Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkavatkohan ihmiset nyt käyttää maskeja?

Vierailija
13.08.2020 |

Itse luulen, että niiden kanssa räplääminen vain pahentaa tilannetta.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio. Sen sijaan vältän liikkumista kaupoissa yms, huolehdin käsihygieniasta jne.

Vierailija
22/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio lisätä jätevuorta kertakäyttömaskeilla jotka eivät edes suojaa käyttäjää itseään ja sama koskee kangasmaskeja, käyttäjä ei saa niistä suojaa. Huomenna taas linja-autolla töihin ja maskia ei ole eikä tule, en asu myöskään alueella jossa ovat suurimmat tartuntamäärät.

Minä suojaan sinua, ja sinä suojaat minua. Mikä siinä on niin monimutkaista?

Ohis..mutta jos sinä suojaisit vain itseäsi, suojaisit samalla myös muitakin, koska sinulla ei olisi virusta. Kahden maskin sijasta tarvittaisiin vain yksi hengityssuojain. 

Ohiskin tunnustautuu koronahulluksi. 

Niin Ohis tunnustautuukin :) Ohis kun on yli 90-vuotiaiden vanhempiensa avustaja ja hoitaja eikä ikimaailmassa luottaisi siihen, että Joku Muu suojaisi Ohista saamasta tartuntaa. Ehei, Ohis huolehtii asiasta ihan itse. Mutta kaupanpäällisenä muille Ohis ei myöskään tartuta ketään muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt koko ajan julkisissa ja jossain vaiheessa kaupassakin. Alan käyttää uudestaan niissäkin sekä kauppakeskuksissa ja th-käynneillä. Ei mitään uutta. Mulla on hyvä varasto suunenäsuojaimia sekä ffp2-maskeja. Näin Stadissa.

Vierailija
24/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media koittaa rummuttaa nyt maskipropagandaa, mutta ei ihmiset niitä ala käyttämään.

Vierailija
25/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pikkuhousut naamalle niin kuin se yks jenkkiläinen miljardööriukko Norjassa.

Vierailija
26/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä juuri tänään ja tulin miehen ja siskon kanssa siihen tulokseen, että kai niitä maskeja pitää pari hankkia, jos on pakko kulkea julkisilla. En ole täysin vakuuttunut niiden tehosta mutta, ymmärrän miksi niitä suositellaan.

Vierailija
27/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan pikkuhousut naamalle niin kuin se yks jenkkiläinen miljardööriukko Norjassa.

Tämä.

Vierailija
28/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan. Tietenkin jos pakko tulis niin sitten... Tosin ostaisin jotain halvimpia maskeja ja käyttäisin samaa paskasta maskia useammin kuin kerran, niin en sitten tiedä oisko se miten hyvä juttu. Mutta ei voi mitään. :D

Vierailija
29/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten, kun kerran pienituloisille kustannetaan maskit, niin mistä sen rahan niihin saa? Vai lähetetäänkö pienituloisille maskit postissa? Ei kai sitä tarvitse erikseen anoa, eihän siitä sirkuksesta tulisi sitten mitään? Eikö niillä oo tiedot että ketkä on tarpeeksi pienituloisia, niin vois maskit ilmestyä ilman sen kummempaa anelua?

Vierailija
30/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen noita on alkanut näkymään ainakin raitiolinjoilla. Katselin ehkä kuuden aikoihin ikkunoistani näkyvälle kahdelle pysäkille ja sanoisin käyttöprosentin vaihdelleen pysäkillä olevilla ihmisillä 20-50 %:n välillä.

Vierailija
32/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla, kosmetologilla, hammaslääkärissä, salilla tai jumppatunneilla enkä matkusta esim Lofooteille tai Tallinnaan. Käyn töissä ja ruokakaupassa. Vapaa-ajalla ulkoilen.

Aika harvalla oli tänään maski esim metrossa. Ja nekin harvat nykivät vuoroin maskia, räpläsivät kännykkää, koskivat pintoihin paljain käsin jne. Varmasti myös vaihtavat maskin puhtain käsin parin tunnin välein :p. En aio käyttää maskia ennen kuin siitä tulee pakollista sakon uhalla. Pelkkää kosmetiikkaa.

Vierailija
33/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tämä ratikkalinja oli, missä 20-50% käytti maskia? Ei ainakaan 4 tai 10 tai metro. Siellä oikea luku olisi noin joka kahdeskymmenes ja tämä siis ruuhka-aikaan.

Vierailija
34/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajs on tilannut kaikille halukkaille muovivisiirit. Aion käyttää niitä.

Vierailija
35/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa tänään selvä muutos edelliseen kertaan verrattuna! N. 40% oli maskin kanssa.

Vierailija
36/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei tule.

Vierailija
37/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että mitä enemmän ihmiset niitä alkaa käyttää, sitä enemmän niitä uskaltaa muutkin käyttää.

Itse olen käyttänyt keväällä ja kesällä tilanteissa, joissa turvaväli ei ehkä toteudu.

Vierailija
38/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala. Toivon että maskittomuuteni tulkitaan välinpitämättömyydeksi ja ihmiset pysyvät kaukana minusta. Aivan sama vaikka luullaan kysipääksi jos se saa ihmiset pysymään etäällä.

Vierailija
39/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Nähtiin keväällä, mitä niissä maskeja käyttävissä maissa tapahtui. En halua sellaista sekasortoa ja ruumiskasoja tänne.

Suomessa ei käytetty maskeja ja tuloksena selätetty korona lähes ilman yhtään uhria.

Vierailija
40/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska en liiku julkisillaa kulkuneuvoilla, en ole tullut ulkomailta enkä ole menossa koronatestiin.