Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nukkuu sohvalla ja minua itkettää

Vierailija
13.08.2013 |

Mies on jäänyt kiinni muutaman kerran siitä että on juonut vaikka väittää ettei ole, ja että on juonut enemmän kuin väittää juoneensa.

Olen ollut vähällä hakea avioeroa, mies on luvannut ryhdistäytyä. 

Minusta on törkeyden huippu tulla kännissä vauvan viereen nukkumaan, ja olen ilmoittanut että jos on juonut, ei ole mitään asiaa sänkyyn.

Mies kävi tänään kaljalla kaverin kanssa, sanoi että joi pubissa 4 ja kotona yhden, mutta en usko, joten passitin sohvalle nukkumaan.

Mies suuttui, haluaisi nukkua sängyssä, en suostu ja nyt mies on sitten sohvalla, ja minä tunnen itseni pirttihirmuksi ja itkettää.

Mies ei ole kolmeen viikkoon juonut tippaakaan alkoholia,  ja on nyt sitä mieltä että turhaa yrittääkään kun mikään ei riitä...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:37"]

Välillä mies kysyy, että milloin hän saa nukkua taas vieressäni ja toisaalta hän itsekin pelkää nukkua samassa sängyssä vauvan kanssa, koska tietää olevansa levoton nukkuja ihan ilman alkoakin.

[/quote]

Ja viiden vuoden päästä sä kerrot täällä, miten mies sikamaisesti otti ja lähti tai vähintään petti.

Sun miehelle on sama, että juoko vai ei, sun viereen ei pääse kuitenkaan, koska siellä on se lapsi.

Mies-parka =(

[/quote]

Etkö sä lukenut mun viestiä kokonaan? Meillä on ollut seksiä vaikka vauva on vasta kuukauden ikäinen. En nyt usko että mies sohvalla nukkumisesta kärsii jos parisuhde muuten toimii. Mies on nukkunut sohvalla kuukauden ajan niinä öinä kun on juonut. Sitä paitsi minä olen paljon parempi nainen nukuttuani kokonaisia öitä, koska imettäessäni vauva vieressäni en edes herää. Jos ramppaisin pinnasängyn ja sängyn väliä niin takuulla kärsisin katkonaisista öistä ja silmäpusseista.

Vierailija
42/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:48"]

Mies on nukkunut sohvalla kuukauden ajan niinä öinä kun on juonut.

[/quote]

Okei, käsitin viestisi väärin, kun sanoit jotenkin, että miestä pelottaa nukkua ilman alkoakin samassa sängyssä vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:46"]

Minä vieläkin ihmettelen, että miten ihmeessä se parisuhde voi olla siitä parisängystä riippuvainen??? Meillä on 15 vuotta onnellista parisuhdetta takana. On kolme lasta, joista jokainen on nukkunut perhepedissä kaksivuotiaaksi saakka, imetin heitä kutakin reilun vuoden.

[/quote]

Hienoa, että teillä on toiminut.

Tähän mennessä jokainen n. 4-kymppinen eronnut mies, jonka kanssa olen jutellut eron syistä, on kertonut syyksi samaa. Lapset tulivat ja veivät naisen, lapsi nukkui samassa sängyssä eikä se enää ollutkaan aviovuode vaan lastentarha. Ja pikku hiljaa alettiin vaan etääntyä ja etääntyä äidin käpertyessä lapseen/lapsiin ja kun äidillä olisi viimein ollut taas aikaa ja mielenkiintoa muutaman vuoden jälkeen mieheensä, ei miestä enää sytyttänytkään vaan tunteet olivat ehtineet kuolla. Siinä sitten on sinnitelty vielä jokunen vuosi, koska lapsiperheestä on vaikea lähteä, mutta kun välit alkaa olemaan aviopuolisoiden välillä enää kaverilliset tai jäätävät, jossain vaiheessa vain kuppi menee nurin ja mies lähtee.

Yhdistävänä tekijänä on ollut myös se, että ero on aina tullut näille naisille yllätyksenä, koska he ovat olleet sitä mieltä, että avioliitto on voinut hyvin ja kaikki on ollut suorastaan loistavasti.

Perustan siis mielipiteeni omaan kokemukseeni enkä ole valmis ottamaan riskiä siitä, että se on väärä vaikka totta kai ylipäätään muutkin tiet ovat mahdollisia ja saattaa jopa olla, että olen vain sattunut törmäämään ennen kaikkea tuollaisiin miehiin ja he ovatkin vähemmistössä. Jokainen tyylillään =) Moni kestää myös pitkiä työmatkoja tekevän kumppanin ja jopa nauttivat siitä, itseni tuntien ei oma parisuhteeni tuota kestäisi, olen ihan liian koti- ja perhekeskeinen moiseen. Eikä se siltikään tarkoita, että ne toiset olisivat enemmän oikeassa tai väärässä, ovatnpahan vain erilaisia.

Vierailija
44/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, mä luen kyllä tuon kertomasi niin, että erot olivat pitkälti näiden miesten syytä. Pikkulapsivaiheessa täytyy keskittyä lapsiin. Miksi nuo miehet eivät tehneet myös niin vaan masentuivat perheen ulkopuolella? Pienten lasten hoitaminen vie voimia. Silloin on järkevää olla armollinen parisuhde-jaksamisen suhteen. Just ne muutamat vuodet nyt normaali ihminen jaksaa sinnitellä vähemmälläkin parisuhdeajalla ilman, että tunteet kuolee.

Perhepeti on konkreettinen asia, joka itsessään ei taatusti voi olla syynä yhteenkään eroon.

P.s. se mitä mä en ole ymmärtänyt näissä "vastustan perhepetiä pyhän aviovuoteen nimissä" -argumenteissa on se, että kai vauva/pikkulapsi yleensä kuitenkin nukkuu vanhempien makuuhuoneessa, vaikka sitten omassa sängyssään? Ja mä en ainakaan pystynyt harrastamaan seksiä vauvan ollessa samassa huoneessa, joten se siirtyi muualle ihan riippumatta perhepedistä. Ja hyvin vaikea oli nähdä asiassa mitään ongelmaa. Väittääkö joku vakavissaan, että parisuhde hajoaa, jos seksiä ei muutamaan kuukauteen harrasteta parisängyssä?

Vierailija
45/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:07"]

46, mä luen kyllä tuon kertomasi niin, että erot olivat pitkälti näiden miesten syytä. Pikkulapsivaiheessa täytyy keskittyä lapsiin. Miksi nuo miehet eivät tehneet myös niin vaan masentuivat perheen ulkopuolella?

[/quote]

Koska heitä ei päästetty sinne perheeseen, ei osaa vaihtaa vaippaa, ei pidä lasta oikein, ei tee mitään oikein.

Yllättävän usein naiset menevät sellaiseen omaan kuplaansa lapsen kanssa eikä miehelle ole enää tilaa.

Vierailija
46/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, mä luen kyllä tuon kertomasi niin, että erot olivat pitkälti näiden miesten syytä. Pikkulapsivaiheessa täytyy keskittyä lapsiin. Miksi nuo miehet eivät tehneet myös niin vaan masentuivat perheen ulkopuolella? Pienten lasten hoitaminen vie voimia. Silloin on järkevää olla armollinen parisuhde-jaksamisen suhteen. Just ne muutamat vuodet nyt normaali ihminen jaksaa sinnitellä vähemmälläkin parisuhdeajalla ilman, että tunteet kuolee.

Perhepeti on konkreettinen asia, joka itsessään ei taatusti voi olla syynä yhteenkään eroon.

P.s. se mitä mä en ole ymmärtänyt näissä "vastustan perhepetiä pyhän aviovuoteen nimissä" -argumenteissa on se, että kai vauva/pikkulapsi yleensä kuitenkin nukkuu vanhempien makuuhuoneessa, vaikka sitten omassa sängyssään? Ja mä en ainakaan pystynyt harrastamaan seksiä vauvan ollessa samassa huoneessa, joten se siirtyi muualle ihan riippumatta perhepedistä. Ja hyvin vaikea oli nähdä asiassa mitään ongelmaa. Väittääkö joku vakavissaan, että parisuhde hajoaa, jos seksiä ei muutamaan kuukauteen harrasteta parisängyssä?

[/quote]

Meillä vauva nukkuu perhepedissä. Seksiä meillä on parisängyssämme silloin kun vauva istuu tyytyväisenä sitterissään toisessa huoneessa tai sekstailemme sohvalla silloin kun vauva nukkuu sängyssä. Perhepeti ei vaikuta seksiin millään tavalla. Perhepeti on hyvä keksintö: ei enää katkonaisia öitä!

Vierailija
47/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:09"]

46, mä luen kyllä tuon kertomasi niin, että erot olivat pitkälti näiden miesten syytä. Pikkulapsivaiheessa täytyy keskittyä lapsiin. Miksi nuo miehet eivät tehneet myös niin vaan masentuivat perheen ulkopuolella?

[/quote]

Koska heitä ei päästetty sinne perheeseen, ei osaa vaihtaa vaippaa, ei pidä lasta oikein, ei tee mitään oikein.

Yllättävän usein naiset menevät sellaiseen omaan kuplaansa lapsen kanssa eikä miehelle ole enää tilaa.

[/quote]

Entäpä jos mies ottaisi ihan itsenäisesti vastuun isyydestään ja suhteestaan lapseen, ja vaan alkaisi hoitaa sitä lasta? En ihan ilman suoria todisteita usko, että todella monissa perheissä vaimo kieltäisi miestä pitämästä lasta sylissä, viemästä vaunulenkille, vaihtamasta vaippaa, tai juttelemasta lapselle. Toki jotain yksittäisiä sekopäitä saattaa olla, mutta enemmistö äideistä ei millään voi olla tällaisia.

Tai entä jos nämä miehet olisivat jääneet jopa hoitovapaalle? Vai olivatko he omineet itselleen perheen elatusvastuun niin, etteivät "pystyneet". Siinäkin tapauksessa olisi ehkä ollut mahdollista säästää siitä ilmeisen isosta palkasta sen verran, että esim. 6kk hoitovapaalla olisi onnistunut. Kun on kahdestaan lapsen kanssa, toinen ei pääse määräilemään, ja parisuhdekin voi paremmin kun molemmat ottavat vuorotellen vastuuta kodista ja vuorotellen elatuksesta.

Vierailija
48/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, minusta sinä olet ihan oikeilla teillä.

uskomatonta, että sinua neuvotaan täällä laittamaan vauva omaan sänkyyn, tai jotenkin muuttamaan teidän perheen nukkumisjärjestelyjä niin että mies voisi juovuksissakin nukkua missä lystää... jos perhepeti on teille muuten toimiva ratkaisu ja helpottaa yöimetyksiä, niin eiköhän se ole aikuisen miehen tehtävä sopeutua eikä vauvan. 

tuo on hyvä nyrkkisääntö, että alkoholia nauttineena ei ole perhepetiin asiaa. juomisesta valehtelu on kuitenkin astetta kiperämpi juttu, ja siihen en keksi näin äkkiseltään mitään hyvää neuvoa :/ onko miehesi yhtään valmis keskustelemaan ongelmastaan? ymmärtäisikö hän, jos sanoisit että sinun on vaikea luottaa hänen omiin arvioihinsa kuinka paljon on juonut, koska valehtelua on esiintynyt aiemminkin? tai että sinusta tuntuu pahalta ns. "passittaa" hänet sohvalle, mutta pelaat mielummin varman päälle ja vauvan turvallisuus tulee ensimmäisenä?

Vierailija
49/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:39"]

Entäpä jos mies ottaisi ihan itsenäisesti vastuun isyydestään ja suhteestaan lapseen, ja vaan alkaisi hoitaa sitä lasta? En ihan ilman suoria todisteita usko, että todella monissa perheissä vaimo kieltäisi miestä pitämästä lasta sylissä, viemästä vaunulenkille, vaihtamasta vaippaa, tai juttelemasta lapselle. Toki jotain yksittäisiä sekopäitä saattaa olla, mutta enemmistö äideistä ei millään voi olla tällaisia.

[/quote]

Ei tietenkään kaikki lähellekään tai edes valtaosa, sittenhän eroja olisi vielä enemmän.

Nyt puhuin todellakin siitä pienestä ryhmästä miehiä, jotka ovat eronneet neljänkympin tietämille, HEISTÄ jokainen tapaamani mies on kertonut tuosta samasta ilmiöstä, että heidät jätettiin ulos eikä edes yrittämällä sinne symbioosiin päässyt sisään. Ja lopuilta olivat niin kaukana perheestään, että ei ollut enää järkeä jatkaa, asuivat vieraan lapsen ja vieraan naisen kanssa ja tunsivat olevansa pelkkiä statisteja omassa elämässään. Paitsi laskunmaksun osalta tietenkin.

Ehkä tuo on joku 50-60-luvuilla syntyneiden naisten ilmiö, jotka ovat aloittaneet lapsenteon alle 3-kymppisinä? Mielestäni nuoremmat  ja toisaalta ns. kypsemmässä iässä äidiksi tulleet eivät ole niputettavissa samalla tavalla vaan heissä löytyy sitten joka lähtöön, myös niitä, jotka saavat sen perhepedin toimimaan ;-)

Noissa samoissa naisissa on myös paljon niitä, joille se seksi on lähinnä pakkopullaa, joskus lauantaisin saunan jälkeen peiton alla eikä tietenkään mitään suuseksiä eikä paljon muita asentoja kuin se lähetyssaarnaaja ja kun lapsi on pykätty, niin ollaan helposti yli puoli vuotta ilman seksiä ja kun taas seksielämää on, tavoitteena on uusi lapsi. Ja kun lapsiluku on täynnä, loppuu seksi kokonaan tai ainakin lähes kokonaan.

Vierailija
50/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos laittaisi sen lapsen ihan omaan sänkyynsä nukkumaan? Niille oikeasti myydään sellaisia.. Äitiyspakkauksessakin tulee se pahvilaatikko, joka on tarkoitettu ensisängyksi vai meinaatteko, että sellaista annettaisiin, jos se olisi lapselle jotenkin haitallista kehityksen kannalta?

Sitten saisi isä ottaa sen pari kaljaansa ilman, että akka hyppii seinillä kaulimen kera, kaikki nukkuisivat paremmin, olisi taas parisuhdekin, kun saisi nukkua vaimonsa kanssa eikä lapsensa..

Kaikki voittaisi.

Vierailija
51/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko mies siis oikein juo? sanot, ettei ole kolmeen viikkoon juonut, mutta kuitenkin juo vähintään kerran viikossa. kumpi tässä nyt sitten pitää paikkansa?

Vierailija
52/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo! Jos mies käytti ennen alkoholia, niin miten siitä täysraitis nyt yhtä-äkkiä tulisi. Mies ei ole ollut kaatokännissä, ei väkivaltainen, ei ole haastanut riitaa. Jos sinä sanoisit ihan asiallisesti ja neutraalisti että toivot miehen nukkuvan sohvalla, jos on yhtään juonut, niin asiasta tuskin tulisi eds kiistaa, mutta kun sinä olet pirttihirmu asiasta, niin mieskin kuumenee. Ja tosiaan: vauvan voi laittaa omaan sänkyyn. Jos se, että mies silloin tällöin juo muutaman kaljan, on hänen ainut paheensa, niin miten kuvittelet löytäväsi paremman?

Vierailija
53/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaunu, eli vauvansänky ilman yhtä laitaa vanhempien sängyn viereen. Ja sinä nukut miehen ja vauvan välissä. Meillä tällainen ratkaisu kun miehelläni lääkitys, joka vaikuttaa unen laatuun -ja toki juo muutaman oluen tai viinilasillisen silloin tällöin vaikka pari kertaa viikossa (eikä se tee hänestä juoppoa).

Vierailija
54/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepeti on paholaisen keksintö. En ymmärrä ihmisiä, jotka sellaisessa nukkuvat, munattomia miehiä ja pirttihirmuakkoja lienevät.

Vierailija
55/55 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 08:38"]

No haloo! Jos mies käytti ennen alkoholia, niin miten siitä täysraitis nyt yhtä-äkkiä tulisi. Mies ei ole ollut kaatokännissä, ei väkivaltainen, ei ole haastanut riitaa. Jos sinä sanoisit ihan asiallisesti ja neutraalisti että toivot miehen nukkuvan sohvalla, jos on yhtään juonut, niin asiasta tuskin tulisi eds kiistaa, mutta kun sinä olet pirttihirmu asiasta, niin mieskin kuumenee. Ja tosiaan: vauvan voi laittaa omaan sänkyyn. Jos se, että mies silloin tällöin juo muutaman kaljan, on hänen ainut paheensa, niin miten kuvittelet löytäväsi paremman?

[/quote]

NO KYLLÄ NIITÄ PAREMPIA TODELLAKIN LÖYTYY! Minulla on sen verran raitis mies, että ei ikinä ole ottanut yhtä siideriä enempää kerrallaan. Ja sen yhdenkin ottaa ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Ei kaikki miehet ole mitään viina- ja kaljasieppoja, oikeasti. Ei edes suomalaiset miehet. Ja humalassa ei lasta käsitellä, eikä varsinkaan tulla viereen nukkumaan. Senhän luulisi olevan aivan itsestään selvä asia! Ja kyllä meillä ainakin on parisuhde ja vieläpä hyvä, onnellinen ja tasapainoinen sellainen, vaikka vauva pienenä nukkuikin perhepedissä. En ymmärrä niitä, joiden parisuhde on parisängyssä kylki kyljessä nukkumisesta kiinni... aika heikolla pohjalla on kyllä sellainen suhde.

Ei ap ole mikään pirttihirmu, vaan vastuuntuntoinen äiti. Mutta minä kyllä lähtisin kävelemään lapsen kanssa, jos mies ei lainkaan kunnioittaisi toiveitani ja ajatuksiani, eikä suostuisi myöskään hakemaan ongelmaansa apua pyynnöistäni huolimatta... En suostuisi elämään elämääni alkoholistin kanssa, lapseni ovat liian tärkeitä uhrattavaksi "parisuhteen" eteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi