Mies nukkuu sohvalla ja minua itkettää
Mies on jäänyt kiinni muutaman kerran siitä että on juonut vaikka väittää ettei ole, ja että on juonut enemmän kuin väittää juoneensa.
Olen ollut vähällä hakea avioeroa, mies on luvannut ryhdistäytyä.
Minusta on törkeyden huippu tulla kännissä vauvan viereen nukkumaan, ja olen ilmoittanut että jos on juonut, ei ole mitään asiaa sänkyyn.
Mies kävi tänään kaljalla kaverin kanssa, sanoi että joi pubissa 4 ja kotona yhden, mutta en usko, joten passitin sohvalle nukkumaan.
Mies suuttui, haluaisi nukkua sängyssä, en suostu ja nyt mies on sitten sohvalla, ja minä tunnen itseni pirttihirmuksi ja itkettää.
Mies ei ole kolmeen viikkoon juonut tippaakaan alkoholia, ja on nyt sitä mieltä että turhaa yrittääkään kun mikään ei riitä...
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:32"]
Öö..52, onko tuo nyt kaikki ihan varmaa tietoa vai kenties "hieman" väritettyä, stereotypiaan perustuvaa tarinaa? Toivottavasti et muodostanut näitä käsityksiäsi noiden muutaman 40+ miehen kertomusten perusteella kuulematta lainkaan suhteen toista osapuolta? Vai oletko tutkinut asiaa objektiviisesti isomallakin otoksella?
[/quote]
Tuo on yllättävän iso otanta, koska työskentelen todella miesvaltaisella alalla, joka on sellaista, että tehdään ns. tiivistä parityötä viikkojakin kerrallaan eli siinä tulee juteltua vähän kaikesta maan ja taivaan välillä.
Totta kai siis iso osa on noiden miesten kertomaa, mutta olen myös tavannut tuollaisia naisia, joita olen kuunnellut monttu auki. Ja toki myös naisia, jotka ovat sitten kertoneet itse, että tajusivat jälkikäteen mitä tekivät, mutta siinä tilanteessa olivat vielä sokeita.
Ja myös nämä miehet ovat myöntäneet, että olisivat voineet toimia toisin. Aika harvassa tuntuu olevn myös ne stereotypiat, että syytettäisiin vain sitä toista osapuolta vaan kyllä vaikuttaisi siltä, että osataan katsoa myös sitä omaa käytöstä ja löytää siitä vikaa. Eli siis lyhyesti sanottuna "teimme molemmat silloin väärin, olimme niin lukossa, että emme vain saaneet niitä lukkoja auki ja kun yritimme avata niitä, oli jo liian myöhäistä".
Mutta kyllä, tämä perustuu ihan vain omaan kokemuspohjaani, ei mihinkään tieteellisin perustein tehtyyn tutkimukseen. Pyrin kylläkin objektiivisuuteen ja "onkimaan" sieltä rivien välistä myös syitä siihen, miksi jotain on tapahtunut. Mua on kiinnostanut aina ihmismieli ja sen ymmärtäminen, sen takia myös kyselen ihmisistä paljon ja omaan kuulemma kuuntelemisen kyvyn, joka laittaa ihmisen puhumaan hyvinkin henkilökohtaisista asioistaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:32"]
Öö..52, onko tuo nyt kaikki ihan varmaa tietoa vai kenties "hieman" väritettyä, stereotypiaan perustuvaa tarinaa? Toivottavasti et muodostanut näitä käsityksiäsi noiden muutaman 40+ miehen kertomusten perusteella kuulematta lainkaan suhteen toista osapuolta? Vai oletko tutkinut asiaa objektiviisesti isomallakin otoksella?
[/quote]
Tuo on yllättävän iso otanta, koska työskentelen todella miesvaltaisella alalla, joka on sellaista, että tehdään ns. tiivistä parityötä viikkojakin kerrallaan eli siinä tulee juteltua vähän kaikesta maan ja taivaan välillä.
Totta kai siis iso osa on noiden miesten kertomaa, mutta olen myös tavannut tuollaisia naisia, joita olen kuunnellut monttu auki. Ja toki myös naisia, jotka ovat sitten kertoneet itse, että tajusivat jälkikäteen mitä tekivät, mutta siinä tilanteessa olivat vielä sokeita.
