Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen uusi puoliso päättää lastemme asioista..

Vierailija
14.08.2013 |

Erosimme yli vuosisitten, mies petti minua uuden naisensa kanssa ja muutti tämän luokse kun sain tietää suhteesta. Lasten tapaamiset sovimme heti alkuun. Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. Mies meni naimisiin tämän uuden naisen kanssa vähän aikaa eromme jälkeen. Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan tosissasi ap?

Jos olet niin kirjotuksesi kertoo vain suuresta katkeruudesta ja kateudesta.

Vierailija
62/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa mahdottoman veemäinen akka tuo heitukka. ostelee tavaroita ja kohtelee kuin omia lapsia!! oikeuteen pitäis viedä. kohta se varmaan kuuntelee murheetkin ja laittaa laastarin jos tulee pipi. kysyy lempiruuat ja auttaa läksyissä. jestas mikä ämmä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla joku huono vitsi, jolle en tiedä itkisinkö vai nauraisiko.

Vierailija
64/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:54"]

onpa mahdottoman veemäinen akka tuo heitukka. ostelee tavaroita ja kohtelee kuin omia lapsia!! oikeuteen pitäis viedä. kohta se varmaan kuuntelee murheetkin ja laittaa laastarin jos tulee pipi. kysyy lempiruuat ja auttaa läksyissä. jestas mikä ämmä!!

[/quote]

Just näin ja miettikääpäs kaikkia niitä uusperheitä missä ne heitukat on sitten kaikkee muuta kun tuota. Istuvat jossain nurkassa ja oottavat että pääseevät lapsista eroon ja toivoovat joka päivä että lapset katois jonnekki ettei niitä enää tartteis nähdä!

Olisit ap onnellinen että miehesi on löytänyt elämäänsä nainen joka arvostaa lapsiasi ja haluaa antaa heille aikaa, syöttää ja juottaa napisematta jonkun toisen naisen lapsia, hakee he miehensä puolesta jotta lapsilla olisi aikaa isänsä kanssa mahdollisimman paljon ja jopa sovittelee asioita niin että lasten on mahdollisuus olla isänsä kanssa. Lopeta tuo turhasta vinkuminen, et ole enää osa sitä perhettä (ehkä ainoastaan lasten biologisena äitinä) mutta lapsilla on nyt uudet tuulet uudessa perheessä jolle sinä et mahda mitään. Lapset jos on onnellisia niin eikö siinä olis riittävästi aihetta sinunkin olla onnellinen?

Vierailija
65/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne meillä, sama mitä minä teen tulee entiseltä naiselta pyyhkeitä. Millon ei saa olla nimi synttäri kortissa millon olen laittanut ruokaa josta lasten maha menee sekaisin millon olen tehnyt mitäkin. Huoh. Tollasia naisia tuntuu olevan niiiin paljon. No minä jaksoin tuota 4 vuotta kunnes päätimme kunnolla antaa eksälle takaisin, laitoimme heille postitse kutsun häihimme johon oli nimetty vain lapset kutsuvieraiksi, ei ole sen jälkeen enää entinen puoliso ottanut yhteyttä muuta kuin lasten asioissa, ja niistäkin hyvin asialliseen ja niukkaan sävyyn.

Vierailija
66/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olet kateellinen heitukalle? Sen miehellä on lapsia jo kahden eri naisen kanssa ja nyt on naimisissa kolmannen kanssa. Mies on tottunut vaihtamaan naisia kuin kalsareitaa, joten eiköhän tuo heitukkakin mene vaihtoon. Miksi siis turhaan vaahtoat siitä, kun se kohta jo kuitenkin on menneen talven lumia.

Vierailija
67/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:42"]

No, sinä et voi sille yhtään mitään. Kyseessähän ei ole mikään isän uusi heitukka, vaan isän nykyinen aviovaimo.

[/quote]

No, näinhän se on, mutta ap:n näkökulmasta asia saattaa kyllä olla erittäin kipeä, kun tämän naisen vuoksi hänet on hylätty. Ja petetty. Kiveäkö ihmisen pitäisi olla vai mitä? Ihmisillä on TUNTEET ja jos oikein pahasti tulee petetyksi ja hylätyksi niin saattaa mennä VUOSIA toipua siitä. Asia ei ole yksinkertainen ja ap:lla on oikeus tunteisiinsa. Totta on ettei ap voi mitään sille että häntä kohdeltiin huonosti ja loukkaavasti, muttei hän voi myöskään mitään sille että se aiheuttaa surua, vihaa ja että lupuminen ja anteeksianto on vaikeaa, joskus melkein mahdotonta. On myös erittäin kipeää luopua osasta omaa lastaan, varsinkin silloin kun kuviossa on kolmas osapuoli, jonka olemassaolo myös muistuttaa niistä loukkauksista ja hylätyksi tulemisesta. Tyhmiäkö ootte vai eikö teillä ole tunteita ollenkaan?

Vierailija
68/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta haloo, tollasta käytöstä vielä vuosi eron jälkeen? Kun uus puoliso on jo naimisissa. Olis aika aikuistua ja päästää irti. Toi akkahan nalkuttaa asioista mistä ei todellakaan pitäs kiinni itte kun löytää uuden puolison ittelleen.

Vierailija
69/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:51"]

Lapset on isänsä luona viikonloppuna tapaamassa isäänsä, ei isän uutta naista. Eikö silloin isän pitäisi lasten kanssa päättää mitä syödään ja mitä tehdään. Ja jos isä hakee lapset, silloin harvoin kun sattuu hakemaan kysyy aina tältä naikkoselta oliko ensiviikolle jotain suunniteltu että mikä arkipäivä haetaan tms. Mitä se sille naiselle kuuluu edes että millon isä lapsiaan näkee?

[/quote]

Siis oikeasti? Et voi olla tosissasi. Toteutatko sitten tätä periaatetta myös omien uusien parisuhteidesi kanssa, että uudella miehellä ei ole mitään sanavaltaa suuntaan eikä toiseen? Ihan naurettava ajatusmalli. Juu lapset tapaavat isäänsä ja elävät isänsä kanssa nuo päivät ja jos isän elämään kuuluu uusi puoliso niin silloin lapset tapaavat myös tätä ja jos isä asuu uuden puolison kanssa yhdessä niin eiköhän sillä uudella puolisolla ole tasavertainen sanavalta taloudessaan. Muutenkaan en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi LASTEN kanssa sopia ruokia? Vanhemmat päättää mitä syödään ja lapset syö nätisti.

Vierailija
70/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli niin hyvä aloitus että päivä parani kummasti kun tämän ketjun luki :D Tämähän on kuin minun mieheni ex joka ei edelleenkään ymmärrä että normaalissa ja toimivassa parisuhteessa asioista sovitaan yhdessä, ei yksilöinä :D

Vierailija
71/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:04"]

Millon ei saa olla nimi synttäri kortiss

[/quote]

Tää on muuten hauska =D

Meillä ihan sama homma. Mun nimi ei saa olla synttäri- tai joulukortissa tms, koska miehen exälle tulee paha mieli. Jos sitten en laita nimeä korttiin, niin sitten pyöritellään silmiä ja puhistaan, kun en edes nimeä viitsi laittaa korttiin, että kyllä taas nähdään miten lapset ei mua pätkääkään kiinnosta xD

Nykyään tehdään ihan mitä huvittaa tuosta exästä välittämättä. Siis tietty tapaamissopimusten mukaan, mutta muusta napinasta ei välitetä tuon taivaallista. Toimii =)

Vierailija
72/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 10:21"]

[/quote]

Tää on muuten hauska =D

Meillä ihan sama homma. Mun nimi ei saa olla synttäri- tai joulukortissa tms, koska miehen exälle tulee paha mieli. Jos sitten en laita nimeä korttiin, niin sitten pyöritellään silmiä ja puhistaan, kun en edes nimeä viitsi laittaa korttiin, että kyllä taas nähdään miten lapset ei mua pätkääkään kiinnosta xD

Nykyään tehdään ihan mitä huvittaa tuosta exästä välittämättä. Siis tietty tapaamissopimusten mukaan, mutta muusta napinasta ei välitetä tuon taivaallista. Toimii =)

[/quote]

No tuleeko sulle hyvä mieli, jos eksä laittaa korttiin oman nimensä ja ex-puolisonsa, mutta ei sinun nimeäsi?

Minä usein mietin säälien mieheni nykyistä, mutta sitten lopetan, koska tiedän ettei nainen missään vaiheessa tosissaan ole välittänyt miettiä, miltä minustakaan kaikki on tuntunut. Aina täällä mollataan ex-vaimoja, vaikka itsellä ei ole mitään halua edes ymmärtää sitä, kuinka vaikea eroprosessi pitkän parisuhteen jälkeen on.

Ap, ehkäpä miehesi on oppinut suhteessa sinun kanssasi jotain ja on nyt myötämielisempi puoliso uudessa suhteessaan?

Vierailija
73/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:45"]

Meillä on kyllä tapaamiset paperilla, näkevät isäänsä myös yhtenä arki-iltana viikossa, mutta näistäkin illoista päättää tämä uusi nainen, milloin heille sopii. Usein myös niin että tämä nainen hakee lapsemme sillä isä on töissä toisella paikkakunnalla ja naisella kuulemma lyhyempi matka hakea lapset. Eikös nämä tapaamiset ole isää ja lapsia varten eikä lapsia ja isän uutta heitukkaa varten?

[/quote]

Siis...? Tottakai isä päättää tuosta arki-illasta perheen äidin kanssa, vai kenen kanssa sitten? Ellei sitä päivää ole papereilla määrätty, niin he neuvottelevat sen asian sitten perheessään sillä kokoonpanolla kuin haluavat. Mikä sinua tässä nyt oikein risoo, eihän he päätä sinun asioistasi vaan lapsensa ja lapsipuolensa asioista, mihin heillä kai on oikeus...? Ymmärrän mielipiteesi tästä naisesta, en itsekään arvosta moisia kauhean korkealle, mutta toisaalta sinunkin tekisi ehkä hyvää tajuta, ettei kyseessä ole mikään heitukka, vaan ex-miehesi vaimo ja lapsesi äitipuoli.

Vierailija
74/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 10:21"]

[/quote]

Tää on muuten hauska =D

[/quote]

No tuleeko sulle hyvä mieli, jos eksä laittaa korttiin oman nimensä ja ex-puolisonsa, mutta ei sinun nimeäsi?

Minä usein mietin säälien mieheni nykyistä, mutta sitten lopetan, koska tiedän ettei nainen missään vaiheessa tosissaan ole välittänyt miettiä, miltä minustakaan kaikki on tuntunut. Aina täällä mollataan ex-vaimoja, vaikka itsellä ei ole mitään halua edes ymmärtää sitä, kuinka vaikea eroprosessi pitkän parisuhteen jälkeen on.

Ap, ehkäpä miehesi on oppinut suhteessa sinun kanssasi jotain ja on nyt myötämielisempi puoliso uudessa suhteessaan?

[/quote]

Siis mitä ihmettä? Miks exä kirjoittaisi johonkin korttiin oman nimensä lisäks entisen puolisonsa nimen? :D

Vierailija
75/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä uusi heitukka, aikamoinen heitukka tuntuu olevan kun  entinen miehensi halusi tämän kanssa naimisiin mennä. Ehkä mies katsoi naisen olevan lapsilleen parempaa seuraa kuin sinä ja ehkäpä tuo nainen tekee miehensä onnelliseksi toisin kuin sinä teit? Siksihän mies toisen matkaan lähti, ettei kanssasi ollut onnellinen?

Vierailija
76/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukematta muita vastauksia.

tilanne ei ole hyvä jos äitipuoli ei osallistu lapsen elämään tai ole hänestä kiinnostunut. lapselle on parasta, että hänellä on kaksi hänestä huolehtivaa aikuista myös isän luona. ei kaikki -puolet osallistu lasten arkeen. 

aikuiselle voi olla kova paikka, että lapsella on uusi aikuinen elämässä. uudelle aikuiselle voi olla kova paikka, jos lapsi torjuu hänet esim. ollakseen äidilleen lojaali. samaa rooliahan he eivät täytä ja tuskin siitä on kyse.

torjuminen siitä, voiko lapsi tulla isälle jos isä ei ole kotona on ymmärrettävää.. äitipuoli on vaikeassa välikädessä jos hänellä välillä on oikeuksia ja velvollisuuksia, mutta välillä niitä otetaan pois biologisen vanhemmuuden nimissä. harkintaa on siksi järkevää käyttääkin, että pyörittääkö lapsen arkea, vaikka isä olisikin matkoilla.

mutta usko vaan minua: huonot välit uuden vanhempipuolen ja lapsen välillä on ei ole lapsen etu. 

Vierailija
77/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 11:18"]

koska tiedän ettei nainen missään vaiheessa tosissaan ole välittänyt miettiä, miltä minustakaan kaikki on tuntunut. Aina täällä mollataan ex-vaimoja, vaikka itsellä ei ole mitään halua edes ymmärtää sitä, kuinka vaikea eroprosessi pitkän parisuhteen jälkeen on.

[/quote]

Kyllä mä olen ymmärtänyt Ja ymmärtänyt lisää. Saanut monta kertaa miehenkin ymmärtämään.

Mutta kun erosta on aikaa neljä vuotta ja siitä kolme ollaan oltu miehen kanssa kimpassa ja mikään ei ole muuttunut. Samaa kiukuttelua, mollaamista, tapaamisten estämisiä jne, niin ei vaan jaksa enää ymmärtää.

Vaikka mies olisi ollut millainen sika, jättänyt toisen naisen takia, ihan mitä vaan (paitsi siis väkivaltainen juoppo), ni jossain vaiheessa vain pitää osata myös päästää irti ja mielestäni neljä vuotta pitäisi riittää siihen. Tai ainakin siihen, että osaisi käyttäytyä ihmisiksi, pitää ei tarvitse.

-69-

Vierailija
78/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla sinun käytökselläsi ap aiheutat sen että lapset sanovat sulle että me halutaan muuttaa isän luo.

Vierailija
79/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:50"]

En minä ole ärsyttävä, en vaan ymmärrä miksi joku vieras ihminen pitää väkisin vetää lastemme elämään mukaan ja ottaa osaksi lapsiamme koskevia päätöksiä. Lasten kertoman mukaan tämä nainen komentaa heitä isänsä luona kuin omiaan ja ostelee heille kaupasta millon pelejä ja milloin mitäkin "tekemistä", niinkun yrittäisi ostaa meidän lapset. Isä puolestaan myötäilee kaikkia päätöksiä. Ei hän meidänkään suhteessa myötäillyt tai sopinut asioita, meillä oli omat rahat ja omat menot eikä siinä toiselta kyselty mitä mieltä on.

[/quote]

HUHHUH. Ei kai voi olla todellista. Ihan oman itsesi ja loppuelämäsi kannalta: mietipä ap, miksi ero tuli. Lakkaa syyttelemästä exää, hänen uutta vaimoa tai ketään: katso peiliin mieti rehellisesti miten itse olisit voinut toimia toisin.

Siitä se lähtee paranemisprosessi käyntiin ja katkeruus hälvenee pikkuhiljaa. 

Onnea elämääsi, se on vasta alussa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi