Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkavatkohan ihmiset nyt käyttää maskeja?

Vierailija
13.08.2020 |

Itse luulen, että niiden kanssa räplääminen vain pahentaa tilannetta.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä ruuhkia muka on kun itse asun Helsingissä eikä edes täällä ole pahoja ruuhkia? Normaalisti paljon pahemmat. Julkisissa onnistuu kohtuullisen hyvin pitää turvavälit, kaupoissa ehkä ne suurimmat ongelmat kun ihmiset tulee ihan iholle.

Selvästi näkyy kyllä ihmisten etätyöt tai sitten yhä suurempi osa julkisten sijaan käyttää autoa. Moni myös mahdollisuuksien mukaan ehkä "välttelee" sitä normaalia ruuhka-aikaa ja suuntaakin töihin sen ajan ulkopuolella jos on liukuva työaika, joka taas johtaa siihen ettei mitään varsinaisia ruuhka-aikoja oikein olekaan vaan on tasaisempaa.

Jollain toisella voi toki olla eri kokemus, mutta tämä on minun kokemukseni.

Vierailija
42/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ihmiset ovat ostaneet hillittömästi maskeja. Mun teinit käyttää bussissa maskeja. Tähän mennessä ei ole juurikaan muilla näkynyt. Toivottavasti huomenna jo useampi käyttää.

Täällä Espoossa on koronatapaukset nousussa. Tänäänkin tuli tieto altistuksista uimahallissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio lisätä jätevuorta kertakäyttömaskeilla jotka eivät edes suojaa käyttäjää itseään ja sama koskee kangasmaskeja, käyttäjä ei saa niistä suojaa. Huomenna taas linja-autolla töihin ja maskia ei ole eikä tule, en asu myöskään alueella jossa ovat suurimmat tartuntamäärät.

Minä suojaan sinua, ja sinä suojaat minua. Mikä siinä on niin monimutkaista?

Tää on se THLn slogan. Toinen on #minäsuojaanpotilasta.

Vierailija
44/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne eivät käytä, joiden juurikin olisi syytä käyttää. Kuten nämä yökerhoissa luuhaavat parikymppiset. Lisäksi bussit ovat täynnä laiskoja ja kävely/pyöräilytaidottomia yläasteikäisiä, jotka ovat alle 15 niin nehän eivät välitä mistään mitään eikä tarvitse  maskiakaan käyttää, vaikka köhivät ja rykivät ihan estoitta missä vaan.

Tästä olisi pitänyt tehdä pakko eikä suositus.

Vierailija
45/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä ruuhkia muka on kun itse asun Helsingissä eikä edes täällä ole pahoja ruuhkia? Normaalisti paljon pahemmat. Julkisissa onnistuu kohtuullisen hyvin pitää turvavälit, kaupoissa ehkä ne suurimmat ongelmat kun ihmiset tulee ihan iholle.

Selvästi näkyy kyllä ihmisten etätyöt tai sitten yhä suurempi osa julkisten sijaan käyttää autoa. Moni myös mahdollisuuksien mukaan ehkä "välttelee" sitä normaalia ruuhka-aikaa ja suuntaakin töihin sen ajan ulkopuolella jos on liukuva työaika, joka taas johtaa siihen ettei mitään varsinaisia ruuhka-aikoja oikein olekaan vaan on tasaisempaa.

Täällä Vantaalla käyttämäni bussilinja on aina ihan täynnä, paitsi joskus kuuden aikaan aamulla... lähes aina on vielä parit lastenvaunut tukkimassa keskiosaa, ja jengi seisoo käytävillä.

Vierailija
46/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan toistaiseksi. Pelkkä suositus ja tartuntoja vain vähän niin jätän väliin.

Vierailija
47/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kävin eilen Helsingissä, ja joka puolella onnistui turvavälin pitäminen. Niin bussissa, junassa kuin kahvilassa ja kaupungillakin.

Vierailija
48/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa maskeja käytetään ja jossain taitaa olla maskipakkokin. Mutta eipä se ole virusta estänyt leviämästä.

Jos joku käyttää niin ok, mutta ei se meitä autuaaksi tee.