Ja myös nämä miehet ovat myöntäneet, että olisivat voineet toimia toisin. Aika harvassa tuntuu olevn myös ne stereotypiat, että syytettäisiin vain sitä toista osapuolta vaan kyllä vaikuttaisi siltä, että osataan katsoa myös sitä omaa käytöstä ja löytää siitä vikaa. Eli siis lyhyesti sanottuna "teimme molemmat silloin väärin, olimme niin lukossa, että emme vain saaneet niitä lukkoja auki ja kun yritimme avata niitä, oli jo liian myöhäistä".
Mutta kyllä, tämä perustuu ihan vain omaan kokemuspohjaani, ei mihinkään tieteellisin perustein tehtyyn tutkimukseen. Pyrin kylläkin objektiivisuuteen ja "onkimaan" sieltä rivien välistä myös syitä siihen, miksi jotain on tapahtunut. Mua on kiinnostanut aina ihmismieli ja sen ymmärtäminen, sen takia myös kyselen ihmisistä paljon ja omaan kuulemma kuuntelemisen kyvyn, joka laittaa ihmisen puhumaan hyvinkin henkilökohtaisista asioistaan.
[/quote]
No sitä minä vain tarkoitinkin, että eivät ne erot nyt ainakaan pelkästään naisten syyltä kuulostaneet. Hyvä, että nämä miehet myöntävät oman osuutensa ongelmiin (siis ihan itsensä kannalta).
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:58"]
No sitä minä vain tarkoitinkin, että eivät ne erot nyt ainakaan pelkästään naisten syyltä kuulostaneet. Hyvä, että nämä miehet myöntävät oman osuutensa ongelmiin (siis ihan itsensä kannalta).
[/quote]
Ei tokikaan, harvemmin sitä lähemmäs 20 vuotta ollaan ihmisen kanssa, joka on perseestä ja itse vaan on täydellinen =D
Nuo aiemmin kertomani syyt vain olivat siis niitä, jotka ovat näillä MIEHILLÄ laukaisseet sen, että ovat lähteneet etääntymään ja yritin vain selventää sitä, että jos jollain naisella on tuollaista samanlaista taipumusta, niin ehkä pysähtyisi miettimään, jos sen avioliittonsa haluaisi pelastaa. Siis totta kai nainen näkee sen tilanteen ihan eri tavalla, mutta jos molemmat vaan näkevät sen omansa eikä kumpikaan mene toistaan vastaan eikä anna ymmärrystä toiselle, niin lopputulos on jotain, mitä todellisuudessa kumpikaan ei halunnut.
Ja nämä miehet ovat kyllä yrittäneet, siis omasta mielestään, mutta he tuntevat olevansa jo valmiiksi tosi heikoilla, koska se nainen on sen lapsen kantanut ja synnyttänyt, se lapsi on vähän jopa pelottava ja jos siinä kohtaa, kun se mies yrittää vähän lapseen ottaa kontaktia ja se "kielletään", niin mies ei enää yritäkään. Ja nainen ei välttämättä edes huomaa miehen yrittäneen vaan ihmettelee vain miksi mies on niin kylmä ja etäinen ja käpertyy lisää siihen lapseen ja loppujen lopuksi kasassa on oravanpyörä, joka johtaa loppujen lopuksi siihen eroon.
Eli ei voida sanoa, että kuka oli syypää enemmän tai kuka vähemmän vaan niistä pienistä puroista syntyy sitten se virta, joka vie mennessään.
Ja se seksi, kyllä ne miehet kaipaa sitä suihinottoa, haaveilevat siitä, mutta ei ne lähde sen takia pettämään. Miehet (yleistys toki) fantasioivat myös peppuseksistä ja siinä kohtaa, kun sitä yrittävät, niin jos nainen ilmoittaa "ootko sä joku vitun homo?" (ette usko miten monelle näin on käynyt), se syö sitä miestä, se on totaalinen isku vyön alle. Jos ei halua, niin sen torjunnan voi tehdä myös hienotunteisemmin.
Totta kai on myös nuijia miehiä, jotka vonkaa ja vänkää niin pitkään, että naisella palaa hermo, mutta äkkiseltään muistan viisi miestä, jolle on käynyt tuo homo-kommentointi.
Ja jos miettii itsensä kohdalle, että ehdottaa kumppanilleen jotain uutta ja saat kuulla olevasi lähes sairas, niin onhan se ihan hirveää. Ja taas on oravanpyörä valmis.
Jätä se, et sinä pakottamaan sitä pysty. Minä en kyllä ymmärrä miksi naiset kuvittelevat että voivat pakottaa miehestä raittiin. Ja että 5 kaljaa sitten joku maksimi, ja sä alat reuhata. Totta on, minustakaan ei hänen kannata yrittää jos kolmen viikon raittiuden jälkeen ei saa rentoutua kunnolla ilman että akka laskee annoksia.
Te ette vain sovi yhteen.
Itekki passitan miehen sohvalle jos on juonu, syystä että imetän vauvaa yöllä sängyssä, ettei vahingossa käänny päälle jne... Ehkä mies tietää miten reagoit ja siksi pelkää kertoa juomisestaan..? Haittaako jos joskus ottaa vähän enemmän ja silloin tällöin "saunakaljan" vai onko useaan kertaan viikossa juopottelemassa?
Saihan mies juoda? Minustakin on päivänselvää että vauvan viereen perhepetiin ei vain silloin ole asiaa.
p.s. Minun mieheni on juonut viimeksi huhtikuussa, ihan omasta tahdostaan. Meilläkin pieni lapsi, ei silloin hypätä yöjalassa jatkuvasti. Se on ihan normaali asia.
Ota ero ja laita juoru kiertään että muutkin osaa varoa paskakasaa
Itse en ole yli vuoteen juonut tippaakaan. Mies sitten taas... vähintään kerran viikossa. Ja valehdellut asiasta. Ja nyt sitten viimeosten 3kk aikaana valehdellut, ja tullut kännissä nukkumaan vauvan viereen. Puhuu ja kävelee unissaan kun on juonut, jolloin minä en uskalla nukkua. On kerran yrittänyt unissaan lähteä jonnekin vauvan kanssa, heräsin onneksi ennen kuin ehti pois makkarista.
Mutta todellakin tuntuu että avioero on ainoa ratkaisu, koska en voi enää luottaa häneen, ja sitten minä olen tarinan pahis.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 00:01"]
Itse en ole yli vuoteen juonut tippaakaan. Mies sitten taas... vähintään kerran viikossa. Ja valehdellut asiasta. Ja nyt sitten viimeosten 3kk aikaana valehdellut, ja tullut kännissä nukkumaan vauvan viereen. Puhuu ja kävelee unissaan kun on juonut, jolloin minä en uskalla nukkua. On kerran yrittänyt unissaan lähteä jonnekin vauvan kanssa, heräsin onneksi ennen kuin ehti pois makkarista.
Mutta todellakin tuntuu että avioero on ainoa ratkaisu, koska en voi enää luottaa häneen, ja sitten minä olen tarinan pahis.
[/quote]
Useita kertoja viikossa juo ja valehtelee. Onko tuo mielestäsi hyvää isyyttä tai aviopuolison käytöstä? Jos ei, miksi jatkat liittoa? Tiedät mitä pitää tehdä. Suojele lastasi päihteiltä, tai olet huono äiti. Miksi valitsisit mieluumin juopon puolison kuin lapsesi terveyden ja turvan?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 00:05"]
[/quote]
Useita kertoja viikossa juo ja valehtelee. Onko tuo mielestäsi hyvää isyyttä tai aviopuolison käytöstä? Jos ei, miksi jatkat liittoa? Tiedät mitä pitää tehdä. Suojele lastasi päihteiltä, tai olet huono äiti. Miksi valitsisit mieluumin juopon puolison kuin lapsesi terveyden ja turvan?
[/quote]miksi jatkan...sitä olen itseltänikin kysynyt. Varmaan siksi ettäörakastan häntä vielä, ja haluan uskoa että voisimme jatkaa yhdessä, että hän valitsee perheen eikä alkoholin.
En ole halunnut uskoa että hänellä on ongelma, en minäkään lasiin sylkenyt ennen raskautta, ja raskausaikana miehen selitys että pirää juoda nyt, kun myöhemmin ei enää voi kuulosti melkein loogiselta.
Ja hän on hyvä isä ja aviomies, silloin kun on selvinpäin...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 00:05"]
[/quote]
[/quote]miksi jatkan...sitä olen itseltänikin kysynyt. Varmaan siksi ettäörakastan häntä vielä, ja haluan uskoa että voisimme jatkaa yhdessä, että hän valitsee perheen eikä alkoholin.
En ole halunnut uskoa että hänellä on ongelma, en minäkään lasiin sylkenyt ennen raskautta, ja raskausaikana miehen selitys että pirää juoda nyt, kun myöhemmin ei enää voi kuulosti melkein loogiselta.
Ja hän on hyvä isä ja aviomies, silloin kun on selvinpäin...
[/quote]
Se ei riitä. Minunkin isä oli mukava selvinpäin, mutta se ei ole lapselle tarpeeksi. Eikä sinulle. Haluatko että lapsesi elämää varjostaa koko ajan huoli ja pelko, koska isä taas juo? Ei se selväpäisyys silloin tällöin ole kuin hengähdystauko, ja siihen liittyy koko ajan pelko. Pitää käyttäytyä tietyllä tavalla ettei isä suutu ja ala juoda. Pitää vahtia ja jännittää, eikä uskalla tuoda kavereita kotiin kun ei tiedä onko isä juonut. Sitäkö haluat? Luuletko että lapsesi arvostaa valintaasi? Voin kertoa että minä en ole äitini kanssa tekemisissä, en ole ollut vuosiin. Hän valitsi myös juopon mieluumin kuin omat lapsensa. Eläköön nyt valintansa kanssa.
Puolustan miestäni ja sanon että ei ole vihainen eikä rähise kun juo, ja juo vasta illalla... mutta tiedänhän minä miten tyhmää se on, en vain halua hyväksyä ajatusta että menin naimisiin juopon kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 00:27"]
Puolustan miestäni ja sanon että ei ole vihainen eikä rähise kun juo, ja juo vasta illalla... mutta tiedänhän minä miten tyhmää se on, en vain halua hyväksyä ajatusta että menin naimisiin juopon kanssa.
[/quote]
Eli oman häpeäsi takia olet valmis uhraamaan lapsesi? Tämä kertoo millainen äiti olet. Oma mukavuus ja muiden mielipide tärkeämpi kuin oman lapsen hyvinvointi. Juoppo on juoppo vaikkei rähisekään.
Nro13, oletko kaikissa mielipiteissäsi yhtä jyrkkä? Ap:n ei kannata edes yrittää, parisuhdeterapiaa, mies A-klinikalle jne? Onko ainut ja paras ratkaisu avioero, ja se että lapsi kasvaa ilman isää?
Miksi vauva nukkuu teidän vieressä?
Yli 18-vuotias saa ihan lain mukaan juoda alkoholia.
Minäkin ihmettelen miksi vauva nukkuu teidän sängyssä... Minä olen itsekin todella levoton nukkuja ihan selvin päin ja hyörin ja pyörin ja välillä herään ties missä asennossa, joten ihan jo senkin takia vauva on nukkunut heti alusta asti omassa sängyssä, joka on ihan meidän sängyssä kiinni. Ei ole ongelmaa. Joskus aamulla, kun itse olen jo herännyt saatan nostaa vauvan viereeni lepäämään, mutta ei yöllä...
Mielestäni sinun miehelläsi ei ole mitään alkoholiongelmaa vielä, mutta todellakin se pitäisi olla hänelle selvä juttu, että vauvan viereen ei kännissä mennä. Ja miksi hän valehtelee sinulle määristä? Siksi, että sinä varmasti alat heti räyhäämään... Jos sinä olet absolutistin kannalla, niin ehkä ette sitten vaan voi olla yhdessä... Ostakaa nyt eka sille lapselle oma sänky!!!!