäehdokas on reilusti minua vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:20"]
Tästä tuli mieleen monien lasteni luokkakavereiden vanhemmat jotka ovat 40-45vuotiaita... Kuvittelevat niiiiin olevansa jotain kun on viimesen päälle autot ja työpaikat ja jakkupuvut. Aina naurattaa kun ne katsoo mua, nuorekasta "huppari&tennari" äitiä päästä varpaisiin :) Itse olen 31v.
[/quote]
No en mä ainakaan katso, höhö, mistä sä niin päättelet, vai tuntuuko susta itsestä siltä, että sun pitäisi olla jotain muuta? t äiti 44, lapsi 11
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 10:38"]
Mun lapset on syntyneet kun olin 20 ja 24. Nyt olen 37 ja olen pohtinut kolmatta lasta. Mutta sitten kun lasken, miten vanha olen kun lapsi on täysi-ikäinen, niin totean, että eipä taida enää kannattaa.
Etenkin kun isäehdokas on reilusti minua vanhempi.
[/quote]
37 ei tod ole liian vanha! Go for it!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:16"]Sä olet lapsellinen, et vanha. Ja melko törkeäkin lisäksi.[/quote] Voisitko perustella tämän??
Mukava kuulla muiden kokemuksista. Tämä vauva-asia on nyt ihan uutena juttuna mielessä joten ajattelin piiiiitkästä aikaa kirjoittaa tänne mutta ilmeisesti ilmaisin asian jotenkin väärin koska joitakin naurattaa ja olen lapsellinen ja törkeä :( Ystäväpiirissä ei ole ketään samassa tilanteessa ja kiva että täältä löytyi "kohtalotovereita". Koen kyllä itseni vielä nuoreksi "lapset kasvaa mutta minä vaan pysyn nuorena" ;) ap