Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi jättää yhden luokan tytöistä/pojista kutsumatta synttäreille?

Vierailija
14.08.2013 |

Tuli tuosta aikaisemmasta ketjusta mieleen..

Minä en antaisi TODELLAKAAN 3.lk tytön jättää yhtä kutsumatta, se olisi kyllä kusipäisyyttä itseltäni sekä myös lapseltani!!

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:56"]

Lapsen synttärit, lapsen vieraat, lapsen valinta.

[/quote]

Mutta sun kasvatusvastuu ei katkea edes niihin synttäreihin. Toisin sanoen fiksu kasvattaja opettaa näissäkin tilanteissa kohtelemaan toisia niin kuin haluaa itseään kohdeltavan. 

[/quote]

Ei vaan fiksu kasvattaja opettaa, että tässä maailmassa ei aina tarvise ryhtyä kynnysmatoksi vaan lapsellakin on oikeus tehdä valintoja. Muiden nöyristelyllä ei saavuta mitään.

Vierailija
102/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 jos kutsun työkavereita, niin kutsun kyllä kaikki tai vain muutaman, en jätä yhtä kutsumatta! En kyllä kutsu työkavereitani mihinkään juhliin... Samoin lapsen koulukaverit; joko kaikki kutsutaan tai muutamia tämän yhden lisäksi jää pois tai ei lainkaan kutsu luokkakavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Vastaus on minulle ihan selvä.

Vierailija
104/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhdysvaltalainen lastentarhanopettaja Vivian Paley teki 1980-luvulla toisenlaisen ratkaisun. Hän kiinnitti ryhmänsä seinälle uuden säännön: "You can't say you can't play", eli kenellekään ei saa sanoa, että sinun kanssasi ei leikitä.

Aluksi lapset vastustivat sääntöä, mutta lopulta kokivat sen huojentavaksi. Selkeä sääntö suojeli monenlaiselta kivulta. Siltä, mikä syntyy ulkopuoliseksi jäämisestä. Ja siltä, mikä syntyy, kun ymmärtää satuttaneensa muita, tarkoituksella tai ilman"

Tämän kopioin Hesarin sivulta otsikolla "Kukaan ei leiki mun kanssa". Ajattelemisen arvoinen kolumni.

Vierailija
105/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe pienintäkään syytä puuttua lapsen synttärikaverivalintoihin. Joskus on ollu tilanne että yksi luokan tytööistä on jäetty kutusumatta ja toki olen kysynyt tähän syytä ja kun lapsi on sanonut että tämä aina häiriköi kaikilla synttäreillä, niin se on hänen syynsä olla kutsumatta ja se on minulle täysin ok. Jos lapsi olisi sanonut syyksi ihonvärin tai hiusten värin, niin olisin suostutellut pyytämään mukaan.

Vierailija
106/107 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaaa, voi taivas kun voi osa ihmisistä olla yksinkertaisia!!! Menkää itseenne yhden lapsen syrjijät!

Vierailija
107/107 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 08:16"]

Olen opettaja ja asia on niin, että suinkaan se syrjitty ja ilman kutsua jäänyt ei ole kiusaaja vaan se hiljainen, kiltti ja arka lapsi. Kaikki haluavat olla kiusaajan suosiossa ja kiusaajatyypit kyllä kutsutaan. Ja kuten 66 hyvin ilmaisi tuo kutsumatta jättäminen on vain jäävuoren huippu koko kuvasta.

[/quote]

Ne lapset ovat kilttejä ja hiljaisia koska niille on opetettu, että kaikkea paskaa pitää sietää ja kiusaajien kaveri pitää olla vaikka mikä olis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan