Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen uusi puoliso päättää lastemme asioista..

Vierailija
14.08.2013 |

Erosimme yli vuosisitten, mies petti minua uuden naisensa kanssa ja muutti tämän luokse kun sain tietää suhteesta. Lasten tapaamiset sovimme heti alkuun. Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. Mies meni naimisiin tämän uuden naisen kanssa vähän aikaa eromme jälkeen. Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös miehen exä edelleen vuosien jälkeen kiukuttelee kuinka mies keskustelee minun kanssani asiat mm. jos tulee muutoksia tapaamiseen tai mitä ohjelmassa, kesälomista jne. Olemme perhe, siihen kuuluu minä ja mies, minun lapset ja miehen lapset, paljon liikkuavia osia joista minä ja mieheni yhdessä keskustelemme ja asiat suunnittelemme että arki rullaa ja kaikilla hyvä olla.

Vierailija
22/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:45"]

Meillä on kyllä tapaamiset paperilla, näkevät isäänsä myös yhtenä arki-iltana viikossa, mutta näistäkin illoista päättää tämä uusi nainen, milloin heille sopii. Usein myös niin että tämä nainen hakee lapsemme sillä isä on töissä toisella paikkakunnalla ja naisella kuulemma lyhyempi matka hakea lapset. Eikös nämä tapaamiset ole isää ja lapsia varten eikä lapsia ja isän uutta heitukkaa varten?

[/quote]

Ja isällä toisena huoltajana oikeus päättää, miten tapaamisiin hakemiset ja muut siihen liittyvät asiat hoidetaan.

Olisiko sinun aika antaa miehelle anteeksi se ero ja keskittyä siihen omaan elämään. Tuolla lapsellisella kiukuttelulla voit huomaattomasti provosoida tilanteen siihen pisteeseen, että isä kääntää lapsillee kokonaan selkänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole sen parisuhteen osapuoli, joten on luonnollista ettet sinä valitse mitä heillä syödään tai miten heillä sisustetaan. He päättävät ne asiat ihan keskenänsä.

Vierailija
24/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:51"]

Lapset on isänsä luona viikonloppuna tapaamassa isäänsä, ei isän uutta naista. Eikö silloin isän pitäisi lasten kanssa päättää mitä syödään ja mitä tehdään. Ja jos isä hakee lapset, silloin harvoin kun sattuu hakemaan kysyy aina tältä naikkoselta oliko ensiviikolle jotain suunniteltu että mikä arkipäivä haetaan tms. Mitä se sille naiselle kuuluu edes että millon isä lapsiaan näkee?

[/quote]

turhaa naputusta ap:ltä, kun isällä on nyt uusi avioliitto niin ei hän heitä vaimoaan ulos asunnosta lasten tullessa käymään, vaikka ap kuinka sitä toivoisi...

koko tässä keississä ei ole avainasia isän uuden vaimon käytös, vaan ap:n ongelma eli katkeruus ex-miestä ja tämän uutta vaimoa kohtaan

Vierailija
25/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyksänä voin sanoa, että meillä todellakin päätetään asiat yhdessä! Se, mitä tapahtuu meidän seiniemme sisäpuolella on meidän päätettävissämme 100 % eikä ne asiat kuulu miehen eksälle pätkän vertaa. 

Sehän nyt on ihan järkevä, että se hakee lapset, jolle hakumatka on lyhyempi.

Keskustelemme yhdessä myös siitä, milloin esim kesälomalla on paras aika ottaa lapsi.

Kylmä totuus on se, että tekipä nyksä niin tai näin, aina saa paskaa niskaan! Eksillä on jokin ihme ajatus ja käsitys siitä, että lasta verukkeena käyttäen he voivat puuttua toisen perheen elämään.

Vierailija
26/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:51"]

Lapset on isänsä luona viikonloppuna tapaamassa isäänsä, ei isän uutta naista. Eikö silloin isän pitäisi lasten kanssa päättää mitä syödään ja mitä tehdään. Ja jos isä hakee lapset, silloin harvoin kun sattuu hakemaan kysyy aina tältä naikkoselta oliko ensiviikolle jotain suunniteltu että mikä arkipäivä haetaan tms. Mitä se sille naiselle kuuluu edes että millon isä lapsiaan näkee?

[/quote]

Voi pyhä jeesus. Et voi olla tosissasi. Tämän on pakko olla, joku huono vitsi.

Mitäkö kuuluu ihmiselle, joka jakaa arjen ja yhteisasumisen sinun rakkaan huom! entisen puolison kanssa. Aikuisena ihmisenä tämä nainen on myös vanhempi näille lapsille ja se on lisäarvo lapsille.

Vierailija
27/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole katkera, en vaan ymmärrä miksi tämän uuden naisen pitäisi muka saada osallistua meidän lapsen elämään kun ei niiden asiat kuulu tälle naikkoselle millään tavalla. Ei minun mielestäni täysin lapsille tuntemattoman ihmisen tarvitse päättää lasten asioista tai esimerkiksi tunkea naamaansa lasten joulu tai kevätjuhliin. Ne on lapsia ja lasten vanhempia varten eikä tällä naikkosella ole edes omia lapsia niin miksi sellaisen pitäis päättää minunkaan lasten asioista??

Vierailija
28/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä arkipäivää voi sitten sopia niin kuin viikonloputkin eli esim. aina keskiviikko?

Vierailija
29/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:58"]

En minä ole katkera, en vaan ymmärrä miksi tämän uuden naisen pitäisi muka saada osallistua meidän lapsen elämään kun ei niiden asiat kuulu tälle naikkoselle millään tavalla. Ei minun mielestäni täysin lapsille tuntemattoman ihmisen tarvitse päättää lasten asioista tai esimerkiksi tunkea naamaansa lasten joulu tai kevätjuhliin. Ne on lapsia ja lasten vanhempia varten eikä tällä naikkosella ole edes omia lapsia niin miksi sellaisen pitäis päättää minunkaan lasten asioista??

[/quote]

Se nainen on parisuhteessa exäsi kanssa ja parisuhteessa olevilla ihmisiläl on monesti tapana päättää yhdessä asioista. Ja kun parisuhteessa olevat viettävätkin aikaa yhdessä niin on luonnollista että lapsiakin tapaavat kun ovat yhdessä. Sille ei nyt vaan mahda mitään. Sun kannattaisi ehkä aikuistua, voisi jeesta vähän

Vierailija
30/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen "isän uusi heitukka" ja olen vahvasti sitä mieltä, että lasten isä päättää loppuviimein lapsistaan. Tietenkin.

MUTTA...

Jotta se arki sujuisi, niin TOTTA KAI me puhutaan yhdessä, että milloin pidetään lomat, minä arkipäivänä on paras ottaa lapset (jos ei tosissaan olisi sovittu sitä ihan kiinteäksi päiväksi) ja kyllä, joskus minä jopa teen niiden lasten kanssa jotain, jos miehellä on jotain pakottavaa menoa, haenkin jopa lapset joskus, jos miehellä työpäivä venyy.

Vierailija
31/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset eivät kärsi niin jättäisin riitelemättä asiasta. Lasten isä päättää, paljonko kuuntelee uutta puolisoaan. Käsittääkseni nainen ei kuitenkaan yritä päättää mistään arvokasvatuksesta, kouluvalinnoista, hiusmalleista tms.? On kai aika normaalia, että hän voi päättää mitä ruokaa tekee lapsillesi? Ei kannata väkisin tehdä asioista hankalia, jos lasten ja isän välit ovat hyvät ja lapset eivät kärsi tilanteesta.

Jos uusi onni kieltää usein lapsia tulemasta, niin että tapaamiset vähenevät, niin sitten tilanne on todella kurja ja lapsetkin siitä kärsivät - silloin puhuisin exälleni ja vaatisin, että sovituista tapaamisista pidetään kiinni ja että lapset tarvitsevat isäänsä.

Vierailija
32/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi kulta, ei se nainen ole mikään vieras teidän lapsille vaan heille rakkaan ihmisen elämänkumppani ja osa tiedän lasten elämää, joka on teidän kanssa samassa veneessä vastuussa teidän lasten kasvusta ja kehityksestä.

Ihan oikeasti ala elää omaa eläämäsi. Hankki vaikka joku kiva harrastus, pääsen pois tuosta omasta pienestä piiristä kiukuttelemasta kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki karkit, kun kaikki mene niin kuin on itse suunnitellut.

Vierailija
33/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:58"]

[/quote]

Tuskinpa se nainen lapsille on tuntematon vaikka sinulle olisikin; hehän kuitenkin viettävät aikaa yhdessä tapaamisilla. Tiesitkö, että isän uusi puoliso voi olla hyvinkin tärkeä aikuissuhde lapselle? Sinulle lapset tosin voivat väittää muuta; johtuen asenteestasi sekä siitöä, että lapset ovat lojaaleja. 

Mitä useampi turvallinen aikuissuhde lapsella on, sitä turvatummaksi lapsi olonsa kokee eikä välittäviä aikuisia voi olla lapsella koskaan liikaa. Avaa silmäsi ja näe lastesi etu; lakkaa tuijottamasta omaa napaasi.

-21-

Vierailija
34/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta ap ota se pää pois perseestä ja mieti uudestaan.

Vierailija
35/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä nyt on niin selvä provoaloitus että oksat pois. Ja mammat meni taas halpaan.

Vierailija
36/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku voisi olla empaattinen olkapää edällä. Mammalahko on nyt harvinaisen samaa mieltä.

Vierailija
37/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma olisi mielestäni tässä se, etteivät lapset tiedä, minä arki-iltana isäänsä tapaavat. Siihen voisi kehittää systeemin ja sopimuksen. Tai sitten arki-iltatapaamiset pois. 

Vierailija
38/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:06"]

No tämä nyt on niin selvä provoaloitus että oksat pois. Ja mammat meni taas halpaan.

[/quote]

Valitettavasti näitä eksiä on ja paljon. Mieheni eksä teki minusta ls-ilmoituksen, koska minulla ja lapsella oli sama harrastus ja harrastimme yhdessä. Hän jaksoi raportoida sosiaaliviranomaisille mm juuri ruuistamme jne jne. Tätä jatkui vuosia vaikka mikään viranomaistaho ei edes noteerannut näitä valituksia. 

Sitten alkoi tekstarit miehelleni, joissa minun jokaista tekemistä arvosteltiin negatiivisesti; mies ei noteerannut.

Nyt on ollut melkein vuoden hiljaiseloa; seuraavaa siirtoa odotellessa.....

-21-

Vierailija
39/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:06"]

[/quote]

Mutta onneksi sinä olet parempi ihminen suhteessa muihin, etkä mennyt halpaa ja pääsit huonolla itsekorostuksella hurskastelemaan omalla erinomaisuudellaan.

Provokaatio on oivallinen tapa testata mielipidettään, mutta etkö sinäkin aikuisena ihmisenä ymmärättä, että tällein tilanne on ihan arkipäivää. Äiti voi käyttää lapsiaan aseena hallitakseen entistä puolisoaan.

Vierailija
40/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, miten syvään veätisit herneen nenään jos nyksä paistaisi itselleen pihvin ja lapset saisi isänsä tekemää kylmää makkarakastiketta (kun se raukka ei vieläkään osaa kokata).

Tai lapset ei pääse kesällä mukaan ulkomaanmatkalle...kun eihän se sulle sovi että lapset lomailee heinäkuussa, kun sä haluat että iskä-loma on kesäkuussa. Olkoonkin iskä töissä ja lapset viettäää päivänsä lähimmässä leikkipuistossa keskenään.

Vähintäänkin verhot ja sohvanpäällinen pitää lapsille pakata mukaan, jotta tuntisivat olonsa kotoisaksi isän luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi