Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen uusi puoliso päättää lastemme asioista..

Vierailija
14.08.2013 |

Erosimme yli vuosisitten, mies petti minua uuden naisensa kanssa ja muutti tämän luokse kun sain tietää suhteesta. Lasten tapaamiset sovimme heti alkuun. Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. Mies meni naimisiin tämän uuden naisen kanssa vähän aikaa eromme jälkeen. Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:58"]

En minä ole katkera, en vaan ymmärrä miksi tämän uuden naisen pitäisi muka saada osallistua meidän lapsen elämään kun ei niiden asiat kuulu tälle naikkoselle millään tavalla. Ei minun mielestäni täysin lapsille tuntemattoman ihmisen tarvitse päättää lasten asioista tai esimerkiksi tunkea naamaansa lasten joulu tai kevätjuhliin. Ne on lapsia ja lasten vanhempia varten eikä tällä naikkosella ole edes omia lapsia niin miksi sellaisen pitäis päättää minunkaan lasten asioista??

[/quote]

Tämä naikkonen ei ole lapselle täysin vieras ihminen, vaan lapsen äitipuoli. Mikä siinä on niin kauhea ajatus, että lapsella on nyt elämässään uusi aikuinen joka kaikesta päätellen on kiinnostunut lapsesta ja lapsen hyvinvoinnista? Olisiko parempi, jos tämä nainen vihaisi lastasi  ja yrittäisi estää isää näkemästä lasta?

Kyllähän esim kevätjuhliin voi tulla myös lapsen isovanhempia tai muita sukulaisia/ lapselle muuten vaan tärkeitä ihmisiä, miksei sitten myös lapsen isä- tai äitipuoli voisi osallistua? 

Ja itselläni on sekä isä- että äitipuoli, molemmissa kodeissa tuli aikanaan asuttua ja molemmat puolivanhemmat osallistuivat kasvatukseeni. Ja hyvä niin, ei se toimi, että lapsi joko asuu tai vieraiee kodissa, jossa vain toinen aikuinen osallistuu lapsen asioihin. 

Ja mitenkäs sitten kuin sinä itse löydät uuden miehen? (jos katkeruudeltasi pystyt uuteen suhteeseen) Etkö muka aio sopia menoista ja menemisistä uuden miehesi kanssa? Etkö aio antaa uuden miehesi osallistua lapsesi elämään vaikka menisitte naimisiin ja perustaisitte perheen? 

Vierailija
42/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:43"]

Sepä se. Parisuhteessa, kun ei voi vain toinen päättää. Sinulla ei ole mitään oikeutta määritellä, miten isä hoitaa isyyttään.

[/quote]

Hetkinen.

Kysymyshän ei ole enää parisuhteesta tai aviosuhteesta, vaan lasten (biologisten) vanhempien keskinäisestä huoltajuussuhteesta ja siihen liittyvistä järjestelyistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:39"]
Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. ... Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

[/quote]

PIIP, PIIP, PIIP... peruutetaanpa vähän. Miehellä oli siis yksi lapsi jo ennen kuvioita sinua (ja lastanne)? Kuinka taloudessanne toimittiin niinä aikoina, kun miehen aikaisempi lapsi vietti aikaansa teillä? Noina nimenomaisina päivinäkö heitit kaikki tehtäväsi nurkkaan, ja ihan kunnioituksesta ex-miehesi ex-vaimoa kohtaan annoit miehen yksin päättää kaiken yhteisestä ajanvietostanne, syömisistänne, suunnitelmistanne? Vai olisiko kuitenkin niin, että olisit ollut tuolloin mukana päättämässä näistä normaaleista arjen asioista miehesi rinnalla? Mutta tämä exäsi nykyinen vaimo ei ansaitse kuitenkaan samaa asemaa omassa avioliitossaan, ihan vaan koska sinä ja sun lapsi?

Vierailija
44/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:06"]

No tämä nyt on niin selvä provoaloitus että oksat pois. Ja mammat meni taas halpaan.

[/quote]

Valitettavasti näitä eksiä on ja paljon. Mieheni eksä teki minusta ls-ilmoituksen, koska minulla ja lapsella oli sama harrastus ja harrastimme yhdessä. Hän jaksoi raportoida sosiaaliviranomaisille mm juuri ruuistamme jne jne. Tätä jatkui vuosia vaikka mikään viranomaistaho ei edes noteerannut näitä valituksia. 

Sitten alkoi tekstarit miehelleni, joissa minun jokaista tekemistä arvosteltiin negatiivisesti; mies ei noteerannut.

Nyt on ollut melkein vuoden hiljaiseloa; seuraavaa siirtoa odotellessa.....

-21-

[/quote]

Meillä kans menee sykleissä (ei tosin lastensuojeluilmoitusta tehty), kun exällä uusi mies, asiat sujuu kuin vettä vain ja kaikki toimii, ollaan hyvissä väleissä, kun suhde kariutuu alkaa viestittelyt minun miehelle, ja kun mies ei noteeraa ja hyppää exän pillin mukaan vaan toimii meidän yhteisen perheen suunnitelmien pohjalta ja kun nyt esim. lapsi ei kesällä halunnut lähteä äitinsä luo vaan olla meillä pidempään iski mustasukkaisuus ja kiusanteko...nyt taas tuli aika lastenvalvojalle, eli siellä exä itkee kuinka kauheaa kun minä puutun asioihin ja kuulun lapsen elämään. Niin surullista.

Vierailija
45/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia, että tämä nainen ei saisi päättää asioista omassa kodissaan, se on ex-miehesi ja uuden vaimonsa välinen asia.Vaimo ei ole heitukka, älä käytä tuollaisia nimityksiä vaan ole asiallinen muissakin yhteyksissä ettet vahingossa käytä nimtyksiä lasten kuullen. Lapset voivat kertoa isälleen tai isän uudelle vaimolle suuttuessaan huutaa ne hänelle ja saat syyt niskaasi & elämäsi vaikeutuu.

Tapaamiset voi sopia lastenvalvojalla, sinne ei kutsuta kuin lasten vanhemmat ja niistä tapaamisajoista voit pitää kiinni.

Vierailija
46/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, olit varmaan itse poissa kotoa silloin kun ex-miehesi aikaisemman suhteen lapsi oli teillä? samoin myös annoit isän ja lapsen päättää kaikki kotinne asiat? rahan käytön yms? salli mun taas nauraa..

Vierailija
47/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen "heitukka" myös, olemme olleet avioliitossa mieheni kanssa 2,5 vuotta ja kyllä meilläkin sovitaan lasten tulemiset ja menemiset yhdessä, esimerkiksi kumpi hakee jne, olen myös lasten kanssa kotona vaikka lasten isä ei olisikaan ja tuolloin myös päätän ihan itsenäisesti voiko lapsi mennä kaverille kylään vai ei ja milloin täytyy tulla kotiin. Minulla on meidän perheessä aivan tasa-arvoinen oikeus komentaa ja kasvattaa lapsia kuin lasten isälläkin joka on aivan normaalia, yhteistä kotiahan me asumme ja olemme yhtä perhettä vaikka en biologinen äiti olekkaan. Vaikuttaahan heidän olonsa myös minun elämääni.

Vierailija
48/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:56"]

Minä olen tällainen "heitukka" myös, olemme olleet avioliitossa mieheni kanssa 2,5 vuotta ja kyllä meilläkin sovitaan lasten tulemiset ja menemiset yhdessä, esimerkiksi kumpi hakee jne, olen myös lasten kanssa kotona vaikka lasten isä ei olisikaan ja tuolloin myös päätän ihan itsenäisesti voiko lapsi mennä kaverille kylään vai ei ja milloin täytyy tulla kotiin. Minulla on meidän perheessä aivan tasa-arvoinen oikeus komentaa ja kasvattaa lapsia kuin lasten isälläkin joka on aivan normaalia, yhteistä kotiahan me asumme ja olemme yhtä perhettä vaikka en biologinen äiti olekkaan. Vaikuttaahan heidän olonsa myös minun elämääni.

[/quote]

Näin meilläkin, lapset ei edes kyseenalaista kummankaan vanhemman oikeutta päättää ajen asioista, meillä sekä minun lapset että miehen voi kummalta tahansa kysyä voiko mennä kavereille, saako tehdä sitä taikka tätä, ei siinä jaotella kumman lapset biologisesti on. Aika mielenkiintoista on ollut todeta, etä minun lapseni biologinen isä ei ole koskaan kyseenalaistanut tätä, hän pystyy toiminaan kumman meidän perheen aikuisen kanssa hyvänsä eikä häntä haittaa jos mieheni kuljettaa lapsia tapaamisille jos olen vaikka töissä mutta miehen exä ei kestä minulta mitään vastaavaa. Lapsi siitä eniten kärsii kun tietää mikä äidin mielipide, lapsi on jo vuosia elänyt myös kanssani ja tykkää kovasti, ristiriitaisia tunteita koska haluaa äidille olla lojaali.

Vierailija
49/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa kiinteät tapaamisajat, niin noita neuvotteluja ei tarvi käydä.

Kuten sanottu, sulla ei ole sananvaltaa siihen miten siellä perheessä asiat hoidetaan. Kunhan ei ole lastensuojelullisia puutteita.

Mutta voin kuvitella, että sinua voi ärsyttää se, ettet ikinä tiedä milloin isä tapaa lapsiaan. Sinua ei varmastikaan kiinnosta järjestellä tapaamisia ja joustaa tapaamisajoissa sen mukaan miten exän nyxälle sattuu käymään. Sillä aivan kuten sinä et voi määrätä exän perheen tekemisiä, niin hekään eivät voi määrätä sinun tekemisiäsi. Ja jotta heillä ei ole vaikutusta menemisiisi, niin sinun on tiedettävä milloin lapset ovat sinulla ja milloin eivät. Siksi sovitte isäillan kiinteäksi aina samalle viikonpäivälle, niin tuo säätäminen loppuu.

Vierailija
50/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sopineet että mies ilmoittaa edellisenä perjantaina seuraavan viikon tapaamisen mutta miksi siihenkin pitää kysyä lupa uudelta naiselta? eihän se ole sen naisen asia millon lapset ovat isänsä kanssa, jos naisella on menoa niin menkööt. Viimeviikollakin ehdotin että lapset näkisivät isäänsä keskiviikkona vaikka minulla ei mitään erityistä menoa ollutkaan mutta eihän se miehelle voinut sopia kun hänen piti olla töissä yömyöhään ja sit tuli taas tämä uusi nainen joka sopi että lapset tuleekin torstaina kun he ovat molemmat kotona. En ymmärrä miksi tollasten naisten pitää tunkea nokkansa jokaiseen asiaan!!! 

Vierailija
51/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo. Täältä ei sinulle sympatiaa ja empatiaa säteile. Soita vaikka jollekin tyttökavereille, he ovat sitä varten.

Vierailija
52/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, itke tai huuda mutta se heitukka on sun lasten äitipuoli halusit tai et. Sinä sovit exäsi kanssa koska lapset menevät sinne ja he varmaankin perheenä sopivat koska lasten on paras sinne mennä. Exälläsi ja tällä naisella on siis perhe nyt keskenään, ole iloinen että "heitukka" välittää lapsistasi ja haluaa olla heidän elämässään yksi turvallinen aikuinen lisää.

Vierailija
53/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapset menneet keskiviikkona jos kerran isä töissä! Eli sinun mielestäsi lasten olisi pitänyt mennä isälleen keskiviikkona vaikka isä töissä -> lapset olisivat olleet "heitukan" kanssa. Otat nokkiisi kun "heitukka" sanoo, että lapset tulisivat torstaina, että molemmat siis myös LASTEN ISÄ olisi kotona!!!!!!!

Olet ap pirun vaikea ihminen, jolle ei näytä sopivan mikään!

Vierailija
54/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:09"]

Olemme sopineet että mies ilmoittaa edellisenä perjantaina seuraavan viikon tapaamisen mutta miksi siihenkin pitää kysyä lupa uudelta naiselta? eihän se ole sen naisen asia millon lapset ovat isänsä kanssa, jos naisella on menoa niin menkööt. Viimeviikollakin ehdotin että lapset näkisivät isäänsä keskiviikkona vaikka minulla ei mitään erityistä menoa ollutkaan mutta eihän se miehelle voinut sopia kun hänen piti olla töissä yömyöhään ja sit tuli taas tämä uusi nainen joka sopi että lapset tuleekin torstaina kun he ovat molemmat kotona. En ymmärrä miksi tollasten naisten pitää tunkea nokkansa jokaiseen asiaan!!! 

[/quote]

Nyt menee jo sekavaksi. Eli lasten olisi sinusta pitänyt mennä isälle, kun hän on töissä myöhään ja sinusta on huono asia, kun menivät sinne silloin, kun isäkin oli kotona.

Hohhoijaa...

Vierailija
55/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:09"]

[/quote]

Nyt menee jo sekavaksi. Eli lasten olisi sinusta pitänyt mennä isälle, kun hän on töissä myöhään ja sinusta on huono asia, kun menivät sinne silloin, kun isäkin oli kotona.

Hohhoijaa...

[/quote]

Juurikin näin.  Lasten täytyy mennä isälleen kun on sovittu vaikka isä ei olisi kotona ja heitukka ei saa lapsia hoitaa vaan lasten täytyy olla isän kanssa. Näetkö AP tässä jotain ristiriitaa?

Vierailija
56/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se mies järjestää jonkun puolestaan töihin tai jonkun olemaan lasten kanssa jos itselleen on tärkeämpi olla töissä kuin lasten kanssa. Miksi tapaaminen pitää aina järjestää niin että uus nainenkin paikalla ikäänkuin todistellakseen jotain.

Vierailija
57/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:44"]

Voihan se mies järjestää jonkun puolestaan töihin tai jonkun olemaan lasten kanssa jos itselleen on tärkeämpi olla töissä kuin lasten kanssa. Miksi tapaaminen pitää aina järjestää niin että uus nainenkin paikalla ikäänkuin todistellakseen jotain.

[/quote]

Kyllä jokaisen on ihan itse työnsä hoidettava ja eiköhän se "heitukka" nimenomaan tarkoittanut sanalla molemmat sitä, että isäkin olisi kotona! Ap on tässä kuviossa se hankala ihminen!

Vierailija
58/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ärsyttävä, en vaan ymmärrä miksi joku vieras ihminen pitää väkisin vetää lastemme elämään mukaan ja ottaa osaksi lapsiamme koskevia päätöksiä. Lasten kertoman mukaan tämä nainen komentaa heitä isänsä luona kuin omiaan ja ostelee heille kaupasta millon pelejä ja milloin mitäkin "tekemistä", niinkun yrittäisi ostaa meidän lapset. Isä puolestaan myötäilee kaikkia päätöksiä. Ei hän meidänkään suhteessa myötäillyt tai sopinut asioita, meillä oli omat rahat ja omat menot eikä siinä toiselta kyselty mitä mieltä on.

Vierailija
59/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:50"]

En minä ole ärsyttävä, en vaan ymmärrä miksi joku vieras ihminen pitää väkisin vetää lastemme elämään mukaan ja ottaa osaksi lapsiamme koskevia päätöksiä. Lasten kertoman mukaan tämä nainen komentaa heitä isänsä luona kuin omiaan ja ostelee heille kaupasta millon pelejä ja milloin mitäkin "tekemistä", niinkun yrittäisi ostaa meidän lapset. Isä puolestaan myötäilee kaikkia päätöksiä. Ei hän meidänkään suhteessa myötäillyt tai sopinut asioita, meillä oli omat rahat ja omat menot eikä siinä toiselta kyselty mitä mieltä on.

[/quote]

Mitä se sua haittaa? Et sä kuitenkaan voi asialle mitään niin miksi velloa tuollaisen asian kanssa?

Vierailija
60/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toi selittääki paljon, oli omat menot ja omat rahat eikä toiselta kyselty mitä mieltä on ja nyt sitten vituttaa kun oma suhtees miehees katkes varmaanki juuri noitten syiden takia ja ottaa päähän kun mies on löytäny parisuhteen tai paremminki avioliiton joka tyydyttää molempien tarpeet ja puolisot ovat tasa-arvossa toisiinsa nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi