Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi jättää yhden luokan tytöistä/pojista kutsumatta synttäreille?

Vierailija
14.08.2013 |

Tuli tuosta aikaisemmasta ketjusta mieleen..

Minä en antaisi TODELLAKAAN 3.lk tytön jättää yhtä kutsumatta, se olisi kyllä kusipäisyyttä itseltäni sekä myös lapseltani!!

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saa lapsi ihan ITSE päättää, keitä haluaa omiin syntymäpäiväjuhliinsa. Jos haluaa kaikki muut muttei yhtä, niin se on voi-voi, mutten todellakaan koe itselläni olevan oikeutta pakottaa hänet tämän kutsumaan.

Vierailija
42/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä ole niin ikinä tehnyt. Se kertoo enemmän vanhemmista kuin lapsista. 

Vierailija
44/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi. Syrjintä on yksi kiusaamisen muoto.

Jos se yksi on kiusaaja ja häirikkö, silti jätetään sitten vähän useampi kutsumatta.

Vierailija
45/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Tuohan on jo lähellä koulukiusaamista!

Vierailija
46/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut.

Olemme kyllä hiljaa toivoneet, ettei luokan häirikkö pääsisi paikalle...

Vierailija
47/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lapseni ei hänestä yhtään tykkäisi. Miksi pitäis olla väkisin ihmisen kanssa josta ei pidä.

Vierailija
48/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan. Ne ovat lapseni synttärit, eivät kavereitten vanhempien. Haluan, että lapsellani on kivaa, joten hän saa valita vieraansa. Opetelkoot koulussa olemaan kaikki yhdessä, kotona on eri säännöt.

Vierailija
49/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eilinen curling-äiti taas kyselemässä?

No, vastaus: periaatteessa en antaisi. Mutta taustoja tuntematta en pysty ihan varmasti tätä lupaamaan.

Vierailija
50/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, koska ne ovat lapseni synttärit, ei minun. Minäkin päätän itse ketä omiin juhliini kutsun.

Vierailija
51/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on hyvin helppo sanoa, että en antaisi. Se oli omakin reaktio heti suorilta. Mutta oikeasti tilanne voikin olla todellisuudessa vaikeampi. Mitä jos se yksi luokkakaveri onkin kiusaaja? Tällaisessa tilanteessa varmasti itse ennemminkin rajaisin vierasmäärää reilusti kuin jättäisin vain yhden kutsumatta.

Vierailija
52/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisinkö mä edes että joku on jätetty kutsumatta?

Lapsi on päiväkodissa vasta...mutta en mä niistä ryhmän muista tytöistä tiedä kuin pari....

Vierailija
53/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole antanut, joko on kutsuttava kaikki tai sitten vain muutama, eli ne parhaat kaverit luokalta. Siis niin, että jos ei kutsu kaikkia, niin kutsumatta pitää jättää muitakin kuin yksi ainoa ihminen. Ei ole oikein eikä kivaa jättää ketään yksin ulkopuoiseksi yksin, oli sitten häirikkö tai ei.

Jännää, miten eri mielipiteitä miellä aikuisillakin tästä on, kuvittelin että kaikki aikuiset sentään ymmärtäisivät olla empaattisia eivätkä tahtoisi syrjiä ketään LASTA siten, että se jätetään YKSIN ulkopuoliseksi. Kyseesä kuitenkin lapsi, lapset vasta opettelevat elämää, ja mitä oppii sellaisesta, että jätetään yksin ulkopuolelle (jos kyse siitä, että häirikköä ei tarvitse kutsua; ei ne kutsumatta jätetyt kuitenkaan aina  mitään häiriköitä edes ole)

Vierailija
54/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kyseessä olisi lapseni kiusaaja. Ja siis nimenomaan niin, että hän olisi ainoa luokalta, joka lastani kiusaa, muutenhan kutsumatta jäisi muitakin. Pitäisikö syntymäpäiväsankarin sietää omissa juhlissaankin kiusaamista? 