Vierailija
49/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaskeja on kotona, mutta unohtui yksi tärkeä asia: puhdistus. Minulla ei ole kuin yksi kattila ja käyttäisin sitä mieluusti vain ruuan tekemiseen. (Ei pesukonetta) Tarvitseeko kangasmaskin puhdistus pesuainetta vai riittääkö vain kattilassa kiehuva vesi? (5-10min)

Vierailija
50/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei paljoa äsken näkynyt metrossa eikä bussissa., alue Ruoholahti ja Hakaniemi. En itsekään käyttänyt.

Vierailija
51/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun pitämään töissä maskia. Vapaa-ajalla en halua.

Ja toisekseen, ei mulla ole varaa ostaa niitä.

Vierailija
52/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti.

Riskiryhmäläinen täällä. Se maski ei suojaa mua lainkaan, sen tarkoitus on suojata muita. Se tässä pandemiassa on pahinta - ihan sama mitä teen ja miten kovasti yritän suojella itseäni, mun kohtalo on muiden ihmisten ja heidän kiltteyden käsissä. Eli olen aika tuhoontuomittu, ei muita ihmisiä kiinnosta kanssaeläjien suojelu.

Neljän seinän sisälle jääminen ei ole vaihtoehto, mun on pakko käydä kaupassa ja lääkärissä. Ostoksien tilaaminen kotiin maksaa 14e per kerta ja mulla on nytkin hädintuskin varaa elää työkyvyttömyyden takia. Inhottaa kun kauppa täynnä maskittomia, eivät edes pidä turvaväliä vaan ovat kassajonossa tai hyllyjen edessä kylki kyljessä

Vierailija
53/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaskeja on kotona, mutta unohtui yksi tärkeä asia: puhdistus. Minulla ei ole kuin yksi kattila ja käyttäisin sitä mieluusti vain ruuan tekemiseen. (Ei pesukonetta) Tarvitseeko kangasmaskin puhdistus pesuainetta vai riittääkö vain kattilassa kiehuva vesi? (5-10min)

Jos sun maskissa on kuminauhat, niin ne on aikalailla entiset keittämisen jälkeen....

Vierailija
54/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yhden maskin jota sitten käytän näytiksi aina ja  joka paikassa 😷.

Vältyn näin peri-suomalaisilta sääntö-kyttääjiltä 🤬!  

https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/b94101e0-f051-4170-b74b-349133fa5…

Toisaalta, ehkä lainaakin tyttiksen käytettyjä pitsitangoja,

tappavat pöpön kuin pöpön 🤗!

Vierailija
55/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maskeja pidetään. Niiden avulla voidaan estää myös muita räkätauteja. Nythän koronatestaus on ruuhkautunut tavallisen syysflunssan takia.

Vierailija
56/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran voi lisääntyä käyttö, mutta on jo nähty, miten tyhmää kansaa riittää paljon. Ihmisillä on ollut kuukausikaupalla aikaa lukea tutkimuksia ja iskeä maski päähänsä, mutta vain harvat käyttäneet. Tuskin älyävät nytkään.

Vierailija
57/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun maskissa on kuminauhat, niin ne on aikalailla entiset keittämisen jälkeen....

Älä keitä niitä kuminauhoja. Kangasosan keittäminen riittää. Myös käsinpesu saippualla + silitys kuumalla raudalla tappaa pöpöt, vaikka ei ohjeistuksen mukainen tapa olekaan.

Vierailija
58/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei muuten käytä maskeja edes aasialaiset. Ei japsit, ei kiinalaiset eikä thaikut, ei kellään ole näkynyt.  

Vierailija
59/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keitä niitä kuminauhoja. Kangasosan keittäminen riittää. Myös käsinpesu saippualla + silitys kuumalla raudalla tappaa pöpöt, vaikka ei ohjeistuksen mukainen tapa olekaan.

Kuminauhat on kontaminoituneet, joten ne pitää vaihtaa joka käyttökerran jälkeen ja hävittää suljetussa muovipussissa sekajätteisiin.

Vierailija
60/88 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuminauhat on kontaminoituneet, joten ne pitää vaihtaa joka käyttökerran jälkeen ja hävittää suljetussa muovipussissa sekajätteisiin.

Ne kuminauhat on yhtä kontaminoituneet kuin silmälasit ja kaulahuivi sekä ne hihat, joihin on yskitty. Kaikki vaan roskiin puolen tunnin välein! Tai sitten voi lopettaa hysterisoinnin ja noudattaa ihan normaalia hygieniaa näissäkin. Tavallinen pesu riittää.