Yleisesti olen toki sitä mieltä, että yhtä ei jätetä kutsumatta, jos kaikki muutkin pääsevät, mutta on tilanteita, joissa normien noudattaminen olisi julmuutta.

Vierailija
55/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eilinen äiti enää kyselemässä, vaan itse hämmennyin kovasti vastauksista! Itse en suvaitsisi, että yksi lapsi luokalta jäisi kutsumatta. Toki siinä tapauksessa voisin antaa luvan kutsumattomuuteen jos olisi selvää että vain tämä yksi ja ainoa lapsi kiusaisi lastani ja tämä pitäisi paikkansa. Kaikkien kaveri ei tarvitse olla tietenkään, mutta silti täytyy kestää jotain ei niin läheistä luokkakaveria pari tuntia jos vaihtoehtona on että tämä kaveri on ainut jota ei kutsuta!

ap

Vierailija
56/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: onhan se ihan loogosta; keneltä ne kiusaaja/syrjjä-lapset oppivat tuo kiusaamisen ellei vanhemmiltaan.

Vierailija
57/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Me jätettiin sitten koko synttärit väliin. :(

poika juhli kaverinsa kanssa, mutta luokalle juhlia ei järjestetty. Syynä on kaksi poikaa, jotka varastavat. mahdotonta vahtia, etteivät mitään varasta, kun on iso poikasakki isossa talossa. Ja ei viitsitty alkaa siihenkään, että kaksi lasta sitten tutkitaan munaskuita myöten :(

ei olla ainoat, jotka on juhlat jättäneet väliin tuosta syystä. :(

Vierailija
58/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on jätetty luokan yksi poika kutsumatta. Poika ei halunnut kutsua. Olkoon se sitten kusipäisyyttäni ... mutta kaikkia ei voi pelastaa ja mitä vähemmän poikani tämän tyypin kanssa on tekemisissä sen parempi.

Vierailija
59/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:09"]

En ole antanut.

Olemme kyllä hiljaa toivoneet, ettei luokan häirikkö pääsisi paikalle...

[/quote] Kyllä meillä on jätetty häiriköt ja riehujat kutsumatta. Kotiinsa saa kutsua ihan ketä itse haluaa ja jättää loput kutsumatta.

Vierailija
60/107 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:20"]

en ole antanut, joko on kutsuttava kaikki tai sitten vain muutama, eli ne parhaat kaverit luokalta. Siis niin, että jos ei kutsu kaikkia, niin kutsumatta pitää jättää muitakin kuin yksi ainoa ihminen. Ei ole oikein eikä kivaa jättää ketään yksin ulkopuoiseksi yksin, oli sitten häirikkö tai ei.

Jännää, miten eri mielipiteitä miellä aikuisillakin tästä on, kuvittelin että kaikki aikuiset sentään ymmärtäisivät olla empaattisia eivätkä tahtoisi syrjiä ketään LASTA siten, että se jätetään YKSIN ulkopuoliseksi. Kyseesä kuitenkin lapsi, lapset vasta opettelevat elämää, ja mitä oppii sellaisesta, että jätetään yksin ulkopuolelle (jos kyse siitä, että häirikköä ei tarvitse kutsua; ei ne kutsumatta jätetyt kuitenkaan aina  mitään häiriköitä edes ole)

[/quote]

En minä opeta sitä lasta, jota ei kutsuta vaan omaani. Syntymäpäivät ovat oma juhla, eivät muiden lasten vanhempien määräämä juhla. Koska synttärit eivät ole kouluaikana, ei tarvitse lähteä siitä, että kyseessä on opetustilanne vaan siitä, että kaikilla - etenkin synttärisankarilla - on hauskaa. Hän saa kerrankin juhlia niin, ettei tarvitse pelätä muiden tekemisiä.

On juhlia, joihin lapseni ei ole saanut kutsua. Silloin todetaan, että so what? Jos maailma kaatuu tuollaiseen, on elämä aika pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä